Beeldkwaliteit SCART/Composiet/S-video Samsung 941MP

Pagina: 1
Acties:

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 13:09
In mijn kamer heb ik een Iiyama prolite E1700S tft staan. Deze monitor gebruik ik in combinatie met een Magic VGA box zodat ik het beeldscherm kan gebruiken icm mijn Playstation 2 (S-video) en Nintendo Wii (composiet). Helaas vind ik de kwaliteit van de VGA Box wat matig, hierdoor ben ik wezen kijken voor een monitor met een S-video/Composiet of SCART ingang. Een (HD)TV kopen is geen optie wegens het gebrek aan ruimte in mijn kamer.

Op basis van het budget van max 350 euro, een resolutie van 1280x1024, beschikbaarheid en de benodigde ingangen, kwam ik uit op de Samsung 941MP. Deze monitor beschikt over een ingebouwde tv-tuner en de drie eerder genoemde aansluitingen.

Helaas kan ik op Internet en op dit forum weinig informatie vinden over de kwaliteit van het beeld als gebruik wordt gemaakt van één van die drie aansluitingen. De enige recentie die ik kan vinden, bevindt zich in de shopsurvey van t.net, deze gaat echter over de kwaliteit van de Tv-tuner ipv de ingangen.

Mijn vraag is nu:
- Is de kwaliteit van s-video/SCART/composiet input van de monitor beter dan een standaard vgabox / Tv-kaart?
- Komt de kwaliteit overeen met een standaard tv?

Verwijderd

zal nooit overeen komen met de kwaliteit van een standaard tv daar het beeld geupscaled zal worden naar de native resolutie. een gewone tv is iets van een 7xx*5xx resolutie en uw scherm is 1280*1024. hierdoor zal u beeld blurry worden tenzij ge de reso van het scherm naar beneden afstelt