Toon posts:

twee routers achter elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een studentenhuis met 6 pcs. 2 zijn draadloos en 4 (1 daarvan kan ook draadloos) niet. we hebben nu een router met 4 volle poorten en dus hebben de 2 draadloze geen internet. ik zou graag willen weten of ik een draadloze router kan plaatsen achter de gewone en hoe dit moet (ben een nerd erin)

plus of er 6-port routers bestaan die zowel draadloos als met draad kunnen (dan is het ook opgelost met 1 router.)

Verwijderd

Als ik jou was zou ik gewoon aan een van de poorten van de router een switch plaatsen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Waarom zouden de 2 draadloze niet op het internet kunnen? Het aantal poorten is niets meer dan een fysieke beperking. Een router kan internet delen over 254 pc's. Heb je te weining aan 4 poorten dan breid je het zoals m'n bovenbuurman zegt uit met een switch.

Of bedoel je dat je router nu geen draadloze verbindingen kan maken??
Ik vind je verhaal een beetje onduidelijik.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 04-07-2007 16:49 ]

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
gewoon een switch erachter zetten, kost je nog geen 20 euro en je hebt weer een hoop poorten.

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11-2025
Als je een NERD was wist je het juist!

Maarja,

je kan je router gewoon als switch gebruiken door de DHCP functie te disabelen.
Dan geeft je router geen IP's meer en krijgt hij di evan je eerdere router / modem.

Het is handig om de met WIFI uitgeruste router , router te laten, en dan de andere als switch te koppelen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:06

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als de UTP-poorten op je router vol zijn, betekent dat niet dat je geen draadloze verbindingen meer kan maken :P Er zijn routers met maar 1 LAN-poort (bij professionele apparatuur kom je dat vaak tegen) daar kan je een switch aan hangen zodat je toch meerdere PC's aan kan sluiten. Voor wat ik nu begrijp uit je verhaal, lijkt het mij dat er ergens een fout zit in de software-configuratie. Dat kan een IP-adres conflict zijn, of verkeerd geconfigureerde wireless verbindingen/beveiliging.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-03 19:27
je bedoeld noob :P

-

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

job schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:47:
Waarom zouden de 2 draadloze niet op het internet kunnen? Het aantal poorten is niets meer dan een fysieke beperking. Een router kan internet delen over 254 pc's. Heb je te weining aan 4 poorten dan breid je het zoals m'n bovenbuurman zegt uit met een switch.

Of bedoel je dat je router nu geen draadloze verbindingen kan maken??
Ik vind je verhaal een beetje onduidelijik.
over die poorten heb je gelijk .. (wat de essentie is van het topic)

het aantal clients niet
waar jij naar refereerd is het aantal therotisch mogelijke clients binnen een /24 subnet waar de router dan ook onderdeel van uitmaakt dud dan heb je alweer een pootje minder 253 (gebruikelijk voor zo'n ding) maar wat die in praktijk nooit fatsoonlijk kan ondersteunen

edit

en dan nog kun je theoretich 2 routers achter elkaar zetten (in praktijk zwaar kut maar ok )
en dan kun je idd ook nog je wan aansluiting negeren en dhcp uitzetten op je 2 router

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 04-07-2007 20:15 ]

Iperf

Pagina: 1