Toon posts:

Voeding te zwak voor nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn probleem is als volgt:

Ik heb deze week een deel van mijn systeem geupgrade. Het systeem is nu als volgt:

AMD Athlon 64 3800+ X2, 2ghz
Jetway M25GT6-SG socket AM2
1Gig Corsair 667Mhz DDR2
Nvidia 7200GS 128mb DDR2
Maxtor 250GB aangesloten via IDE
NEC DVD-RW
480w Voeding van een B-merk

Voorheen gebruikte ik een:

AMD Athlon xp 2600+ 1.92ghz
MSI KT4AV Socket A
2x 512mb Twinmos en Kingston DDR-400
ATI Radeon x1600 pro 256mb agp8x
De rest van het systeem is hetzelfde als het nieuwe.

Nu had ik al opstart problemen, een tikkend geluid uit de voeding. Ik heb alle onderdelen opnieuw gemonteerd en nu start het geheel wel goed op, alleen krijg ik hele vreemde resultaten op MYGUARD.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.r.bruining/myguard.JPG

Zoals jullie misschien wel kunnen zien klopt de vcore wel, maar de 5v en 12v lijn zijn veel te laag, hetzelfde geldt voor de 2 onderstaande waarden. Nu is mijn vraag: duidt dit op een brakke voeding, die niet in staat is deze nieuwe componenten te voorzien van energie of is hier wat anders aan de hand. Bij mijn 'oude' onderdelen waren alle voltages wel gewoon binnen de norm, inc de 5v en 12v lijn.

Alvast bedankt voor de hulp

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het is een software meting die wil nog wel eens afwijken (fout uilezen) Kan je de waardes niet in de BIOS aflezen, of nog beter met een multimeter?

Als je systeem verder stabiel draait dat zijn het gewoon foute uitlezingen van de software. Mocht het instabiel zijn (goede stress-test doet wonderen) dan is je voeding wel gelijkt verdacht.

Edit:
Dit is sowieso een foute uitlezing, als op je 12V lijn nog geen 2V staat dan doet je pc echt niet veel.

[ Voor 45% gewijzigd door Kawaii op 04-07-2007 15:28 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:42
Als je 5V en 12V echt zo laag zouden zijn, dan zou je pc echt niet opstarten. Probeer eens een ander programma om de waardes uit te lezen of gebruik een multimeter.
Of je voeding voldoende is zie Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als die voltage's zouden kloppen boot je PC niet eens.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bedankt voor de snelle reacties. De waarden in de bios zijn allemaal, zoals ze horen te zijn. Dus het lijkt idd een softwarematige fout. Wel vreemd, dat de pc in het begin niet op wilde starten. Ik heb vanuit de voeding 1, 24pins aansluiting en verder nog 1, 4pins aansluiting (terwijl er op het mobo een 8pins zit). Dit lijkt echter wel te werken, kan hier verder geen probleem liggen?