Clients installeren op Win2003 SBS

Pagina: 1
Acties:

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-02 18:43
Ik zit met een volgend probleem, binnen mijn bedrijf ben ik bezig het netwerk op te zetten met als server een Win2003 Small Business Server.
Alles werkt verder prima alleen op het moment dat je een pc in het domein zet zou de client installatie moeten beginnen. Nu kan ik alle applicaties mooi toewijzen aan de verschillende computers alleen op het moment van inloggen krijg ik de melding dat ik Administrator rechten moet hebben. Voorheen stond de software op een andere machine waar we wat dingen mee hadden getest en daar had ik dit probleem niet. Wat ik nu moet doen om de client installatie te laten lopen is door het domein account op de pc (dus lokaal) administrator rechten te geven en opnieuw in te loggen. Ik vind dit erg onhandig in verband met toekomstige nieuwe software die ik centraal wil laten installeren zonder eerst bij elke pc administrator rechten ga weggeven en daarna weer moet weghalen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik kom er even niet uit.

hmz...

• Snuffert
niemand enig idee?

hmz...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welke applicaties hebben we het dan precies? Office ofzo? En heb je misschien eens iets qua rechten aangepast op de oudere pc's waardoor het wel werkte?
Zie je meldingen in de eventlogs hierover? Userenv.log?
Welk OS draaien de clients? Leg het eens iets duidelijker uit allemaal :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 17:55
Snuffz0r schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:51:
Wat ik nu moet doen om de client installatie te laten lopen is door het domein account op de pc (dus lokaal) administrator rechten te geven en opnieuw in te loggen. Ik vind dit erg onhandig in verband met toekomstige nieuwe software die ik centraal wil laten installeren zonder eerst bij elke pc administrator rechten ga weggeven en daarna weer moet weghalen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik kom er even niet uit.
Rechten via local groups kun je ook via een group policy uitdelen en weer verwijderen...

• Snuffert
welke applicatie maakt niet uit. De clients draaien allemaal win xp. ben zo op het werk dan zal ik meer info geven.

hmz...