Opnemen video van desktop geeft artifacten

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:15
Ik probeer met behulp van Camstudio een video op te nemen van wat er gebeurt op mijn desktop, alleen dit gaat niet helemaal goed. Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik een video wil maken van de rechterbovenhoek van het scherm dan komt in de uiteindelijke video het beeld helemaal verschoven erin. Wat eerst de rechterbovenhoek was zit dan midden in de video, en wat in het midden van het beeld zat zit dan aan de linkerkant van de video. Daarnaast komen allemaal artifacten in het beeld.

Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7b06476d4ff612c5ee87d318f83d2e3b/full.jpg

De verschuiving van het beeld verspringt regelmatig geduurdende een video van een paar seconden.

Wat ik al heb geprobeerd:

- Ander programma gebruiken: CamTasia, geeft hetzelfde resultaat
- Andere codec gebruiken: sommige codecs werken niet, en andere geven dit resultaat (dit is WMV 9.0 en ook de Camstudio Lossless Codec 1.0 en de Microsoft Video 1 geven een soortgelijk resultaat)

Het lijkt mij dat er is mis gaat bij het coderen van de video, maar hoe fix ik het?

• Hielko
Niemand die dit probleem kent?

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Probeer eens de hardwareversnelling-schuifbalk naar "GEEN" te verplaatsen?
Configuratiescherm->beeldscherm->Instellingen->Geavanceerd->Probleem oplossen
Misschien dat dit helpt. Verder ken ik dit probleem eigenlijk niet.
Ik gebruik zelf Windows Media Encoder 7 (uit 2000). Als ik dan eens een programma via "uitzendinggemist.nl" wil opnemen dan gaat dat perfect hiermee.

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

• Hielko
Dat is geen optie: ik gebruik Vista en die zegt doodleuk 'Your current display driver does not allow changes to be made to hardware acceleration settings'.