Bestaan er "server" moederborden voor een core 2 quad

Pagina: 1
Acties:

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-05 07:57
Ik zit op het moment bezig om een lanparty gameserver(tje) samen te stellen

Nou wil ik de hardware in een 1U behuizing stoppen aangezien ik die hier nieuw heb liggen
In de 1e instantie wil ik er een E6600 core 2 duo in stoppen maar later zou ik deze toch willen upgraden naar een core 2 quad processor

Nou is mijn vraag
Zijn er socket 775 moederborden die geschikt zijn voor core 2 duo en core 2 quad en die een fsb ondersteunen van 1333mhz (voor later) en ook in een 1U behuizing passen????/

Ik weet dat er wel "server" moederborden zijn voor de core 2 duo maar op de website van de fabrikant kan ik niet vinden of ze ook geschikt is voor een core 2 quad (staat niet in de specificaties)

Ik heb inmiddels gekeken in de pricewatch maar om nou van alle socket 775 moederborden de specificaties door te gaan lezen of ze voldoen is een beetje te veel werk dus daarom....Weten jullie er 1?

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05
Die bestaan wel. Kijk met name op de Intel, Supermicro en Tyan websites. Hier een voorbeeld, de Intel S3000PT, die kan officieel een Core 2 Quad aan.

Afbeeldingslocatie: http://epsds3000pt.fasternetwork.com/img/Intel%20Server%20Board%20S3000PT_%20right%20with%20evercase_jpg.jpg

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• chaser
Bij Tyan gekeken maar die heeft geen S775 moederborden die core2quad ondersteunen

Supermicrio heeft 2 nieuwe moederborden die ze ondersteunen maar die helaas nog iniet in de pricewatch staan

Intel
Het moederbord wat je aandraagt is nergens te vinden behalve op een belgische site voor 272,-
Dit vind ik een beetje te duur voor een hobbyservertje
De intel site kan ik trouwens niet veel wijs uit worden

Zijn er echt geen andere moederborden?

Verwijderd

als je 272 euro al veel vindt dan zul je weinig server moederborden vinden omdat die allemaal zo rond de 300+ beginnen. wat je dus eigenlijk zoekt zijn highend workstation moederborden en wat is er op tegen om een highend desktop mobo in zo'n kast te bouwen? zijn er nog andere eisen waar het mobo aan moet voldoen?

kortom, kijk eens in het segment van de 150 tot 250 euro en vergeet niet dat een core2 quad een desktop proccessor is dus, de XEON hebben een andere socket en daar zijn de server borden op gericht. het mobo wat Abbadon daar aandragt is dus eigenlijk al een rare eend in serverland.

• chaser
Dit moederbord is een server moderbord voor een socket 775 processor
Maar ik kan nou niet uit de specificaties halen of die ook geschikt is voor een core 2 quad
Of ik lees t verkeerd

En 167,- is nog wel te doen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05
chaser schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:53:
Bij Tyan gekeken maar die heeft geen S775 moederborden die core2quad ondersteunen
Dan denk ik dat je toch niet goed kijkt. Deze ondersteunt gewoon een C2Q.

De Asus die jij aanhaalt ondersteunt óók de C2Q :) Zie de CPU Support op de Asus site.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
...

[ Voor 99% gewijzigd door albatross op 05-07-2007 05:45 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• chaser
Abbadon schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:37:
[...]

Dan denk ik dat je toch niet goed kijkt. Deze ondersteunt gewoon een C2Q.

De Asus die jij aanhaalt ondersteunt óók de C2Q :) Zie de CPU Support op de Asus site.
Ik heb even verder gekeken op de asus site maar je hebt gelijk
Dom van mij
Ik ga die asus moederbord kopen aangezien die ook een interessante prijs heeft

Bedankt voor de info

Pagina: 1