[.htaccess] Verschillende auth files per domein

Pagina: 1
Acties:

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:47
Ik weet niet of .htaccess bij programming moet, maar hier stonden vrijwel alle andere topics uit de search ook. Ik heb de search doorgespit en ook google maar kon niet tot een voldoende antwoord komen.

De structuur op mijn server is ietswat aangepast.

Iedere client heeft een eigen map:
/var/www/client/domeinnaam.nl/

Op zich gewoon een soort van userdir, geen probleem.

Nu wordt het admingedeelte (te bereiken op http://www.domeinnaam.nl/admin/) intern doorgesluist naar /var/www/admin/ (mod_rewrite)

Dat admingedeelte moet nu beveiligd worden, wat ik het liefst via htaccess/htpasswd zou doen. Het probleem is dat er onderscheid gemaakt moet worden naar domeinnaam, want anders kunnen de klanten bij elkaar in de admin komen. En op dat gedeelte van onderscheid maken in domeinnaam in de htaccess/htpasswd loop ik vast.

Htaccess is de ideale oplossing, ook in verband met integratie met Plesk. Maar voor een alternatieve oplossing (behalve zelf een login te scripten), maak ik ook graag plaats.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen?

Ps. een mapje /client/domeinnaam.nl/admin/ maken met daarin een .htaccess gaat niet, aangezien de rewrite dan niet meer werkt (checkt of file/dir bestaat, zou dus blijven steken op de admin map)

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
kun je de map /var/www/client/domeinnaam.nl/admin/ niet symlinken aan /var/www/admin/ ?
Dan kun je in het htaccess bestand (die in /var/www/admin/ dan staat) de AuthUserFile relatief maken, zodat deze uit bv /var/www/client/access/ wordt gehaald.

voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
AuthType Basic
AuthName "Protected Area"
AuthUserFile ../../access/.htpasswd
Require valid-user