Toon posts:

Zodra ik 4 pins voeding aansluit gebeurt er niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist het budgetsysteem in elkaar gezet uit de best buy guide. Enige verschil is dat ik er een club3d x1950xt 512 mb videokaart in heb gezet en dus ook een sterkere voeding, 550watt.
Alles is compleet nieuw.
Nadat ik alles zorgvuldig had aangesloten gaf de computer geen kick als ik em aanzette.
Het stomme is nu dat als ik de 4 pins voeding voor mn processor eruit haal, alle fans wel aanslaan (ook van mn videokaart) maar ik geen beeld heb. Als ik alleen de 24 pins (of 20, als ik die extra vier eruit haal slaat ie ook aan zonder beeld en zonder piepjes)erin heb gaan de fans dus draaien.
processor zit er goed in.
Iemand enig idee? combinatie 20 pins stekker + 4 pins stekker bij mn cpu werkt trouwens ook niet.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 08:20
je doet toch niet de P4 stekker naast je ATX stekker? :X Dat werkt idd niet... De P4 stekker moet gewoon op een apart stekkertje op het moederbord...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat het zonder die stekker 'werkt' is niet gek; de voeding laat gewoon direct de fans draaien, maar het systeem boot niet. Als je een moederbord er correct op aansluit zou het die in het circuit opnemen, met een dood moederbord of dode processor zou dit dus kunnen komen.

Wat voor 550W voeding heb je precies, en heb je hem al geprobeerd te starten door 14/16 door te lussen? Vergeet je niet de videokaart op de voeding aan te sluiten?

Lees verder -krekel-'s reply nog eens, is ook zeer belangrijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 04-07-2007 15:46 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat zegt je boekje van je moederbord er over ? Welke moet je aansluiten ?
De 24-pins ( 20 als je de extra 4 niet nodig hebt ) moet je gewoon aansluiten.

Je hebt een aparte 4 pins kabel als extra voor de cpu. Let op dit is niet de 4 die je los kan halen van je 24 pins aansluiting !!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik gewoon de 24 pins volledig aangesloten, en de aparte kabel met de 4 pins bij mn cpu geplaatst. Ik heb nooit de 4 die over zijn van de 24 pins bij mn cpu gezet ;)
Ik zie nu idd de verwarring, had het een beetje verkeerd opgeschreven.
Volgens de handleiding moet ik gewoon de 4 pins én de 24 pins aansluiten.
Kortsluiting is het ook niet, heb het moederbord al uit de kast gehad op een kartonnen plaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 16:20 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Zou kunnen dat je een defect moederbord hebt, had laatst ook een bord met precies hetzelfde probleem, toen vervangen en probleem was over.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
videokaart paar keer in en uit rossen? (misschien dat ie niet chill contact maakt)
Hoewel ie dan wel aan zou moeten gaan.
En heb je verder alles correct aangesloten?
Andere voeding proberen?
CPU checken of die er nog goed in zit.

Als je die stappen genomen hebt, en het werkt nog niet zou ik aan gaar moederbord denken. (bios reset kan je ook nog proberen, hoewel het onwaarschijnlijk is, dat het je probleem oplost.)

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen, ik heb alles geprobeerd (andere voeding, cpu gecheckt, bios reset) en niks werkt. Ik denk inderdaad dat het moederbord gewoon defect is.
Zal wel een andere halen en laten weten hoe het afgelopen is.

ps: behalve dan het 'doorlussen van 14/16', weet niet wat hiermee bedoeld wordt. Zou je je nader kunnen verklaren zeroorez?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 16:58 ]

• Calamarain
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:56:
ps: behalve dan het 'doorlussen van 14/16', weet niet wat hiermee bedoeld wordt. Zou je je nader kunnen verklaren zeroorez?
Hij bedoelt het aanzetten van de voeding zonder de stekker aan het moederbord. Dit doe je door de pinnen 10 en 14 kort te sluiten (met een draadje of paperclip bijvoorbeeld).

Verwijderd

Wat een toeval… precies maar echt precies het zelfde heb ik vandaag gehad . Eindelijk ware ze binnen ,nieuwe onderdelen , netjes in elkaar gezet zoals ik het vaker al heb gedaan , eerste start kon nog in bios kijken , zag hoge cpu temperatuur, en kon nog bot priority instellen toen ging hij van zelf rebooten . Daarna kreeg ik hem niet meer lopen… start 4-5 sec draait ie(minstens hoor ik hd en dvd draaien) en je ziet alle coolers draaien en dan gaat ie van zelf weer uit. Heb andere processor en voeding geprobeerd , geen resultaat, heb zonder een dan beide ram streepjes geprobeerd ook geen resultaat. Wat ook ik doe na 4-5 sec start ie vanzelf weer opnieuw. Kan niet in bios, batterij was ook al buiten zo eerlijk gezegd ben er behoorlijk moe van en teleurgesteld .
Misschien komt iemand toch op een idee? Is er iets wat ik / wij kunnen proberen?
BVD
Ah ja hier zijn er specs van nieuwe pc :
Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775,
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Asus A-45GA, 450 Watt, Retail
Asus EN8600GT/2DHT/256M, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Hitachi Deskstar T7K500, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
GigaByte GA-965P-DS4, Retail
Zalman CNPS7700 Silent Cooler

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Als ik het zo lees en goed begrijp, heb jij wel beeld even, of in ieder geval gehad maar reboot je pc daarna. Dat is dan een totaal ander probleem (TS heeft een probleem met de extra 12V) en daarvoor kan je beter een eigen topic starten. (kijk eerst je koeling eens na als je in bios hoge temp van CPU zag).

[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 04-07-2007 20:18 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Misschien heb ik verkeerd opgeschreven maar ik zei toch precies het zelfde prob, dus ook met 4 pin voeding bij processor. Als ik die aanzet dan gaat ie raar doen, als ik alleen 20+4 bij atx gebruik dan loopt ie gewoon door maar zonder beeld .

maar toch bedankt voor typ (heb al gedaan )

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
geforce5_guy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:47:
Je hebt een aparte 4 pins kabel als extra voor de cpu. Let op dit is niet de 4 die je los kan halen van je 24 pins aansluiting !!
Alsof dat kleine afneembare 4-pins ATX stekkertje het helemaal zou halen naar de bovenkant van het moederbord. Bovendien betwijfel ik ten zeerste dat dat stekkerje ook in de P4 aansluiting zou passen (maar ik heb geen zin er mijn hele kast voor uit elkaar te halen om het te testen).

Maar goed, misschien is de voeding wat te budget? ASUS borden zijn best kritisch, en willen dan gewoon niet booten wanneer de voeding niet genoeg ampere kan leveren.

Kan toch nog steeds van alles zijn. Hoe weet je bijvoorbeeld zo zeker dat je CPU er goed in zit? En als de P4 aansluiting 8-pins is, dan gaat de 4-pins connector erin aan de rechter-kant (als je er recht op kijkt bij een verticale kast, zeg maar).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
Zoals voorspeld was inderdaad het moederbord defect geleverd.
Nieuw moederbordje dr in en alles werkt zoals het zou moeten :)
Pagina: 1