Toon posts:

Spam geoorloofd bij rampen (India)?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het Rode Kruis was van plan een e-mail te verzenden naar 3 miljoen Nederlanders. Door 1 druk op de knop zou de ontvanger (electronisch) het Rode Kruis kunnen machten een bedrag van zijn/haar rekening af te schrijven. De Nederlandse banken staken hier een stokje voor; Electronische machtigingen werden niet gehonoreerd. Wel zou er nog sprake van zijn dat het Rode Kruis een mailtje zou zenden waarop mensen konden repleyen om vervolgens een acceptgiro thuis te krijgen.
Om kort te gaan: Is spammen geoorloofd bij een dusdanige ramp, zou er een (vrijwillige) mailinglist moeten komen voor dergelijke catastrofes of dienen hulpinstanties mensen niet op een dergelijke manier te benaderen?

Benieuwd naar jullie antwoorden,

Muad.

Verwijderd

Om in het kort te gaan: Is het geoorloofd om het W&L forum te spammen met catastrofale onderwerpen die daar helemaal niet thuis horen?

Benieuwd naar jullie antwoorden,

Apoc2

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nee. Spam is spam.

Verwijderd

Je wou zeggen dat wij dan dus ook slachtoffer van de aardbeving in India worden omdat we op het knopje delete moeten drukken?

Ik denk dat het wel wat geld oplevert voor het Rode Kruis, dus eenmalig vind ik het wel ok, maar dan moet er geen gewoonte van gemaakt worden. We zouden een paar organisaties wel een uitzonderingspositie kunnen geven bij extreem grote rampen, waar geldgebrek echt een belemmerende factor is in de hulpverlening...

Zo niet dan absoluut verbieden!!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
mag ik sg.....

Dit topic is gesloten.