Linux & internetten

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een kabel internet verbinding,maar het lukt me niet om internet aan de gang te krijgen in Linux Mandrake 7.2.De 3Com ethernet kaart heeft ie wel gevonden en volgens mij ook geinstalleerd.Het is weer een tijdje geleden dat ik met linux gestoeid hebt dus ik moet weer een beetje inkomen.

Weet iemand wat ik moet doen om internet aan de gang te krijgen??

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:31
Ehm, kijk eens op http://www.linux-nl.cx, daar staat veel info voor Red Hat, maar aangezien Mandrake daar een afgeleide van is zou het (misschien met een paar aanpassingen) ook moeten werken.

[edit: typo]

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:31
Laat ook ff weten welke provider ???? Is michien ook wel handig !! :)

Gewoon spullen

• Macaco
Ik heb een kabel abbonnement bij cHELLo.
Ik heb natuurlijk eerst het een en ander geprobeerd maar het loopt op niks uit.

Ik heb het idee dat ik beter kan proberen om internet in mandrake aan de gang te krijgen als in redhat vanwege de goeie hardware ondersteuning.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

je gebruikt nog steeds dezelfde NIC naar het internet toe? Aangezien dat bij chello NIC gebonden is, meot dat diegene zijn waarmee het opgeleverd is, of je moet chello bellen om je MAC adres te laten wijzigen.

Mijn iRacing profiel

• Macaco
Op vrijdag 09 februari 2001 17:26 schreef collin het volgende:
je gebruikt nog steeds dezelfde NIC naar het internet toe? Aangezien dat bij chello NIC gebonden is, meot dat diegene zijn waarmee het opgeleverd is, of je moet chello bellen om je MAC adres te laten wijzigen.
Nee ik had zelf al een 3Com nic aangeschaft en de NIC die chello mij heeft opgeleverd heb ik gewoon erbij gekregen.

Ik begrijp niet hoe internet in linux werkt!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Op vrijdag 09 februari 2001 17:26 schreef collin het volgende:
Bij ons is die nic niet gebonden. Omgeving noor-west Veluwe
Pagina: 1