[PC/DVD]

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 14:23
Ik wil een home cinema set gaan kopen maar ben me aan het orienteren om alles werkend te krijgen. Heb me verdiept in alle aansluitingen en hoop dat ik het bij het juiste eind heb.

Wat ik namelijk wil is een DVD speler met boxen op een LCD TV aansluiten, dat doe ik via HDMI lijkt mij. Dat is dan beeld en geluid in een kabel.

Verder wil ik de PC ook op de DVD aansluiten zodat ik gewoon mp3 etc op mijn boxen van de DVD kan beluisteren. Doe ik dit via SPDIF/SPDIF?

Laatst is een beeld connectie tussen de PC en LCD TV, dit doe ik dan via HDMI > DVI.

Conclusie:
LCD TV moet 2x HDMI hebben (1x naar DVD, 1x naar PC)
DVD speler moet SPDIF hebben (naar PC) > in of uitgang?
PC moet SPDIF hebben (naar DVD) > in of uitgang?

Doe ik het nu goed? Of mis ik ergens iets? Kan natuurlijk zijn dat er een veeel simpelere oplossing is. Zeker met betrekking van de sound van pc naar dvd.

[ Voor 8% gewijzigd door Ad Hox op 04-07-2007 21:24 ]

Verwijderd

wat voor boxen ga je gebruiken? een systeem met een reciever, of boxen met ingebouwde versterker die je aan de tv/dvd aansluit?

als je een reciever hebt kan je denk ik het best een SPDIF kabel van je pc direct naar je reciever aansluiten

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 14:23
Ik wil een home cinema set van Samsung gebruiken (klik!).

Hier zit echter geen optische ingang of S/PDIF op..enig idee hoe ik deze set kan aansluiten op de PC qua geluid? Mag ook gewoon stereo zijn hoor. Is alleen om MP3's te luisteren en de rest kan ik gewoon branden en in de DVD speler stoppen

(TV is makkelijk, gewoon met HDMI)

[ Voor 18% gewijzigd door Ad Hox op 04-07-2007 22:29 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik zou in ieder geval op zoek naar een home cinemaset die wél een digitale (optisch of coaxiaal) heeft. Dan kun je daar je PC op aansluiten, dus je PC moet dan een digitale uitgang hebben (optisch/coaxiaal) en je receiver/set een S/PDIF digitale ingang (liefst hetzelde optisch/coaxiaal), anders moet er een converter tussen.
Op die manier krijg je in principe toch het beste, meest complete signaal van je PC je audio set binnen (digitaal, geen storing, mogelijkheid tot 5.1, Dolby Digital e/o DTS).

Als je aan simpel stereo (2.0) geluid genoeg denkt te hebben (echt alleen maar MP3 bijv., altijd alleen maar stereo), zou je met een analoge stereo audio ingang op je set/receiver genoeg hebben....

De rest van je aansluitingen kopt wel aardig.......