Hallo,
Ik heb hier een laptop voor me met daarop Vista geinstalleerd.
Daarbij heb ik een usb modem (HUAWEI) van Vodafone waarmee ik wil internetten via Vodafone Mobile Connect Lite.
Ik heb de software geupgrade naar de Vista versie volgens deze handleiding:
http://www.business.vodaf...ista/30_modem/p_modem.jsp
Deze upgrades zijn beide uitgevoerd zonder foutmeldingen dus ik ga er dan vanuit dat ik nu de juiste versies op die modem heb staan (geen idee hoe ik dat kan controleren).
Wanneer VMC start vraagt hij om de pincode van de simkaart, als ik deze invul krijg ik onmiddellijk het beschikbare netwerk te zien (BEL PROXIMUS 2G). Dit is ook het netwerk waar ik opwil (heb abbo bij proximus)
Zowel op windows XP als op Vista krijg ik volgende melding als ik wil verbinden met het netwerk:
Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik kan doen om het op te lossen ?
Ben voordien ook met laptop en modem naar proximus winkel geweest en daar wisten ze ook niet hoe ze het werkend moesten krijgen. Nadien heb ik dan gelezen dat ik de software en firmware moest upgraden voor Vista, dus dat heb ik gedaan met bovenstaande handleiding maar zonder resultaat.
Ik heb hier een laptop voor me met daarop Vista geinstalleerd.
Daarbij heb ik een usb modem (HUAWEI) van Vodafone waarmee ik wil internetten via Vodafone Mobile Connect Lite.
Ik heb de software geupgrade naar de Vista versie volgens deze handleiding:
http://www.business.vodaf...ista/30_modem/p_modem.jsp
Deze upgrades zijn beide uitgevoerd zonder foutmeldingen dus ik ga er dan vanuit dat ik nu de juiste versies op die modem heb staan (geen idee hoe ik dat kan controleren).
Wanneer VMC start vraagt hij om de pincode van de simkaart, als ik deze invul krijg ik onmiddellijk het beschikbare netwerk te zien (BEL PROXIMUS 2G). Dit is ook het netwerk waar ik opwil (heb abbo bij proximus)
Zowel op windows XP als op Vista krijg ik volgende melding als ik wil verbinden met het netwerk:
Er staat nergens "Meer info" om op te klikken en krijg ook geen foutnummer dus zoeken in "Help en ondersteuning" gaat ook niet.Vodafone Mobile Connect Lite
Verbindingsfout: Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt, waardoor de poort voor deze verbinding werd gesloten. Klik voor meer informatie op Meer info of zoek in Help en ondersteuning naar dit foutnummer.
Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik kan doen om het op te lossen ?
Ben voordien ook met laptop en modem naar proximus winkel geweest en daar wisten ze ook niet hoe ze het werkend moesten krijgen. Nadien heb ik dan gelezen dat ik de software en firmware moest upgraden voor Vista, dus dat heb ik gedaan met bovenstaande handleiding maar zonder resultaat.