Toon posts:

Ik moet als admin inloggen xp pro voor int.opt.

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik kan niet als admin inloggen op de laptop van mn moeder (win xp pro). Ik kan deze optie nml. niet selecteren in het inlogscherm. Ook doet ie het niet na twee keer ctrl alt del.

wie weet hoe het nu verder moet. Anders kan deze laptop met ingeb. netwerkkaart nooit verbinding met het netwerk maken.

bij voorbaat dank

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 13:41
Als je niet met 2x ctrl alt del in het loginscherm komt, stel dit dan (tijdelijk) als standaard in bij accountbeheer in het configuratiescherm. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik ook geen toegang toe.Dan krijg ik een erro dat mn moeders gebruikersnaam niet bij de administratorsaccounts hoort.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-03 09:23

DataGhost

iPL dev

Er moet behalve de "Administrator"-account (dus niet gewoon "admin" ofzo) nog minstens 1 account zijn die admin-rechten heeft voordat je een account met beperkte rechten kan maken. Deze zal je terug moeten vinden op het Welkom-scherm (of die is met TweakUI verborgen), anders kan je bepaalde programma's ook niet installeren. Je zou echter gewoon bij de Administrator-account moeten kunnen met die naam. In veilige modus wordt deze trouwens wel zichtbaar.

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:27:
Er moet behalve de "Administrator"-account (dus niet gewoon "admin" ofzo) nog minstens 1 account zijn die admin-rechten heeft voordat je een account met beperkte rechten kan maken. Deze zal je terug moeten vinden op het Welkom-scherm (of die is met TweakUI verborgen), anders kan je bepaalde programma's ook niet installeren. Je zou echter gewoon bij de Administrator-account moeten kunnen met die naam. In veilige modus wordt deze trouwens wel zichtbaar.
ja alleen ik heb zo'n klassiek inlog-scherm waarbij de administrator account niet kan worden geselecteerd. Ik zou ook niet weten hoe je in veilige modus moet opstarten. Om dus bij de gebruikersaccounts te komen heb je dus een andere gebruikersnaam nodig die administartor rechten heeft. het kan zijn dat mn moeder die rechten niet heeft, aangezien er bedrijfssoftware is geinstalleerd :/

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 10:35
dan moet ze gewoon even naar systeembeheer van het bedrijf en laat die het dan even oplossen.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

Topicstarter
diehard889 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:37:
dan moet ze gewoon even naar systeembeheer van het bedrijf en laat die het dan even oplossen.
ja alleen mn moeder zegt dat die er ook niks van snappen. Ze hebben er dus echter wel geniepig zo'n administrator account erop gezet waarvan ze het wachtwoord niet weet

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je mag er niet aan klooien dus.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 18:36
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Check vooral "Petter Nordahl-Hagen's Offline NT Password & Registry Editor"

Veel succes ;)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26

Onbekend

...

In veilige modus kan je als admin inloggen. Probeer eens de standaard wachtwoorden:
- [leeg]
- [spatie]
- "admin"
- "Admin"
- "administrator"
- "Administrator"

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:39:
ja alleen mn moeder zegt dat die er ook niks van snappen. Ze hebben er dus echter wel geniepig zo'n administrator account erop gezet waarvan ze het wachtwoord niet weet
Dit kan nooit de bedoeling zijn dat zoonlief aan een bedrijflaptop gaat kloten. Als bij mij op het bedrijf iemand komt met een laptop waarvan de accounts zijn gehacked door een zoontje zal ik er hoogtspersoonlijk voor zorgen dat die laptop nooit meer bij die gebruiker retour komt :/

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vraag het aan de eigenaar / beheerder van de laptop, GoT is niet bedoeld voor het omzeilen van beveiligingen...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja en dan gaat er weer wat mis en dan mag de IT afdeling op de zaak het weer oplossen..
"Heb echt GEEN flauw idee wat er mis gegaan is hoor, heb echt niks veranderd :? "
Met bedrijfslaptops moet je niet kloten. Dat wachtwoord zit er met een reden op. Om de werking te kunnen garanderen tijdens kantooruren (wat belangerijk is). Dat het thuis niet goed werkt is vervelend maar dat zul je dan maar met de IT-afdeling op moeten lossen.

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 04-07-2007 21:49 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oeps, ik deed ctrl-alt-s ipv. ctrl-alt-c en was dus het slotje vergeten :+ Zie boven: doe het netjes, door te vragen aan de mensen die de adminrechten hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.