[Juridisch] E-Denfity Internet Diensten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-10 20:24

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Vandaag een factuur in de bus gehad van het inmiddels welbekende bedrijf "E-Dentify Internet Diensten". Buiten het feit dat ik al tijden geen gebruik meer maak van hun diensten, heb ik het destijds via de mail heb opgezegd bij Dhr. Tjeerd Bakker (natuurlijk geen bewijs meer van, is al 1,5 jaar geleden) die inmiddels niet meer werkzaam is voor E-Dentify Internet Diensten. Nu heb ik vandaag telefonisch contact gehad met iemand van de helpdesk, en deze beweerde het volgende:

- Factuur moet gewoon betaald worden, anders krijg ik Intrum Justitia op mijn dak en die vordert het geld zoiezo.
- Het maakt niet uit of de diensten geleverd zijn (zijn ze niet), dat doet niets af aan het bedrag.
- De schriftelijke factuur is vergezeld van 3,50 "Herrinneringskosten".
- Als ik geen bewijs heb van de opzegging van mijn kant (E-Dentify kon deze "toevallig" niet meer vinden) heb ik geen poot om op te staan.

Nu zit ik met het probleem dat destijds E-Dentify vrij brak bezig was (lagen er meer uit dan online te zijn), en ik besloten heb om mijn website ergens anders te huizen. Omdat mijn bevestiging niet aanwezig is in het klantensysteem van hun, en ik deze niet terug kan vinden (ging er van uit dat het goed was), hebben ze mij meeermaals gefactureerd via de e-mail (volgens hun wettelijk toereikend) op een adres wat niet meer bestond. Nu pas, 1 a 1,5 jaar later krijg ik ineens een brief met kosten thuisgestuurd (volgens de medewerker is dit standaardprocedure, ik heb er dus nooit wat van gezien...)

De grap is, op de factuur staat onder andere "domeinregistratie" als onderdeel, terwijl dit nooit is gedaan! En nu beweerde de man aan de telefoon dat dit niet uitmaakte omdat hun diensten zoiezo betaald moesten worden, hij vergeleek het met een krant in het gesprek "Als je de krant niet leest moet je deze toch betalen omdat je een abonnement hebt".

Als knal op de vuurpijl de afsluiter; "Het heeft geen zin om een rechtszaak te beginnen, niet om U bang te maken of iets anders, maar E-Dentify heeft alle rechtszaken in het verleden al gewonnen en dit zal geen uitzondering zijn". Nu maakt me dit niet bang, maar dit vind ik toch wel angstaanjagend.

Graag een beetje juridisch advies, wat kan ik / moet ik doen? Ik kan misschien op 1 of andere manier aantonen dat ik destijds via SIDN het domein heb laten overplaatsen? En hoe zit het met contracten? Moeten zij kunnen aantonen dat ik een contractaanvraag heb gedaan plus voorwaarden? Ik heb geen zin om te betalen voor iets wat ik niet gekregen heb...

edit; topicnaam is fout...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-10 13:46

Foamy

Fulltime prutser

Laat hun anders eerst eens aantonen dat jij nog steeds een contract hebt lopen bij hun ;) Dus bewijs uit hun chaotische kast met troep dat jij daar wel gebruik van maakt. Best kans dat zij ook deze kwijt zijn, en dan houd het voor hun ook op :P

blub

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Foamy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:23:
Laat hun anders eerst eens aantonen dat jij nog steeds een contract hebt lopen bij hun ;) Dus bewijs uit hun chaotische kast met troep dat jij daar wel gebruik van maakt. Best kans dat zij ook deze kwijt zijn, en dan houd het voor hun ook op :P
Ik heb ze inmiddels per mail verzocht een kopie van het ondertekende contract te sturen. Grote kans dat dit niet aanwezig is. Mochten zij (dat verwacht ik) een tegenantwoord hebben in de trend van "Een online overeenkomst is ook een overeenkomst" oid, kan ik me daar nog tegen verweren?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58
Als zij jouw domein zouden beheren (zoals zij claimen), terwijl dat door jouw nieuwe hosting wordt gedaan, dan zijn hun in gebreke gebleven. Zij hebben dan jou niet verwittigd dat het is overgezet en dus iemand anders er met die domeinnaam vandoor zou kunnen gaan.

Als zij zich al daar niet aan hebben voldaan, hoe zouden ze dan aan de rest hebben voldaan :?
Daar zou ik het op spelen.

Daarbij: Iemand die een abbonnement op de krant heeft, moet er wel voor betalen ookal leest hij het niet. Maar als die krant nooit aankomt, dan weer niet.
Of als ze zeggen dat er een zaterdageditie bij zit, maar jij krijgt die nooit...

[edit] Daarbij, 1,5 jaar is veel te lang om een herinnering over te krijgen. Als bedrijf zijnde moet je je boekhouding wel aan het eind van het jaar correct hebben dus zou het max. 1 jaar moeten zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door SPee op 04-07-2007 18:35 ]

let the past be the past.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-10 13:46

Foamy

Fulltime prutser

SgtStrider schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:34:
[...]

Ik heb ze inmiddels per mail verzocht een kopie van het ondertekende contract te sturen. Grote kans dat dit niet aanwezig is. Mochten zij (dat verwacht ik) een tegenantwoord hebben in de trend van "Een online overeenkomst is ook een overeenkomst" oid, kan ik me daar nog tegen verweren?
Hoe ben jij ooit een contract aangegaan met die lui? Was dit digitaal of was dit op papier. Als dit op papier was kunnen ze je zws niks meer maken. Als het digitaal is... Hebben ze loggings oid waarmee dit duidelijk aangetoond kan worden en waar ook uit blijkt dat jij een contract aan bent gegaan.

blub

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Tja, dit alles terzijde, volgens mij heb ik geen poot om op te staan. In dit geval kan ik nergens aantonen dat ik het heb opgezegd (mailcommunicatie oude computer), en zijn deze heren dus vrolijk aan het doortellen geslagen.

Over de domeinnaam; deze is dus inderdaad niet door deze heren geregistreerd, maar deze beweren dat het niet uitmaakt of de dienst geleverd is of niet, en dat het mijn eigen schuld is dat ik deze verhuisd heb. Ik baal natuurlijk als een stekker, dit is ff 80 euro die ik graag ergens anders voor had willen gebruiken :'(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
IJ is geen gerechtsdeurwaarder, dus die gaan het niet "sowieso halen". Als zij die diensten nooit geleverd hebben mag jij ze in gebreke stellen en als schikking laten ze de rekening voor wat het is: een stuk papier zonder enige waarde. Dat je toch moet betalen voor iets wat niet geleverd is is bullshit. KPN gaat jou toch ook geen rekening sturen voor telefoongesprekken die je nooit hebt gevoerd?

Zoek voor de geen maar eens op Freehosting, Ladot, ActiveISP en Active24 op dit forum, zal je genoeg informatie kunnen vinden over gelijksoortige zaken, die lui dreigen ook vrolijk met IJ en druipen uiteindelijk ook af.

Verwijderd

Wie eist bewijst, dus laat ze maar bewijzen dat er een overeenkomst is en dat je het betreffende bedrag moet betalen. Kunnen ze dat niet dan is het einde verhaal en kunnen ze los van wat gedreig niks beginnen.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10 13:10
SgtStrider schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:34:
Nee. Je zegt immers zelf al dat je ooit gebruik hebt gemaakt van hun diensten. Daarmee is het bestaan van de overeenkomst wel bewezen.

Daarbij heb je het probleem dat abonnementen alleen schriftelijk opgezegd kunnen worden. Uit paragraaf 4.1. van hun algemene voorwaarden blijkt dat ze onderscheid maken tussen communicatie via internet en schriftelijke communicatie. Als jij die voorwaarden bij het afsluiten van je overeenkomst via een aanvinkvakje hebt geaccepteerd, betekent dat dat je opzegging per e-mail niet rechtsgeldig is.

Juridisch gezien ben ik bang dat de bewijslast toch bij jezelf ligt: je zult moeten kunnen aantonen dat je ze per post een opzegging hebt verzonden. Een praktische optie is dat je schriftelijk reageert met de mededeling dat je wel degelijk hebt opgezegd en daarmee de kous af acht. Vervolgens is het afwachten of zij er een rechtzaak voor over zullen hebben om het uit te vechten.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

E-Dentify, rechtzaken? denk dat je daar helemaal niet aan moet denken...
Zij zullen eerder ongerust worden. Lees dit ook maar eens (ook bv de reacties):
http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=53&pagina=1

en dat is niet het enigste bericht:
http://www.google.com/sea...&sourceid=ie7&rlz=1I7GFRC

dusja :)

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 16:47
Ik heb zelf soortgelijke problemen met E-Dentify gehad. Toen de tent net openging had ik er een account aangevraagd, puur om een plek te hebben om wat files online te gooien. Na een jaar kreeg ik een factuur in de mail voor het 2e jaar, maar tevens ook nog een factuur voor een heel ander hosting pakket dat ik zelf niet had.

Toentertijd heb ik daarover gemailed, en zeiden ze dat ik die tweede factuur als niet verzonden kon beschouwen. Goed, zo gezegd zo gedaan, en ik hoorde er niets meer van, tot even geleden. Ik ontving ineens een aanmaning om mijn rekening te betalen (welke ik eerst als niet verzonden kon beschouwen). Ik ze terug gemailed dat ik van ze verwachtte dat ze een betere administratie zouden voeren, en verwezen naar het eerdere contact per email. Hier gingen ze niet op in, nogmaals een aanmaning ontvangen, en nogmaals dit bedrijf gewezen op hun slechte administratie. Wederom geen reactie.

Een aantal dagen hierna kreeg ik telefoon van Intrim Justitia over deze zaak. Mijn verhaal gedaan, en ze zouden dit overleggen met de opdrachtgever (dus met ED). Even later ontving ik email van ED dat ik de rekening niet hoefde te betalen.

Door al dit gedonder gelijk maar mijn hostingpakket opgezegd bij die lui. Grappige is dat het domein nog steeds online is, en dat ik nog steeds in kan loggen. Laat wederom weer zien hoe ontzettend slecht de administratie is bij ED.

Om inhoudelijk op jou post te reageren: je kunt ED ermee confronteren dat de civielrechtelijke bewaarplicht voor bedrijfsadministratie ook geldt voor emailverkeer. Ze dienen hun emails dus minimaal zeven jaar te bewaren.

• TvdW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08-2021
Zelfde problemen gehad hier, gewoon reactie gestuurd op de factuur met de mededeling dat ik al een lange tijd geen klant meer ben. Netjes mailtje teruggehad dat ik nu uit het systeem verwijderd ben.
Maar dat is ook alweer een tijd geleden..

Verwijderd

over het domein kan de Stichting Internet Domein Registratie Nederland oftewel de SIDN je vertellen wie het domein beheert. als hun dat niet beheren volgens de SIDN dan hebben hun jouw daar ook geen kosten in te verhallen.

afgezien van het feit of opzegging per email rechtsgeldig is of niet, je hebt, zo maak ik uit je post op al 1,5 jaar geen gebruik meer gemaakt van hun dienst en ook geen factuur ontvangen of betaalt. volgensmij betekent dit dat zowel jij als hun niet aan het contract hebben voldaan en ik denk dat je in een rechterzaak een beste kans maakt want een rechter zal niet snel geloven dat een bedrijf een dienst voortzet voor anderhalf jaar zonder ook maar enige factuur tenzij je natuurlijk 18 maanden voortuit hebt betaald.

dus laat maar gewoon een rechtzaak worden als hun er belang bij hebben en onthoudt dat een incasso buro jouw niks kan maken. alleen deurwaardes kunnen dat en zolang een eventuele rechtzaak loopt mogen die ook niet innen.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties zover.

Ik heb inmiddels via de mail een reactie gehad over de kopie van de aanvraag maar deze is vrij kortaf en zonder aanvraag...
Geachte relatie,

U heeft een order geplaatst via de E-dentify.nl, daar bent u accoord gegaan met de algemene voorwaarden.

Hierna is een bevestiging verzonden naar uw email adres, op deze link heeft u de aanmelding bevestigd.

Hierna hebben wij u een factuur gezonden, die heeft u via de bank voldaan.

U heeft tevens een registratie en verhuisformulier naar ons gezonden voor uw domeinnaam.

Het lijkt me dat dit voldoende manieren zijn die aangeven dat u accoord gegaan bent met de overeenkomst.

Hieronder de juiste procedure voor het opzeggen van uw account:

Het spijt ons enorm dat u uw dienst wil opzeggen. Helaas dient dit schriftelijk per post te gebeuren. U kunt tot 14 dagen voordat het contract wordt verlengd opzeggen.

U kunt de schriftelijke opzegging versturen naar:

E-Dentify Internet Diensten
Buorren 2
9084 BC Goutum
Nederland

In deze brief dient u voor de duidelijkheid zowel uw domeinnaam als klantnummer te vermelden. De brief moet voorzien zijn van uw handtekening.

Wij adviseren u tevens om de afmelding aangetekend te verzenden.

Met vriendelijke groet,

-censuur-

E-Dentify Internet Diensten
Buorren 2
9084 BC Goutum
The Netherlands

Verwijderd

het klinkt logische dat een opzegging per email niet rechtsgeldig is geweest en zelf nu nog heeft email niet dezelfde status als bijvoorbeeld een briefpost.

ik zou het gooien op chaotische administratie, mis-communicatie en wederzijds niet nakomen van het contract. menig rechter die, zeker met de geschiedenis van dit bedrijf die je in het gelijk zal stelen en dat weet E-Dentify ook dus daarom dat ze hoog van de toren blazen en hoopen dat je wel even vlug betaalt maar echt sterk staan ze niet.

als je als iets aan hun verschuldigt bent omdat hun blijkbaar de dienst hebben voortgezet terwijl jij in de veronderstelling bent dat de dienst is opgezegd dan is dat al door hun eigen chaotische adminstratie en hoef jij alleen maar aan te tonen dat je je er niet eens bewust van bent geweest dat je nog een dienst van hun afnam en dat je die ook niet hebt gebruikt.

jij bent in de veronderstelling geweest dat het met email was opgezegd. E-Dentify had jouw redelijkwijs om een schriftelijke bevestiging moeten vragen dus gewoon je poot stijf houden en laat maar komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 02:42 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-10 16:11

Jimbolino

troep.com

Als een opzegging per email niet rechtsgeldig is, dan is een aanmelding via internet dat ook niet...

Gezien de meerdere problemen, laat ze maar lekker met zand gooien. Als het incasso bureau belt, ff alles uitleggen en wijzen op de vele andere mensen die dezelfde problemen hebben.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Johny_B
  • Laatst online: 30-09 19:53
Er zijn verschillen tussen de vormen waarop je via internet een contract aan kan gaan. In dit geval krijg je een brief thuis die je moet retourneren. Dat valt onder schriftelijke aanvraag en wordt meestal gebruikt. Hiervoor is schriftelijke [soms telefonisch ook mogelijk] opzegging vereist.

Abonnementen die je afsluit via een internetformuliertje, waarna je een bevestigingsmail krijgt met een link erin, die zijn meestal wel per e-mail op te zeggen.

In dit geval had je dus wel schriftelijk op moeten zeggen en is er wel een contract wat jaarlijks wordt verlengd.

• Tjebakka
  • Laatst online: 31-10 16:17

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Beste allen,

Ik zie plotseling mijn naam voorbijgaan terwijl ik dit lees. Ik ben dan ook de Tjeerd Bakker en was destijds werkzaam bij E-Dentify.
Zoals Johny_B al zegt, schriftelijk is de juiste procedure. Ik zie alleen dat je anderhalfjaar geleden hebt opgezegd, dit is ook de tijd geweest dat ik weg ben gegaan bij E-Dentify. Het kan zomaar zo zijn dat ik de mail in kwestie dus niet meer heb gelezen.
Dit kan dus een miscommunicatie zijn geweest. Het kan mijn fout zijn geweest. In dat geval biedt ik mijn excuses aan. Ik had het graag nog uit willen zoeken.

Als je nog vragen hebt kun je me altijd even een pm sturen.

Weet je trouwens nog of je een bevestiging hebt gekregen van mij?

[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 07-07-2007 15:11 ]

If it aint fixed, it's broken.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 20:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Anders schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:09:
[...]

Nee. Je zegt immers zelf al dat je ooit gebruik hebt gemaakt van hun diensten. Daarmee is het bestaan van de overeenkomst wel bewezen.
Aan de andere kant geven ze wel zelf toe dat ze niet aan hun deel van de overeenkomst hebben voldaan. Wat geeft ze dan het recht om wel te eisen dat TS tot betaling overgaat?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
tjbaker schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:10:
Beste allen,

Ik zie plotseling mijn naam voorbijgaan terwijl ik dit lees. Ik ben dan ook de Tjeerd Bakker en was destijds werkzaam bij E-Dentify.
Zoals Johny_B al zegt, schriftelijk is de juiste procedure. Ik zie alleen dat je anderhalfjaar geleden hebt opgezegd, dit is ook de tijd geweest dat ik weg ben gegaan bij E-Dentify. Het kan zomaar zo zijn dat ik de mail in kwestie dus niet meer heb gelezen.
Dit kan dus een miscommunicatie zijn geweest. Het kan mijn fout zijn geweest. In dat geval biedt ik mijn excuses aan. Ik had het graag nog uit willen zoeken.

Als je nog vragen hebt kun je me altijd even een pm sturen.

Weet je trouwens nog of je een bevestiging hebt gekregen van mij?
Ja dat heb ik gehad destijds, alleen nu kunnen ze het nergens meer vinden :'( Ik vind het toch wel jammer dat het zo moet lopen, en heb ook eigenlijk geen zin om te betalen. Immers; de diensten die op de factuur staan (met uitzondering van de hosting) zijn niet uitgevoerd.

Enig idee wat ik nu kan doen? Wachten tot Intrum Justitia de zaak overneemt en contact met hun opnemen? Ik heb destijds inderdaad via internet aangemeld...

• Tjebakka

Tjebakka

welke diensten zijn er niet geleverd muv de hosting dan?

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
tjbaker schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:25:
welke diensten zijn er niet geleverd muv de hosting dan?
Nou het domein in kwestie is in de tussentijd nooit door hun geregistreerd! Maar dat was voor hun niet afdoende. Het probleem waar ik nu mee zit is dat dat opzegmailtje nergens te vinden is en ik nu ineens allemaal spookfacturen de bus in krijg waar ik niet blij mee ben. Volgens mij zit er niets anders op dan Intrum Justitia af te wachten..

• Not Pingu
  • Laatst online: 21-10 20:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

SgtStrider schreef op zondag 08 juli 2007 @ 09:43:
[...]

Ja dat heb ik gehad destijds, alleen nu kunnen ze het nergens meer vinden :'(
Kunnen zij het niet meer vinden, of kun jij het niet meer vinden? Dat is een redelijk cruciaal verschil.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:27
Ik ben Gerard van E-Dentify, en zal dit topic hier ook ineens voorbij vliegen.

Kun je mij het desbetreffende factuurnummer, en bijbehorende klantnummer doorgeven via gerard AT e-dentify dot nl?

Ga ik even kijken of er daadwerkelijk een domein door ons geregistreerd is, en dergelijke.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
nautaonline schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:51:
Ik ben Gerard van E-Dentify, en zal dit topic hier ook ineens voorbij vliegen.

Kun je mij het desbetreffende factuurnummer, en bijbehorende klantnummer doorgeven via gerard AT e-dentify dot nl?

Ga ik even kijken of er daadwerkelijk een domein door ons geregistreerd is, en dergelijke.
Je hebt mail.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Not Pingu schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:41:
[...]

Kunnen zij het niet meer vinden, of kun jij het niet meer vinden? Dat is een redelijk cruciaal verschil.
Als je de beginpost leest dan kan je zien dat ik dit al dik 1,5 jaar geleden of eerder stop heb gezet bij Tjeerd via de email (destijds hadden ze daar nog geen systeem voor en geen ticketsysteem, dit kan Tjeerd ook bevestigen denk ik), en dat ik die mail van toen niet meer in mijn bezit heb. Daar werd natuurlijk wel om gevraagd (logisch). Wellicht is het mijn fout dat ik dit niet bewaard heb, maar ik ging er vanuit dat het goed was... (nooit meer doen dus 8)7 altijd bewaren...)

[ Voor 21% gewijzigd door SgtStrider op 08-07-2007 22:34 ]

• nautaonline
Ik kan helaas geen mailtje van je terug vinden op ons oude adres, customerservice AT e-dentify DOT nl.

Tevens kan ik ook niet terug vinden of het domein daadwerkelijk door ons geregistreerd is.

Je krijgt dus in iedergeval 10 euro in mindering op de aanmaning, gezien het domein niet geregistreerd is.

De overige kosten moet je dus wel voldoen, want je hostingpakket is nog wel actief.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
nautaonline schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:45:
Ik kan helaas geen mailtje van je terug vinden op ons oude adres, customerservice AT e-dentify DOT nl.

Tevens kan ik ook niet terug vinden of het domein daadwerkelijk door ons geregistreerd is.

Je krijgt dus in iedergeval 10 euro in mindering op de aanmaning, gezien het domein niet geregistreerd is.

De overige kosten moet je dus wel voldoen, want je hostingpakket is nog wel actief.
Dank daarvoor al maakt me dat niet echt tevreden.. ik weet wel dat ten tijde van het mailtje jij nog niet werkzaam was bij E-Dentify (if im correct ;))

Maargoed, bedankt voor de moeite zover, ik heb inmiddels een aangetekende brief verzonden met opzegging en het geld overgemaakt.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:36
Laat je niet intimideren door die mensen daar. Ik heb in het verleden ook al een grote bek gehad en het komt er eigenlijk op neer dat ze je zo bang proberen te maken dat je je wat aantrekt van de onzin die ze uitkramen. Bij mij kwamen ze uiteindelijk zelfs met het argument aanzetten dat het jaarbedrag dat ik volgens hun had moeten betalen minder bedroeg dan de kosten die zij gemaakt zouden hebben om mijn e-mails daarover te beantwoorden. Ga toch weg. _O-

^ Wat hij zegt.

• Tjebakka

Tjebakka

systeem voor opzeggen bestond toen nog niet, ticketsysteem wel al :)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14

Stewie!

Keen must die!

SgtStrider schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:01:
Als knal op de vuurpijl de afsluiter; "Het heeft geen zin om een rechtszaak te beginnen, niet om U bang te maken of iets anders, maar E-Dentify heeft alle rechtszaken in het verleden al gewonnen en dit zal geen uitzondering zijn". Nu maakt me dit niet bang, maar dit vind ik toch wel angstaanjagend.
Met alle respect: _O-
Grote kans dat er geen rechtszaken zijn geweest, die voer je niet over domeinnamen met webhosting van 2 euro per maand.

Browse een beetje rond: Negatief uitlaten over E-Dentify: 2500 euro boete

Desondanks is het altijd ZEER VERSTANDIG om een opzegging te bewaren. Opzeggingen kan je het beste schriftelijk sturen, per fax bij voorkeur, dan heb je altijd een ontvangstbevestiging. Vanuit e-dentify gezien is het een vervelende situatie, immers elke wanbetaler zegt dat er is opgezegd of een andere smoes en als ze die opzegging daadwerkelijk niet hebben ontvangen is het voor beide partijen vervelend.

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:29
SgtStrider schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:47:
[...]

Maargoed, bedankt voor de moeite zover, ik heb inmiddels een aangetekende brief verzonden met opzegging en het geld overgemaakt.
Jammer dat je je hebt overgegeven aan hun wanpraktijken... :/
DaMorpheus schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:56:
[...]

Met alle respect: _O-
Grote kans dat er geen rechtszaken zijn geweest, die voer je niet over domeinnamen met webhosting van 2 euro per maand.

Browse een beetje rond: Negatief uitlaten over E-Dentify: 2500 euro boete

Desondanks is het altijd ZEER VERSTANDIG om een opzegging te bewaren. Opzeggingen kan je het beste schriftelijk sturen, per fax bij voorkeur, dan heb je altijd een ontvangstbevestiging. Vanuit e-dentify gezien is het een vervelende situatie, immers elke wanbetaler zegt dat er is opgezegd of een andere smoes en als ze die opzegging daadwerkelijk niet hebben ontvangen is het voor beide partijen vervelend.
Aan de andere kant, het is hartstikke simpel om even te kijken of het hostingpakket in de afgelopen maanden is gebruikt. Is dat niet het geval, dan heb je het bewijs dat de klant in de veronderstelling was dat hij had opgezegd. Een bedrijf mét klantvriendelijkheid (want dat kan ik dit niet bepaald noemen...) zou dan gewoon de rekening kunnen kwijtgescholden en het houden op miscommunicatie. Het heeft ze dan (afgezien van wat tijd en een postzegel/envelop voor de rekening) niets gekost, want niet-gebruikte webspace en dataverkeer hoeven zij niet alsnog te betalen. Wat het ze wél opleverd is een goede naam en daardoor mogelijk nieuwe klanten. Door op een manier als deze te handelen worden ze de UPC onder de webhostingbedrijven (qua imago)...

Vooral dat dreigement over die rechtszaken deed 't 'm, stelletje amateuristen... :w

[ Voor 13% gewijzigd door FlorisD op 09-07-2007 00:28 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 23:09
Is het geen idee om het aanmeldings formulier van je huidige hostingprovider, waarin je een datum aangeeft voor verhuizing van het domein opvraagt en die naar E-Dentity stuurt? Dit is half bewijs natuurlijk waarin je kan bewijzen dat je dus geen gebruik meer maakt van hun diensten sinds dag X.

Bovendien zou ik eens overwegen om je trots even in te slikken en het geld te betalen. Dan maak je er maar een leer ervaring van (wel even zwart op wit eh!).

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

FlorisD schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:24:
[...]
Aan de andere kant, het is hartstikke simpel om even te kijken of het hostingpakket in de afgelopen maanden is gebruikt. Is dat niet het geval, dan heb je het bewijs dat de klant in de veronderstelling was dat hij had opgezegd.
Mwah, dat zou ik dus nooit doen. Voor je het weet krijg je gezeur dat een domeinnaam dus vervalt waar de rechtmatige eigenaar hem wilde verhuizen / bewaren / wat dan ook. Domeinnamen zijn steeds meer geld waard en als e-dentify een domeinnaam laat vervallen terwijl de klant dat niet wilde dan hebben zij een groot (juridisch) probleem.
AvanCade schreef op maandag 09 juli 2007 @ 04:41:
Is het geen idee om het aanmeldings formulier van je huidige hostingprovider, waarin je een datum aangeeft voor verhuizing van het domein opvraagt en die naar E-Dentity stuurt? Dit is half bewijs natuurlijk waarin je kan bewijzen dat je dus geen gebruik meer maakt van hun diensten sinds dag X.
Een verhuizing naar een andere partij is geen opzegging bij je huidige partij. Je hebt immers een contract waaraan je je dient te houden :)
Opzeggen kan je daarom beter gewoon per fax sturen, dan heb je DIRECT een ontvangstbevestiging en zit je voor altijd goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Stewie! op 09-07-2007 11:17 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 23:09
Nee is geen opzegging, maar kan je wel enig sinds bewijzen dat je geen gebruik meer maakt van hun diensten.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

AvanCade schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:37:
Nee is geen opzegging, maar kan je wel enig sinds bewijzen dat je geen gebruik meer maakt van hun diensten.
Daar kan je dus niets mee. Al maak je er nooit gebruik van, als je een contract hebt wordt je daar gewoon aan gehouden ;)

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
FlorisD schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:24:
[...]

Vooral dat dreigement over die rechtszaken deed 't 'm, stelletje amateuristen... :w
Opzich heb ik me hierdoor niet laten intimideren, maar ik weet dat het heel lastig is om gelijk te krijgen in deze situatie. Bedrijf houdt stug vol dat ik niet opgezegd heb, en zijn absoluut niet coulant (ze zullen inderdaad kunnen zien dat ik ook maar ooit een bestand geupload heb naar deze ruimte, in het begin lukte dat niet eens!!!).

Over die rechtszaken; stel dat het ervan komt, zij zullen ongetwijfeld dit al vaker meegemaakt hebben, en uiteraard gewoon de beste manier kiezen waar het bedrijf het meeste geld aan verdient.. wat dus deze... manier is.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

SgtStrider schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:35:
[...]
Over die rechtszaken; stel dat het ervan komt, zij zullen ongetwijfeld dit al vaker meegemaakt hebben, en uiteraard gewoon de beste manier kiezen waar het bedrijf het meeste geld aan verdient.. wat dus deze... manier is.
Ze zullen echt nog nooit een rechtszaak hebben gevoerd om 3 tientjes. Als e-dentify dit schrijft:
Het heeft geen zin om een rechtszaak te beginnen, niet om U bang te maken of iets anders, maar E-Dentify heeft alle rechtszaken in het verleden al gewonnen en dit zal geen uitzondering zijn
... is het voldoende om ze eens hard uit te lachen :)
Kom op, dat schrijf je toch niet serieus naar een klant? _O-

Desondanks is het zaak dat je een opzegging goed bewaard om dit soort ongein te voorkomen. Als je per e-mail of telefoon opzegt, vraag altijd om een schriftelijke bevestiging hiervan.

[ Voor 11% gewijzigd door Stewie! op 10-07-2007 11:09 ]

Verwijderd

Schandelijke gang van zaken, E-Denfity zou zich als organisatie moeten schamen. Overigens een zeer onhandige manier om jezelf op deze manier te promoten, aangezien dit topic ook in Google als zoekresultaat terug gaat komen, en elke potentiële klant ziet op deze manier wat de klantvriendelijkheid van E-Denfity inhoudt. Dat had eenvoudig kunnen worden voorkomen, en was waarschijnlijk ook nog goedkoper geweest op de lange termijn.

Verwijderd

heel even kort: Ik heb zojuist Intrum Justitia aan de lijn gehad.... dat zijn ook brassers
De mevrouw Tolk welke ik aan de lijn had kon helemaal geen wijs uit mijn dossier, en ik mocht ALLES weer eens opnieuw gaan vertellen.

Wel wist ze me te vertellen dat ze op 15 november een gerechtelijke procedure (naar de kantonrechter dus) op zouden starten.... het bedrag.... 40 euro, volgens E-Dentify.

1. via email opgezegt
(een kennis bij een incassobureau en niet Intrum justitia :P, verzekerde me dat dit tegenwoordig WEL gezien wordt als schriftelijke communicatie. Ook sluit edentify NIET in hun voorwaarden uit dat dit GEEN schriftelijke communicatie is!!)
2. edentify dreigd met incassobureau, ze bellen me zelfs om 8 uur savonds bedreigend op of ik niet vlug wil betalen
3. uiteindelijk na wat touwtrekken komt Intrum Justitia als incassobureau opdagen
4. Ze dreigen met een deurwaarder (ongeveer 2x), deze heb ik nooit gezien.
(Intrum Justitia denkt ook zelf niet na, mijn communicatie wordt rechtstreeks naar edentify doorgesluist, en die verteld IJ wat ze moeten doen... meteen gerechtelijk zeggen ze, zonder mij in te lichten.
5. Gerechtelijke procedure, hier drijgd IJ dan weer mee.... niks meer van gehoord, op telefoontjes en navraag naar antwoorden op mijn weerwoord 'komt er binnenkort reactie', dat binnenkort komt keer op keer NOOIT.
6. Schuldbewakingssysteem... Google kent het niet, maar ze dreigen er wel mee.
(weer beloofd mij reactie te sturen, weer niks gehoord)
7. belletje net, ik moet nogmaals alles doorfaxen naar IJ, want zoals die aardige mevrouw Tolk er tegen aan keek stond ik in mijn recht, en een Kantonrechter kan dat flutbedrag van 40 euro (intussen 108) toch al snel weer verhogen naar 500 euro.... en dat willen ze niet, want dat verliezen ze, en dan dokken ze zelf.

Ik houd jullie graag op de hoogte van hoe het af gaat lopen, en zal dan netjes het hele verhaal duidelijk opschrijven, inclusief de punten in hun Algemene Voorwaarden, waar ze zelf niet aan voldoen, en jou eventuele overeenkomst dus ook niet rechtsgeldig meer is!!!

Wil je eerder info, mailen mag ook. Edentify zijn oplichters die geld maken door mensen te bedreigen, een schande voor de hosting industrie!!

• Lewis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06-2023
U heeft veel te veel geduld met die oplichters. Zeg gewoon: "Opgezegd en tot ziens." Verder niet meer te woord staan en zeker geen kosten maken voor brieven, telefoontjes en faxen. Laat ze maar komen. Ze hebben geen poot om op te staan.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Idd en Intrum Justitia kan ook helemaal niks bij je doen.. Deurwaarder kun je gewoon wegsturen..
Ze zullen met een politieagent aan moeten komen willen ze iets bereiken.

• Lewis
En de politie komt pas mee na een rechterlijke uitspraak. Zover komt het nooit, want over E-dentify zijn inmiddels zoveel klachten dat geen enkel rechter ze serieus zal nemen.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
@Hawks;

Ik heb ook nooit bevestiging gehad dat ik opgezegd was; en dat heb ik nu met aangetekende brief gedaan, ook nooit meer een reactie op gehad... het blijft heel erg tasten in het duister zo.

@Gerard; zou je svp kunnen bevestigen dat ik uitgeschreven ben en geen dienst meer van jullie afneem?

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 28-10 09:15
Lewis schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:59:
U heeft veel te veel geduld met die oplichters. Zeg gewoon: "Opgezegd en tot ziens." Verder niet meer te woord staan en zeker geen kosten maken voor brieven, telefoontjes en faxen. Laat ze maar komen. Ze hebben geen poot om op te staan.
Inderdaad. Het is inmiddels wel duidelijk dat E-Dentify haar zaakjes absoluut niet op orde heeft en dat ze zoveel mogelijk geld uit mensen proberen te persen door het toepassen van allerlei smerige praktijken, welke in de diverse links in deze thread haarfijn uit de doeken worden gedaan. En dan gaat het niet eens om de leeftijd van die kerels; ik ken genoeg studenten die wél op een ethisch verantwoorden wijze een eigen onderneming kunnen runnen en er toch een mooie auto en appartement aan overhouden. Maar E-Dentify heeft bewezen op z'n minst onbetrouwbaar te zijn en waarschijnlijk zijn het achter de schermen gewoon ordinaire oplichters, tenzij ze sindskort hun leven hebben gebeterd, wat zeer onwaarschijnlijk overkomt.

De boodschap moge duidelijk zijn: mijd edentify als de pest! Er zijn genoeg goedkope hostingoplossingen in Nederland die je niet op proberen te lichten. (Ja kom maar op met die dreigmails).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

SgtStrider schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:51:
@Hawks;

Ik heb ook nooit bevestiging gehad dat ik opgezegd was; en dat heb ik nu met aangetekende brief gedaan, ook nooit meer een reactie op gehad... het blijft heel erg tasten in het duister zo.

@Gerard; zou je svp kunnen bevestigen dat ik uitgeschreven ben en geen dienst meer van jullie afneem?
Als zij de aangetekende post weigeren kan je daar gerust van uitgaan.

Verwijderd

Ik had dus Intrum Justitia aan de lijn, en die vertelden mij dat als ik niet gebeld zou hebben, er in november een gerechtelijke procedure opgestart zou worden..... Kantonrechter dus. Zover als het bij mij al gelopen is geloof ik dat ze dat best gaan doen.

Maar ze hebben GEEN POOT om op te staan!!!

Ik hoef nou (wederom) niks te doen als af te wachten op reactie. En de politie op de stoep... voor 40 euro.... ach... die geven we gewoon wat gekopieerde dvdtjes mee :+

ik blijf het raar vinden dat zo'n praktijken allemaal maar doorgang kunnen vinden, zoiets moet gewoon gestopt kunnen worden!!! en dan vinden ze het gek als er een keer een 'afrekening in het crimenele cirquit' plaats vind in Goutum :X ;)

Ik heb trouwens nooit iets aangetekend verstuurd, heb wel werkelijk ALLES (tot ongeveer in de letters van de telefoongesprekken) geadministreerd..... ik geef niet toe... ik heb gelijk, mij draaien ze geen poot uit!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 14:32 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:31:
Ik had dus Intrum Justitia aan de lijn, en die vertelden mij dat als ik niet gebeld zou hebben, er in november een gerechtelijke procedure opgestart zou worden..... Kantonrechter dus. Zover als het bij mij al gelopen is geloof ik dat ze dat best gaan doen.

Maar ze hebben GEEN POOT om op te staan!!!

Ik hoef nou (wederom) niks te doen als af te wachten op reactie. En de politie op de stoep... voor 40 euro.... ach... die geven we gewoon wat gekopieerde dvdtjes mee :+

ik blijf het raar vinden dat zo'n praktijken allemaal maar doorgang kunnen vinden, zoiets moet gewoon gestopt kunnen worden!!! en dan vinden ze het gek als er een keer een 'afrekening in het crimenele cirquit' plaats vind in Goutum :X ;)

Ik heb trouwens nooit iets aangetekend verstuurd, heb wel werkelijk ALLES (tot ongeveer in de letters van de telefoongesprekken) geadministreerd..... ik geef niet toe... ik heb gelijk, mij draaien ze geen poot uit!!
Goedzo, zo hoort het.. ben benieuwd of ze ook echt gerechtelijke stappen ondernemen :D

• nautaonline
SgtStrider schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:51:
@Hawks;

Ik zie dit topic ineens weer voorbij komen.

Post aangepast, ik zie dat het inderaad is opgezegt in het systeem, en de factuur van 2006 is.

Als je mij even het IJ referentienummer wilt mailen, dan ga ik even kijken wat er precies gaande is.

Ik denk dat het dus niet goed opgezegt is geweest in het systeem, en dat er daarom nog gewoon doorgefactueerd is. Dit allemaal door een fout in ons administratiesysteem, gemaakt door een niet nader te noemen scripter, welke inmiddels de laan uitgegooid is. :)

[ Voor 37% gewijzigd door nautaonline op 14-10-2007 00:52 . Reden: even wat nagekeken. ]

• hapSnap
Het is mooi dat een ED medewerker hier probeert het eea op te lossen danwel te verduidelijken, echter voor de mensen wie dit aangaat: wees je ervan bewust dat er een reele kans aanwezig is dat je problemen slechts tijdelijk verholpen zijn.

Hetzelfde is mij overkomen mbt ED. Foutieve factuur -> contact per email -> ik mocht de factuur als niet verzonden beschouwen -> jaar later IJ op mn dak vanwege het niet betalen van de bewuste factuur -> ED doet alsof het eerdere emailcontact niet heeft plaatsgevonden.

• nautaonline
hapSnap schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:19:

Hetzelfde is mij overkomen mbt ED. Foutieve factuur -> contact per email -> ik mocht de factuur als niet verzonden beschouwen -> jaar later IJ op mn dak vanwege het niet betalen van de bewuste factuur -> ED doet alsof het eerdere emailcontact niet heeft plaatsgevonden.
Dan is er inderdaad wat aan onze zijde misgegaan. Als dit niet opgelost is nog, zou je dan contact met mij willen opnemen via e-mail?

• hapSnap
Het is gelukkig al opgelost.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nou als ik het zo lees dan blijf ik hier liever VER vanaf!!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:31

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:31:
heh :) Pure bluf van IJ.... Ik ben ondertussen al 3 keer door IJ gedreigd met een rechtzaak (voor verschillende bedrijven) en iedere keer dat ik ze vervolgens om een gedetaileerde omschrijving van het verschuldigde bedrag vroeg was na 5 brieven van "Hoofdsom + incassokosten" het enige antwoord "Bel ons" waarop ik terugschreef dat alles wat er te communiceren viel per brief moest gaan. Daarna laten ze niets meer van zich horen.
De hele nederlandse incasso industrie is een farce. Met hier en daar een uitzondering en IJ als grootste uitschieter van de niet-uitzonderingen. In 99% van de gevallen heeft IJ geen flauw idee wat ze aan het incasseren zijn en kun je door simpelweg een omschrijving te vragen de hele claim van de tafel vegen.

Ik zou Intrum Justitia in ieder geval nooit meer serieus nemen. Iedereen die IJ gebruikt als incassobureau kan ik dus ook niet meer serieus nemen. Van die 3 keer is er 1 geweest die ik zonder meer bereid was te betalen aangezien ik verwachtte dat het een fout was in mijn eigen administratie. Maar aangezien mij geen enkele mogelijkheid geboden werd dit te controleren.........

• Lewis
Het trieste is nog wel dat medewerkers van ED regelmatig langs alle internetpagina's struinen en doen alsof ze behulpzaam en vriendelijk zijn. Dat gebeurt ook alleen maar als ze weten dat ze geen kant op kunnen en ED openbaar besproken wordt. Zodra iemand alleen staat komt de intimidatie en de dreiging binnen via de telefoon of de mail.

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39

Kid Buu

Huh, Pietje?

Door dit soort malafide praktijken krijgt de hosting industrie een slechte naam. Ik heb 3 jaar terug ook een blauwe maandag een site van me daar gehost, blij toe dat ik het al gauw voor gezien heb gehouden.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• HovaCarlito
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-08 13:23
Ik heb ook niet al te postieve ervaringen met E-Dentify.

Ik heb op een blauwe maandag (een paar jaar geleden) ooit als "test" een standaard pakket bij E-Dentify genomen om de stabiliteit te testen. Ik zou geen domein bij hun aanvragen, en zou daar ook niet voor hoeven betalen. Na een jaar kreeg ik een faktuur in de bus voor de hosting + het domein (bla.nl - had ik die maar...) . Nadat ik contact had gehad met E-Dentify zou ik niet de kosten hoeven over te maken voor het domein, waarna ik meteen daarna een opzeggingsbrief opgestuurd heb. Vervolgens krijg ik, een jaar later, een brief van een incassoburo dat ik mijn factuur voor het jaar 2007-2008 niet betaald zou hebben en staat er wederom het domein (bla.nl) op.

Nu heb ik per e-mail en post uitleg + mijn opzeggingsbrief opgestuurd naar E-Dentify en het incassoburo. Van het incassoburo heb ik geheel niets gehoord en zelfs nieuwe aanmaningen gekregen. Van E-Dentify heb ik een mailtje van ene PB Singelsma gehad die om het referentienummer van de faktuur vroeg en toen ik deze opstuurde heb ik voor de rest niets van hen vernomen.

Kortom: ik ben inmiddels alweer twee à drie brieven verder en noch het incassoburo noch E-Dentify lijkt ze te lezen / er op te reageren. Heeft iemand tips voor mij?

Alvast bedankt!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

HovaCarlito schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:33:
Ik heb ook niet al te postieve ervaringen met E-Dentify.

Ik heb op een blauwe maandag (een paar jaar geleden) ooit als "test" een standaard pakket bij E-Dentify genomen om de stabiliteit te testen. Ik zou geen domein bij hun aanvragen, en zou daar ook niet voor hoeven betalen. Na een jaar kreeg ik een faktuur in de bus voor de hosting + het domein (bla.nl - had ik die maar...) . Nadat ik contact had gehad met E-Dentify zou ik niet de kosten hoeven over te maken voor het domein, waarna ik meteen daarna een opzeggingsbrief opgestuurd heb. Vervolgens krijg ik, een jaar later, een brief van een incassoburo dat ik mijn factuur voor het jaar 2007-2008 niet betaald zou hebben en staat er wederom het domein (bla.nl) op.

Nu heb ik per e-mail en post uitleg + mijn opzeggingsbrief opgestuurd naar E-Dentify en het incassoburo. Van het incassoburo heb ik geheel niets gehoord en zelfs nieuwe aanmaningen gekregen. Van E-Dentify heb ik een mailtje van ene PB Singelsma gehad die om het referentienummer van de faktuur vroeg en toen ik deze opstuurde heb ik voor de rest niets van hen vernomen.
Gewoon lekker gaan negeren. Tenzij ze echt bla.nl voor je klaar zetten, die is dat geld wel waard. Moeten ze hem eerst zelf kopen 8)

• Lewis
Ze blijven toch wel bezig, dus is het zaak ervoor te zorgen dat het u geen tijd en geld meer kost. Opgezegd = opgezegd. Daarna is 1 brief naar het incassobureau waarin de facturen worden betwist voldoende.

Vervolgens is negeren inderdaad het beste. Laat hen maar kosten maken voor bijvoorbeeld de brieven. Geen tijd en geld aan verspillen. Gewoon helemaal niet (meer) reageren. Op het moment dat ze het voor laten komen bij de rechter zijn er mogelijkheden genoeg om u te verdedigen.

Zover komt het echter niet, want ze weten ook wel dat ze aan het knoeien zijn. Ze leven van mensen die uit angst blijven reageren en uiteindelijk maar betalen om ervan af te zijn.

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-10 14:34
Ook ik kamp met dit probleem.

Had besteld voor 1 jaar en kreeg plots een rekening dat ik opnieuw moest betalen. Bleek dus idd dat ze stilzwijgend verlengen en ik via mail gevraagd om het te stoppen. ( was een site van een gaming clan die niet meer bestaat dus heb het niet meer nodig)

Nu kreeg ik weer telkens aanmaningen dat ik moest betalen, maar heel mijn domein was niet eens in de lucht. Op domeincheckers stond ook overal dat die vrij was.

Nu zat ik toen ik een drukke periode en kreeg een brief van een incasso bedrijf en dacht om van het gezeik af te wezen, laat ik maar gewoon betalen. Terwijl ik een rekening kreeg van iets wat ik niets eens had ontvangen.

En nog niet eens 4 maanden later krijg ik weer een brief dat ik per direct een x bedrag moet overmaken.
Als ik dat niet binnen een week doe, moet ik voor de rechter verschijnen en gemaakte kosten berekenen ze dan aan mij door :s

Nu is de vraag eigenlijk of ik in mijn recht sta.

Ik krijg rekening voorgeschoteld met een domein + hosting, wat niet eens in de lucht is.

Stel dat ik naar de rechter ga, kan ik dan in het gelijk gesteld worden? of wie weet er meer, en heeft dezelfde conflicten meegemaakt???

Weet echt niet meer wat te doen nu. Kan wel weer betalen en laten gaan, maar straks is het weer hetzelfde geintje.

Het bedrijf zegt constant geen schriftelijke afzegging gehad te hebben. Via mail doen ze niet aan.

dat was het dan weer voor deze post

• SinergyX
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je het mailtje nog en bewijs van die betaling? Hard ertegenin, desnoods zelfs dat betaalde bedrag terugvorderen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-10 14:34
Bewijs van betaling heb ik wel.

Maar hun worden natuurlijk ingehuurd door e-dentify. En daar zit ik eigenlijk meer mee.

Met e-dentify kan ik er niet uitkomen. Misschien dat ik bij de rechtzaak mijn gelijk kan krijgen. Maar daar ben ik dus niet zeker van.

Maargoed, hun komen constan met die algemene voorwaarden aanzetten. Maar als ik diensten van hun afneem ga ik automatisch mee met de algemene voorwaarden? En staan die algemene voorwaarden nog ergens geregistreerd oid? want als ik met de wayback machine kijk in de tijd dat ik daar wat besteld had, dan zie ik nergens hun algemene voorwaarden staan.

Op hun nieuwe site staat het wel netjes weergeven.

Dan is het lekker makkelijk natuurlijk. Klanten krijgen.. en achteraf algemene voorwaarden maken.

dat was het dan weer voor deze post

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:33
Als jij via elektronische weg een overeenkomst bent aangegaan moet je deze ook via dezelfde wegen kunnen opzeggen of ontbinden. Dat is de wet, wat in hun AV staat telt dan niet.

Work hard & be brave.

• Lewis
In dit soort gevallen is het belangrijk om er niet teveel woorden aan vuil te maken. Nooit betalen. Mail ze dat u allang ruim van te voren heeft opgezegd en er derhalve geen overeenkomst / betalingsverplichting bestaat. Negeer vervolgens alle communicatie. Brieven van incassobureaus kunt u in de prullenbak gooien. Zij hebben niks te zeggen. Vooral niet reageren.

Het komt niet tot een rechtzaak omdat het oplichters zijn en als u gaat reageren blijven ze aan de gang.
Pagina: 1