Toon posts:

Probleem P5B-E Plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe heb ik mijn Asus P5B-E plus met een core 2 duo en 2 GB PC6400 Team Value RAM op 338 MHZ kunnen draaien. Na het uitbreiden naar 4 GB (zelfde merk en type) kan ik mijn FSB slechts op 320 MHZ zetten. Ik heb trouwens ook de nieuwste bios gedownload en geinstalleerd. Heeft iemand ervaring hiermee?

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
Heb hier hetzelfde draaien met E6600 en idem 4GB (Wel Team Extreem ipv value) en al tot 355 gegaan... en nieuwere bios is niet altijd beter :) Gekeken als je de timings juist hebt ingesteld? Die veranderen bij hogere fsb...

Feel the fear and do it anyway...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de timings zijn volgens CPU-Z 4-4-4-11. Misschien moet ik het voltage handmatig instellen op 1.8V

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05
Met vier DIMM's krijgt het memorysubsysteem (met name controller en geheugenkanalen) het fysiek veel zwaarder. Dus het is heel normaal dat je met twee DIMM's verder kunt klokken dan met vier DIMM's, dit is al zo sinds de vorige eeuw :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
Mss dat het ook daaraan kan liggen. Wel opletten met timings, bij 400Mhz zijn ze 5-5-5-16 bij mij, weet niet bij jou (eens kijken bij SPD in cpuz). Aangezien je dichter tegen de 400 ligt dan tegen de 266 (waar ze 4-4-4-11 zijn) mss toch eens wijzigen in 'tragere' timings. Voltage is bij mij 2.1v, maar is ander geheugen. 1.8 Is standaard bij jouw type, kan je idd eens proberen.

edit: Abadon: Heb daar geen problemen mee, kan tot 400 gaan (wel niet echt stabiel meer, maar toch). Mss dat het niet altijd zo hoeft te zijn dan?

[ Voor 16% gewijzigd door Piedojng op 04-07-2007 19:14 ]

Feel the fear and do it anyway...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05
Wel, het is ook gemiddeld gesproken natuurlijk :) Maar je zegt het zelf al dat het niet echt stabiel meer is (en daar gaat het uiteindelijk wel om).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Het voltage van 1.8 naar 1.9 volt te verhogen heeft het probleem bij mij opgelost. Alsnog allemaal bedankt!

Matthew
Pagina: 1