[PROBLEEM]G5 wordt waarschijnlijk niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Hey Tweakers,

Ik heb afgelopen week een pc voor een vriend van me in elkaar gezet, maar er is een probleem. De muis kan op geen enkele manier gebruikt worden. De specs:

AMD Athlon 64 X2 4400+ AM2
Asus M2N-E SLI
Kingston 2GB DDR-667 RAM CL5
Club3D GeForce 8600GT 256MB
Seagate Barracuda 7200.10 320GB S-ATA
Samsung SM-182M S-ATA DVD-RW

En op die pc staat Vista Home Premium geinstalleerd.

Wat heb ik geprobeerd:
  • SetPoint installeren
  • Drivers updaten
  • Oude versie van SetPoint installeren (volgende een paar tweakers is die nieuwe niet goed)
  • In- en uit pluggen (in verschillende sloten geprobeerd)
  • Scan for new hardware changes gedaan
  • SetPoint deinstallen
  • Rebooten
En gezocht op fora voor een mogelijke bug. Niks heeft tot nu toe geholpen en de G5 maakt wel contact met het moederbord, want het lampje bij de gewichten-cartridge brandt gewoon. Ik heb zelf ook een G5 en merk dat de muis gedetecteerd wordt tijdens het booten als de lampjes van de DPI instellingen gaan branden. Dat gebeurt niet bij de muis van mijn vriend en volgens mij ligt daat het probleem. Ook wordt de muis gedetecteerd door apparaatbeheer en door Windows, er staat gewoon dat het apparataat functioneert. Heeft iemand een oplossing of hetzelfde probleem?

Bvd, Chrono Trigger

Edit: Het betreft de oude versie van de G5, dus met 1 knop aan de linkerkant en er is ook een G15 aangesloten die wel volledig werkt.

Update
De muis is net aangesloten geweest op een andere laptop met Vista Basic waar hetzelfde probleem optrad (hij werd wel gedetecteerd door het USB slot en in het apparaatbeheer en geinstalleerd, maar de DPI-lampjes branden niet en hij werkte niet), daarna werd hij nog eens aangesloten op een Pentium 4 pc met Windows XP waar ook weer hetzelfde probleem optrad. Overigens deed de muis het in het begin wel toen ik hem net in elkaar gezet had en de pc net geinstalleerd was.

[ Voor 23% gewijzigd door Chrono Trigger op 04-07-2007 20:14 ]

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
*schop*

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dus de muis is gewoon stuk :?

🖥️ | 🚗

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:42
^^ Idd gewoon een defecte muis dus.

offtopic:
Overigens aub niet je topic binnen 24uur kicken en [PROBLEEM] in je topictitel is ook onnodig omdat bijna alle topics over een bepaald probleem gaan

Verwijderd

jep die muis is er geweest, mss nieuwe firmware opzetten? :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Schoppen <24u is niet de bedoeling. Wie haast heeft wordt overgeslagen (of met slotje gepresenteerd...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.