Server Stopt er mee

Pagina: 1
Acties:

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:04

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
(jarig!)
Hallo,

Ik heb hier thuis een servers staan named FBI... Nu heeft een familie lid er ofzo in lopen rotzooien want de voeding zat spontaan los, de netwerk kaarten zaten los en de videokaart lag los.

Afine, niemand heeft 't gedaan natuurlijk alleen nu zit ik wel met een heel bijzonder probleem:

Zodra ik de PC beneden aansluit, inclusief 2 netwerk kabels etc werkt alles perfect en zoals 't hoort te werken, éénmaal bovenkomen op de kamer waar hij staat, sluit ik weer alles aan. Dan alleen zonder resultaat, geen netwerk verbinding... Het nadeel is dat de kamer boven geen plek heeft voor een monitor etc, dus boven onderzoeken heeft geen resultaat.

Eenmaal weer beneden gekomen, alles werkt natuurlijk. Ik kan op internet etc alles werkt, oke, het enigste wat fout kan zijn is de CAT6 kabel, ook vervangen. Nu kan ik wel via mijn PC op die (start->run->\\fbi).

Enkel gebruik ik Windows Remote Desktop / Net Support en met beide kan ik de server niet meer benaderen. Op internet vind je alleen problemen dat ook het internet zelf niet meer werkt.

Iemand enig idee?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Verwijderd

Beste Toppe, Kan het zijn dat je router/switch misschien raar doet? Met Cat6 neem ik aan dat je een netwerk hebt met een Gigabit verbinding. Ik heb de ervaring met gigabit verbindingen dat wanneer er een 100mbit verbinding op heeft gezeten, de kabel niet helemaal zuiver meer is, of dat er gebruik word gemaakt van een cat5 kabel (i.p.v. cat5e) de verbinding helemaal is verdwenen. Wanneer dit misschien het geval kan zijn kun je:

1. De router/switch resetten door de stroom kabel eruit en er weer in te trekken (niet op het reset knopje)
2. Wanneer het gaat om een managed switch, kijken of de poort niet geforceerd om een andere verbindingssnelheid staat
3. Bij een managed switch kijken of mac adressen niet zijn gekoppeld zijn met een poort
4. De poort gebruiken welke je beneden gebruikt waar je wel verbinding hebt.
5. Bij gebruik van een router dat fungeert als een switch kijken of de kabel niet in de wan poort zit
6. De netwerkkaarten via je OS opties raadplegen om te kijken met welke verbindingsnelheid deze probeert connectie te maken.

Wannneer het bovenstaande niet werkt moet je iets meer info over je infrastructuur geven.
Zoals:
1. Gebruik je overal dezelfde type verbindingskabels?
2. Heb je alleen een router of gebruik je ook ander componenten?
3. Is er een rechtstreekse verbinding van de router naar boven of zit hier een component of componenten tussen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 20:13 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 21:50
Ik denk dat je toch t beste een monitor kan pakken, dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger. Monitoren hebben tegenwoordig toch niet meer zo veel ruimte nodig (mits je TFT hebt).

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
(jarig!)
Hallo

Afbeeldingslocatie: http://www.toppe.nl/netwerk.PNG

Zo ziet het er uit, ik heb het alfabet er even bij gezet zodat je weet wie ik ben.

Ik ben verbinding D vanaf B, mijn server is F, die dient via bridge connection dat H het internet kan transporteren naar I... ik hoop dat je me begrijpt. Ik heb nu I rechtstreeks op D aangesloten.

@Mr.Qips, Als dat zou kunnen, doe ik dat direct. Enkel ik heb daar geen ruimte voor een monitor (ook niet voor 5 min, jammer genoeg)

@asbreuk, je ziet nu dat ik gebruik maak van extra compontenten, overal ligt CAT6 kabel. De 4 poorts switch, gebruik ik ook echt allemaal, 3x pc, 1x notebook

[ Voor 30% gewijzigd door Toppe op 04-07-2007 20:24 ]

Verwijderd

Het internet wil je via de server regelen en transporteren naar de gigabit switch. Het probleem zit zoals je beschrijft tussen de gigabit router en de SERVER (2)

1. branden de lampjes op de netwerkkaart zodat er uberhaupt een verbinding is?
2. Kun je wanneer de lampjes WEL branden eens in je internetbrowser typen:
http://64.233.183.104/ en kijken of je op deze manier op google kunt komen?
3. Wat is het schema wanneer je de server beneden aansluit? Of is dit hezelfde? Heb je dan een andere poort al geprobeert?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 20:27 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
(jarig!)
Hee,

De lampjes branden, en of ik op google kom weet ik niet, omdat ik via netsupport werk. Ik kan niet eens een ping fbi (SERVER (2)) doen... No respond...:(

Beneden is het redelijk het zelfde, enkel doe ik het zo:

I word aangesloten op D en F op I... Werkt boven wel alleen moet het zo niet worden aangesloten

Helaas, ik word gek

[ Voor 30% gewijzigd door Toppe op 04-07-2007 20:29 ]

Verwijderd

Kun je dan eens pingen naar het ip adres van die server? Ik denk nl. aan een DNS probleem, verbindingssnelheid probleem of een poort conflict op je router

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 21:50
Toch jammer zo zonder monitor...

Maarrr als je je server dan weer benee hebt staan, kan je dan niet iets vinden in de logs ofzo? Op deze manier is t maar een beetje gokken wat er aan de hand zou kunnen zijn...

Verwijderd

Hoe staan je netwerkinstellingen van je netwerkkaarten?

1. heb je dan al de poort van de router van beneden gebruikt voor boven?
2. Vast ip of automatisch?
3. verbindingssnelheid automatisch?

De logs uitlezen kan, wanneer je b.v een dns probleem hebt. Welk OS gebruik je dan?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 20:38 ]

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:07
Die kamer boven heeft ook geen ruimte om tijdelijk een monitor te plaatsen om te kijken wat 't probleem is? :? Met een VGA verlengkabel misschien dan in de kamer ernaast?
Kleine kamer dan...

[ Voor 18% gewijzigd door JasperE op 04-07-2007 20:44 ]

Verwijderd

Dan zet je het toch naar beneden om te kijken wat er aan de hand is????
Maar ik heb nog steeds niet gehoord wat je nu allemaal hebt geprobeerd van wat ik jou heb voorgesteld........

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 20:44 ]

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:07
weet je zeker dat de bekabeling goed is? misschien een (k)laptop erbij pakken

-

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heeft hij niet gewoon een ander ip gekregen waardoor het lijkt dat hij het niet doet op je kamer?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1