Ik wil een home cinema set gaan kopen maar ben me aan het orienteren om alles werkend te krijgen. Heb me verdiept in alle aansluitingen en hoop dat ik het bij het juiste eind heb.
Wat ik namelijk wil is een DVD speler met boxen op een LCD TV aansluiten, dat doe ik via HDMI lijkt mij. Dat is dan beeld en geluid in een kabel.
Verder wil ik de PC ook op de DVD aansluiten zodat ik gewoon mp3 etc op mijn boxen van de DVD kan beluisteren. Doe ik dit via SPDIF/SPDIF?
Laatst is een beeld connectie tussen de PC en LCD TV, dit doe ik dan via HDMI > DVI.
Conclusie:
LCD TV moet 2x HDMI hebben (1x naar DVD, 1x naar PC)
DVD speler moet SPDIF hebben (naar PC) > in of uitgang?
PC moet SPDIF hebben (naar DVD) > in of uitgang?
Doe ik het nu goed? Of mis ik ergens iets? Kan natuurlijk zijn dat er een veeel simpelere oplossing is. Zeker met betrekking van de sound van pc naar dvd.
Wat ik namelijk wil is een DVD speler met boxen op een LCD TV aansluiten, dat doe ik via HDMI lijkt mij. Dat is dan beeld en geluid in een kabel.
Verder wil ik de PC ook op de DVD aansluiten zodat ik gewoon mp3 etc op mijn boxen van de DVD kan beluisteren. Doe ik dit via SPDIF/SPDIF?
Laatst is een beeld connectie tussen de PC en LCD TV, dit doe ik dan via HDMI > DVI.
Conclusie:
LCD TV moet 2x HDMI hebben (1x naar DVD, 1x naar PC)
DVD speler moet SPDIF hebben (naar PC) > in of uitgang?
PC moet SPDIF hebben (naar DVD) > in of uitgang?
Doe ik het nu goed? Of mis ik ergens iets? Kan natuurlijk zijn dat er een veeel simpelere oplossing is. Zeker met betrekking van de sound van pc naar dvd.
[ Voor 8% gewijzigd door Ad Hox op 04-07-2007 21:24 ]