[2003C] Bestand verwijderen/hernoemen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 15:55

nwagenaar

God, root. What's the differen

Topicstarter
Beste GoT'ers,

Vandaag hebben wij een melding mogen ontvangen waarbij een gebruiker een Excel bestand probeert te openen, maar zegt 'gebruiker-x heeft het bestand in gebruik' waarbij het bestand alleen in Alleen Lezen geopend kan worden. Het bestand wordt via een (Windows 2003) Fileshare Cluster aangesproken.

De handle killen zou geen probleem mogen zijn, echter de desbetreffende gebruiker is sinds 9 maanden niet meer werkzaam (sinds die periode is het bestand ook in gebruik) en hij is niet meer aanwezig binnen de AD. Bovendien, het is onbekend waar de gebruiker heeft gezeten (joy!) dus het verwijderen van de tijdelijke *.tmp/~* bestanden heeft geen zin. En de Cluster is al eens in zijn geheel gereboot waardoor de handle eigenlijk vrijgegeven zou moeten zijn.

Vervolgens heb ik via Open Files (Computer Management), Handle (SysInternal tool) en Process Explorer (SysInternal Tool)( geprobeerd te achterhalen of het bestand in gebruik is. Dit blijkt dus niet zo te zijn, hij wordt in geen enkel van de aangegeven tools als in gebruik of uberhaupt weergegeven.

Kortom, ik kan als beheerder het bestand niet verwijderen/hernoemen/etc. Een oorzaak die nog het geval zou kunnen zijn, is een corrupte filesystem (iets wat ik niet hoop).

Heeft iemand nog tips om na te gaan of ik niet iets heb gemist? Mijn laatste redmiddel zou zijn een chkdsk op de desbetreffende schijf, maar mogelijk dat jullie nog andere ideeen hebben.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 17:55
Heb je (of meer waarschijnlijk de ex-gebruiker) iets met offline files & folders gedaan?