Toon posts:

Stroompiek op USB-poort?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Bij het aansluiten van de USB-stekkers van mijn 120Gb datalux 2.5" harddrive, geeft windows (XP) een melding "stroompiek op USB poort". De schijf werkt dan dus ook gewoon niet. Dit gebeurt echter alleen als ik de schijf aansluit op mijn externally-powered USB 2.0 hub! Als ik hem rechtstreeks aan de achterkant van mijn PC koppel, werkt de boel vlekkeloos... Hoe kan dit? De hub is externally powered en zit aan dezelfde controller, dus dit hoort toch gewoon te kunnen?

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
een stroompiek wordt soms ook veroorzaakt door kortsluiting. Misschien is de kabel van je pc-->ext. hdd niet in orde? Je kunt het even nagaan door een andere kabel te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het probleem niet, want de HDD werkt wel als ik hem rechtstreeks op de poorten van mijn PC aansluit. Met hetzelfde kabeltje... De lampjes van de hub gaan ook uit op het moment dat ik de HDD aansluit.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 19:25 ]

Verwijderd

Omdat de Hub ook stroom trekt, en dat gezamelijk met de 2.5" USB HDD misschien wat te veel is?

Verwijderd

Is het probleem bij gebruik van elke uitgangspoort van de hub?

Specs adapter van hub?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:27:
Omdat de Hub ook stroom trekt, en dat gezamelijk met de 2.5" USB HDD misschien wat te veel is?
Nee, het is een hub met eigen power source.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:28:
Is het probleem bij gebruik van elke uitgangspoort van de hub?

Specs adapter van hub?
Poeheej... Ik heb geen doosje meer ofzo... Volgens windows is het een VIA USB enhanced host controller

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:14
ik heb ongeveer hetzelfde.
als ik mijn memory stick (kingston) aansluit op de achterkant van mijn toetsenbord (razer, usb hub ingebouwd), dan zegt hij ook dat het apparaat onvoldoende stroom heeft ofzo.
hij zegt: energie behoefte overschreden, en vervolgens werkt het apparaat niet.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Recent hier ook gehad, hub was min of meer aan het overlijden. Er deden al een aantal poorten van de hub het niet meer, en de laatste poort gaf de geest na deze melding in Windows. Ik heb het ding niet meer aan de praat gekregen.

Gezien mijn ervaring en het feit dat het bij jou ergens bij de hub ligt, doet mij vermoeden dat die van jou ook niet lekker is ;)

Een poging zou zijn om de adapter van de hub niet te gebruiken en te kijken of er dan nog wel genoeg stroom wordt geleverd. Denk eerlijk gezegd van niet, maar het is een poging waard.

Kwaliteit van de reacties is wel beroerd zeg? Weinig mensen die echt lezen wat de TS meld.
rp87 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:36:
ik heb ongeveer hetzelfde.
als ik mijn memory stick (kingston) aansluit op de achterkant van mijn toetsenbord (razer, usb hub ingebouwd), dan zegt hij ook dat het apparaat onvoldoende stroom heeft ofzo.
hij zegt: energie behoefte overschreden, en vervolgens werkt het apparaat niet.
Onvoldoende stroom leveren is iets anders dan de melding over een stroom piek.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1