Traag "on the fly" branden met Toshiba M-SD1912

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hallo

Normaal brand ik altijd vanaf harde schijf naar DVD en dan doe ik er ongeveer 5 minuten over.

Echter ik moet nu een stel DVD's kopiëeren (dus van DVD naar DVD). En nu doe ik er opeens ongeveer 20 minuten over.

Ik denk dus dat de DVD speler die ik gebruik het probleem is. Het is een Toshiba M-SD1912 (of SD-M1912). Deze zou DVD's met 16x moeten kunnen lezen en mijn brander kan sowieso met 16x branden (want dat doe ik namelijk altijd, maar dan vanaf HDD).

Dus ik vermoed dat mijn Toshiba maar met 4x leest. :o Ik snap alleen niet waarom.

Wat ik al heb gedaan:
- Speler en brander op verschillende IDE kanalen gezet, brander is nu master op IDE kanaal 1 en speler is nu master op IDE kanaal 2.
- Modes gecontroleerd, zowel de speler als de brander staan op Ultra DMA Mode 2. In ieder geval geen PIO dus.
- Gebrand met Alcohol 120%, daar kreeg ik deze grafiek als uitkomst: http://img236.imageshack.us/my.php?image=spamhk2.png En het duurde dus ongeveer 20 minuten in totaal.
- Branden met Nero, dat ben ik nu aan het doen. Hij is na 11 minuten op 77%. Dat is dus wel iets sneller dan 20 minuten, maar nog steeds niet helemaal optimaal. Nero geeft "Status: Writing at 16x (22,160 KB/s)" aan, maar volgens mij klopt dit niet. Ik heb namelijk voor 16x gekozen, maar of 'ie dat daadwerkelijk ook aan het doen is betwijfel ik nogal.

Momenteel kijk ik in #tweakers.net en daar hebben ze het over HDD's die UDMA5 aan kunnen, maar ik denk dat dit voor optische drives anders is? Zo nee, hoe kan ik mijn speler en brander in UDMA 5 krijgen? Volgens mij gaat dit namelijk automatisch door de BIOS?

Wat ik ondertussen nog ga proberen is eerst een image maken van de DVD en die vervolgens branden (Alcohol heeft daar een optie voor), maar als de speler maar met 4x kan lezen zal dit niet zo'n verschil maken denk ik. Maar goed, nee heb je, ja kun je krijgen.

:?

EDIT: Dit is een PC, die Windows XP SP2 draait.

EDIT 2: Volgens mij is het dus echt de speler die hier de bottleneck is, ik ben nu dat image maken aan het doen en hij is op 12% na 2 minuten, (100 / 12) * 2 = 8 * 2 = ruim 16 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door Tanuki op 04-07-2007 20:08 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?