Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Touch computer

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn Bachelor Opdracht ben ik bezig met het ontwerpen van een 19 inch portable touchcomputer. Probleem is dat ik geen (liefst compact vooral in de diepte) moederbord kan vinden "on board video card" kan vinden die 2x VGA uit toestaat.

Ik wil namelijk gebruik maken van dit touchscreen ELO 1939LS of soort gelijk 19" touchscreen en heb daarnaast nog een VGA poort hebben. (Dus geen s-video, voordat ik weer wijsneusen krijg die zeggen dat bijna alle moederborden multiple monitor toestaan)

Je zou zeggen koop dan een video kaart, maar dat betekend dat de case veel dikker moet worden. Ik wil het eigenlijk alle onderdelen (moederbord (on board soundcard, >2x USB), voeding, RAM, harddisk, en bekabeling voor connecties aan de zijkant) aan de achterzijde van het touchscreen hebben. Het geheel hoeft niet op accu te kunnenn dragen maar moet wel gedragen kunnen worden het touchscreen weegt ongeveer 5kg dus met 2 kilo extra zou het wel moeten stoppen. Oja het touchscreen moet met de hand bediend worden en niet een harde druk nodig hebben dus vandaar is een zwaarder toucscreen nodig, mijn voorkeur ging uit naar een SAW touchscreen.

Dus mijn vraag weten jullie misschien een oplossing en als een laptop moederbord een oplossing is weten jullie misschien waar ik aan een 1e hands laptop moederbord kan komen met bijbehorende dimensies (dus ook DIEPTE en noodzakelikj marge ivm koeling etc.) (en later grote hoeveelheid kan kopen, >3000 stuks) .

Alvast bedankt voor de reacties.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom pak je niet een 1U riser met een normale videokaart? Een riser van slechts 1 slot is net zo hoog als de poorten op je mobo, dus dan hoef je je geen zorgen te maken over de dikte.

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Ben ik mee akkoord, Ik heb een asus moederbord in mijn server. Deze heeft 2 uitgangen (DVI en VGA) maar je kan maar 1 van de 2 tegelijk gebruiken, omdat het anders te zwaar wordt voor ingebouwde hardware. Een graka is altijd beter!

Verwijderd

Topicstarter
Zal een oplossing unnen zijn maar vraag me af of dat bij veelvoudig vervoeren(mobiel) en neerzetten wel goed heel blijft. Daarnaast moet de videokaart niet te hoog zijn maar dat moett misschien net lukken. Ik wel ongeveer 3 cm vanaf de achterkant van touchscreen mijn case hebben zodat ongeveer 8 cm dik is.

Verwijderd

Ik heb hier een Abit M-atx am2 bordje, met dvi output en d-sub, en deze kunnen tegelijkertijd gebruikt worden. Is dit niet iets voor je? Ik zal het typenummer nog opzoeken zo.

Oja, volledig passief gekoeld, dus weinig warmte :)

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed als je het nummer hebt. Die d-sub is toch benaming voor de standaard vga aansluiting voor standaard monitor enzo? Volgens mij heeft touchscreen wel een DVI dus dat is dan wel goed. Kan je ze wel spannen trouwens? Soms kom je wel eens tegen dat je wel 2 schermen kan aansluiten maar alleen met klonen.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 12:21
Ik gok dat eriksd dan de Abit NF-M2 nView bedoelt of de AN-M2

Zal even verder zoeken op de abit site :)
edit: nouja, dat waren de enige 2 die ik kon vinden van Abit.

[ Voor 8% gewijzigd door Aapenootjes op 04-07-2007 15:33 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:49:
Zal een oplossing unnen zijn maar vraag me af of dat bij veelvoudig vervoeren(mobiel) en neerzetten wel goed heel blijft. Daarnaast moet de videokaart niet te hoog zijn maar dat moett misschien net lukken. Ik wel ongeveer 3 cm vanaf de achterkant van touchscreen mijn case hebben zodat ongeveer 8 cm dik is.
Afbeeldingslocatie: http://www.abmx.com/images/abmx_57_300.jpg
Zoals je kunt zien zijn die dingen slechts een paar cm hoger dan het slot. Dit is dan een pci ding, maar ze zijn er ook wel in PCI-E en AGP te vinden.
Dus dat moet wel kunnen in zo'n 8cm.

• Aapenootjes
Als ik zijn verhaal goed begrijp is de touchscreen dus 5CM en houd hij daarmee maar 3CM over voor het moederbord. Als je een erg platte videokaart hebt kan het echter misschien nog wel.

Verwijderd

Het is inderdaad de Abit Nf-M2 nview. Volgens de specs kunnen dvi en dsub tegelijkertijd verschillende outputs geven, dus niet alleen klonen. Ik kan dat eventueel vrijdag voor je testen :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Ik vind het wel flink dik, 5 cm voor een touchscreen. Ben je zeker dat dat niet dunner kan (de plastiek omkadering van het LCD kan je toch niet gebruiken als je een TS toevoegt).
Ben je trouwens zeker van je keuze voor SAW, ken je de consequentie's daarvan qua design? Met een resistieve TS kan je nog vooraan op de buitenrand je TS plakken en bedekken, bij een SAW moet er een spleet voorzien zijn in het front, zodat de golven van de transmitters over de glasplaat kunnen, zie tekening hieronder (komt later wegens technische problemen).

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 04-07-2007 22:53 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Ik heb hier een 12" elo touchscreen uit elkaar gehaald en het scherm zelf is niet dikker dan 1.3cm
Het touchscreenglas (ja een aparte glasplaat die erop ligt) is nog eens een 4mm dik.

Wat eigenlijk het dikste is, is de afschermkooi voor de psu en de psu zelf natuurlijk.
Ik kan me voorstellen dat het bij een 19" wel iets groter gaat zijn maar dat zal ook geen 3cm zijn.
De rest van die 4.5cm van het elo scherm was gewoon plastiek om het mooi recht te doen lijken.
Meer lucht dan hardware dus...

Slopen zou ik zeggen en zelf een behuizing maken waar je eventueel dingen naast of onder het scherm plaats zodat je die extra 1.3cm hebt.

Uiteindelijk ging men 12" zonder touchscreen tussen men Mobo en rechterzijpaneel... is dus écht dun..

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:47:
Ik vind het wel flink dik, 5 cm voor een touchscreen. Ben je zeker dat dat niet dunner kan (de plastiek omkadering van het LCD kan je toch niet gebruiken als je een TS toevoegt).
Ben je trouwens zeker van je keuze voor SAW, ken je de consequentie's daarvan qua design? Met een resistieve TS kan je nog vooraan op de buitenrand je TS plakken en bedekken, bij een SAW moet er een spleet voorzien zijn in het front, zodat de golven van de transmitters over de glasplaat kunnen, zie tekening hieronder (komt later wegens technische problemen).
Het grootste nadeel aan resistive is me verteld door een begeleider dat het niet zo gevoelig is voor vinger bediening als resistive (capacitive is misschien wel een optie wordt ook bij andere variant gebruikt, zijn nog andere geile high tech (nieken) die met camera werken maar die lijken me te duur/ingewikkeld om snel te gbruken). Meeste resistive worden volgens mij gebruikt met een pen bediening. Op deze site had ik de omschrijving gevonden van de verschillende technieken.

http://www.a1touchsolutio...0nederlandse%20versie.htm

Ik heb daar ook een afbeelding weggehaald van die rand die je denk ik bedooeld, maar weet niet precies wat je met die spleet bedoeld? Daar zit toch weer een glasplaat overheen? (lcd,glas,transmitters --> gevoelig gebied, beschermend glasplaat, of begrijp ik dat verkeerd?)
http://www.a1touchsolutio...AW_bestanden/image004.jpg

Ik zal het dus wat dunner kunnen krijgen als ik dat touchscreen beetje vakkundig uit elkaar haal. Kwam op internet wel vaak deze maat tegen ook bij andere types SAW TS`s.

PS. Die site zit vol met copyright crap, super irritant.

Verwijderd

Topicstarter
ThemNuts schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 02:42:

Uiteindelijk ging men 12" zonder touchscreen tussen men Mobo en rechterzijpaneel... is dus écht dun..
Ik heb wel de variant zonder de plastic behuizing aan de achterkant, ik zal het 3d model er nog even bij pakken, (gratis op te halen) maar zit inderdaad misschien nog net een centimeter te winnen.

Weet iemand misscchien ook waar ik de diepte van een moederbord kan vinden. Soms zijn die koel units op de proccesor ontzettend lomp namelijk en dan heb ik een probleem met mijn centimeters.

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-11 11:42
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:08:
[...]

Ik heb wel de variant zonder de plastic behuizing aan de achterkant, ik zal het 3d model er nog even bij pakken, (gratis op te halen) maar zit inderdaad misschien nog net een centimeter te winnen.

Weet iemand misscchien ook waar ik de diepte van een moederbord kan vinden. Soms zijn die koel units op de proccesor ontzettend lomp namelijk en dan heb ik een probleem met mijn centimeters.
Bij een laptopmoederbord is dat geen probleem. Als je voor een normaal moederbord gaat zou ik is naar Nexus koelblokken kijken, deze zijn heel plat (lees: 26mm), tenzij je de processor zo weinig gaat belasten dat je geen koelblok nodig hebt.

Work hard & be brave.

Verwijderd

Topicstarter
O ja vergeten te vermelden, maar het moet ook een stil systeempje worden aangezien er een microfoon bij in de buurt komt te staan. Nu heb ik gekeken naar passieve koeling maar die zijn weer vrij groot. Ik zal de proccesor niet heel erg belasten tenminste dat hoop ik, heb bijbehorende applicatie voor apparaat niet zelf geschreven maar draait ook goed op mijn trouwe ouwe laptop (1.5 ghz celeron M (geloof ik) 512mb ram) Zal vanavond nog even zoeken naar een bijpasende voeding en "case" fan en dan met mijn vormgeving aan de slag.

• Aapenootjes
Als geld overigens geen probleem is zou je ook kunnen kijken naar een moederbordje als dit in combinatie met een Turion processor.

Van dat moederbord weet ik toevallig niet zeker of hij dual screen ondersteunt, ik denk het wel aangezien het dezelfde chipset gebruikt als de moederborden die ik eerder noemde. Verder word in een review op internet het volgende gezegd:
Probably one of the nicest features of the Albatron KI51PV-754 is that you can use two monitors at the same time since the motherboard sports both an analog and digital DVI video output on the rear I/O.
Maar goed, dat kost wel wat meer dan andere oplossingen, voordeel is dat je een 25w cpu hebt.
Je kunt uiteraard ook proberen een normale processor op een wat lagere spanning te draaien (eventueel underclocken) mocht koeling een probleem worden door de krappe ruimte.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:10

DropjesLover

Dit dus ->

misschien een heel stomme vraag, maar wat doe je met de rest van de hardware? hdd, geheugen?
ga anders op zoek naar een laptop van jouw dikte, en draai als het ware het scherm om? meestal zijn laptops niet dikker dan een cm of 5 tot 8 (ingeklapt)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Aapenootjes
Maar vind maar eens een laptop met touchscreen, of 2 vga aansluitingen. Ik wens je veel succes :P

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

Eigenlijk hebben ze dat al uitgevonden :p een tablet pc. DAarvan kan je het scherm gewoon omdraaien, en plat neerleggen...

Waarom wil jij het wiel terug opnieuw uitvinden ? :)

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
tokesnugerd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:50:
Eigenlijk hebben ze dat al uitgevonden :p een tablet pc. DAarvan kan je het scherm gewoon omdraaien, en plat neerleggen...

idd

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-11 11:42

Omdat het een ontwerpopdracht is en je dan niet zomaar een bestaand product kan uitkiezen en doen alsof jij het hebt ontworpen? 8)7

Work hard & be brave.

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

Rare leerkrachten daar.. wie laat je nu iets ontwerpen wat al bestaat ? je kan een tablet pc opengooien, de onderdelen kopen en die zelf in elkaar steken, dan heb je hem ook ontworpen.

Ik snap het nut ook niet van een tablet pc die minstens 2 keer zo dik is als je in de winkel zou kopen, en waarschijnlijk ook 2 keer zo zwaar en 2 keer zo duur.

Sorry voor deze afbrekende opmerkingen, maar ik vind het echt een domme opdracht!

Het beste wat jij zou kunnen doen is laptop hardware gebruiken, dat is gemaakt voor zo'n toepassingen.. maar dan kom je weer uit op een tablet pc.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 18:16

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zou ook zeggen koop een tablet pc en schroef hem open en bouw er een nieuwe behuizing om heen :S want dat is toch eigenlijk wat je wil maken?

Beschrijf anders hier je opdracht hier misschien dat alles dan wat duidelijker word.

Want wat wordt bv. de toepassing van je Touch computer en waarom een 19" scherm?

• naftebakje
Zo, plaatje is aangekomen. Het zwart is de kader die meestal gebruikt wordt voor SAW touchscreens, het geel is de TS zelf.Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/naftebakje/TSmontage.jpgBovenop de touchscreen zitten transmitters en receivers, die de SAW golven via reflectoren vlak boven het schermoppervlak sturen. De voorkant van je kader mag dus niet tot tegen de TS komen, sommige mousse's kunnen er wel tussen gezet worden (om em waterdicht te maken bijvoorbeeld) maar dempen het signaal van de touchscreen min of meer.
De beste wijze om de touchscreen te monteren is om aan de rand achteraan met silicone deze te plakken, meestal is er rondomrond een afgeschuinde rand, verder dan die mag de silicone niet komen of je TS werkt niet meer.

Een resistieve is veel eenvoudiger te ontwerpen, deze mag vooraan aan de rand onder druk staan, zolang dat vlak is zal je geen valse drukken op je TS zien.

Het ontwerpen van zo'n touchscreen-scherm is wel iets waar imho nogal wat problemen mee kunnen zijn, en gezien de prijs van een TS is het niet zo leuk om er een kapot te maken. Dus eigenlijk moet
het zonder enige ervaring meteen perfect zijn, iets waar ik me vragen bij stel. Ben je 100% zeker dat een gewoon touchscreen kopen en aanpassen niet toegestaan is (aangezien dat de meest haalbare optie is).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

aapenootjes schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:17:
Maar vind maar eens een laptop met touchscreen, of 2 vga aansluitingen. Ik wens je veel succes :P
sterker nog .. bijne elke laptop heeft 2x vga
de interne en de externe, vaak clone je beeld, maar de meeste kunnen ook gewoon je desktop extenden hoor ...

Iperf

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-11 18:16

dfr0st

Geel is mooier

-

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

@ Roberdus

Mijn broek zakt behoorlijk af van je vragen in de openingspost. Daarom moet ik even reageren want ik vraag me een aantal dingen af:
1) Hoe vaak heb jij als student IO (industrieel ontwerpen) daadwerkelijk een apparaat opengeschroefd? Dan had je namelijk gezien dat in veel apparaten van die oranje doorzichtige flatcables (weet niet hoe ze officieel heten) gebruikt worden. Dit omdat er gewoon géén plaats is voor connectors/risers. Op deze manier zou je bijvoorbeeld de videokaart NAAST een moederbord kunnen leggen en dan aan elkaar verbinden met zo'n oranje flatcable en dus een dunne kast overhouden.
2) "Ja maar zo'n flatcable is niet standaard". Juist! Daarom heet jouw opleiding ook Industrieel ONTWERPEN. Dat betekend dat je buiten het kader moet denken, creatief moet zijn, met niet standaard oplossingen moet komen. Helaas zie ik in je openingspost dat je van de standaard bestaande oplossingen al niet veel weet, laat staan van zelf iets verzinnen (dat laat je ons doen). Leer je dat dan niet op die universiteit in twente?
3) Hoe kun je met je bacheloropdracht op een universiteit bezig zijn als je zulke kromme Nederlandse zinnen schrijft? Ik zou niet je professor willen zijn en straks je verslag moeten lezen.

Tja, noem me maar een eikel maar dit is absoluut onder de maat. Daarnaast heb ik mijn dag niet. :|

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

B.t.w. houd je er rekening mee dat spanning niet werkt met het touch gebied op je monitor ? Oftewel, monitor 1 stuurt het touch gedeelte aan wat over beide monitoren heen gaat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• naftebakje
DukeBox schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:00:
B.t.w. houd je er rekening mee dat spanning niet werkt met het touch gebied op je monitor ? Oftewel, monitor 1 stuurt het touch gedeelte aan wat over beide monitoren heen gaat.
Ik zie toch doorgaans in de calibratiesoftware voor touchscreens de mogelijkheid om een scherm te kiezen, lijkt me dat het wel gewoon moet werken op een standaard PC.
Een bepaald toestelletje wat we op het werk maken bevat een (of meer) kleine touchschreen en een (of meerdere) groot "gewoon" scherm, in werking wordt dat touchscreen dan gebruikt als multifunctioneel keyboard (zoals in star-trek). Dat is weliswaar een eigen brouwsel wat relatief x86-compatibel is, en op een linuxachtige draait, maar geavanceerder opstellingen zijn dus ook mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter

Als dat zo was dan was het simpel geweest inderdaad. Maar probleem is dat er nog al wat verschillen zijn voor beoogde apparaat en een tablet pc. Voor zover mijn kennis gaat is een tablet pc niet gemaakt om je vingerrs te bedienen maar gemaakt voor een stylus. Sommige tablet schermen zullen dan ook niet goed bestaand zijn tegen zuren etc. Daarnaast ken ik geen tablet PC's met een 19 inch scherm.

Ik wil helaas niet te veel over de opdracht vertellen aangezien het voor een bedrijfje is, dat dit concept over paar maanden al wil kunnen verkopen.

Wel ben ik er achtergekomen dat ik ondertussen eerst bezig ga met aanpassen van een ander touchscreen. Dit is een capacitive touchscreen waavan de controllers (3x klein kaartje: besturing via usb, video verwerking, instellingen kalibratie scherm) etc los te instaleren zijn.

Scherm is 3cm dik dus heb nu wat meer ruimte dus dat is wel fijn.

Verwijderd

Topicstarter
(Hoe verwijder je dit bericht? Ben hier nog niet zo lang :( )

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 11:31 . Reden: alles in één keer vertellen ]

Verwijderd

Topicstarter
(Hoe verwijder je dit bericht? Ben hier nog niet zo lang )

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:00:
Ik weet niet zeker of ik goed begrijp wat je bedoelt. Maar ik wil op één monitor mijn touchscreen monteren of een standaard touchscreen gebruiken, deze bedient ook alleen aplicties op dit scherm op het andere hoeft geen bediening te zitten. Zeg maar zoals Presenter View in Powerpoint. Het lijkt me dat het geen probleem is, voor zo ver ik weet. De "kant en klare" touchscreens werkten in ieder geval wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bazer schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:45:
@ Roberdus

Mijn broek zakt behoorlijk af van je vragen in de openingspost. Daarom moet ik even reageren want ik vraag me een aantal dingen af:
1) Hoe vaak heb jij als student IO (industrieel ontwerpen) daadwerkelijk een apparaat opengeschroefd? Dan had je namelijk gezien dat in veel apparaten van die oranje doorzichtige flatcables (weet niet hoe ze officieel heten) gebruikt worden. Dit omdat er gewoon géén plaats is voor connectors/risers. Op deze manier zou je bijvoorbeeld de videokaart NAAST een moederbord kunnen leggen en dan aan elkaar verbinden met zo'n oranje flatcable en dus een dunne kast overhouden.
2) "Ja maar zo'n flatcable is niet standaard". Juist! Daarom heet jouw opleiding ook Industrieel ONTWERPEN. Dat betekend dat je buiten het kader moet denken, creatief moet zijn, met niet standaard oplossingen moet komen. Helaas zie ik in je openingspost dat je van de standaard bestaande oplossingen al niet veel weet, laat staan van zelf iets verzinnen (dat laat je ons doen). Leer je dat dan niet op die universiteit in twente?
3) Hoe kun je met je bacheloropdracht op een universiteit bezig zijn als je zulke kromme Nederlandse zinnen schrijft? Ik zou niet je professor willen zijn en straks je verslag moeten lezen.

Tja, noem me maar een eikel maar dit is absoluut onder de maat. Daarnaast heb ik mijn dag niet. :|
Ik voel me nu even redelijk stom aangezien ik alle post probeerde samen te voegen tot één en vervolgens die overschreef ipv deze. Vond je post in eerste instantie wel mooi hoor begrijp me niet verkeerd maar nam het toch persoonlijk tijdens het schrijven.

Een verkorte versie van wat ik wou posten:

1) Ik schroef niet heel veel open maar heb wel redelijk wat dingen van binnen bekeken vindt het wel intressant maar heb er niet mijn hobby van gemaakt. Daarnaast heeft IO meestal niet zo veel met de electronica uitvoeren die binnen in een product zit, daar hebben we de EL-ers voor.

2) Euh ja leren we wel. Maar ik ben niet iemand die als voorstel aan zou komen met een vliegende tablet PC wat sommige studiegenoten wel zouden kunnen doen. Ik heb hier niet veel geld te besteden voor ontwikkeling en opstart kosten en we willen snel iets op de markt brengen vandaar dat ik zocht naar standaard componenten. Dat die kabeltjes er zijn is mooi maar als het anders kon was het ook handig geweest.

3) Ik ben slecht in Nederlands inderdaad.
Waarom zou ik als ik niet goed Nederlands ben, niet goed genoeg kunnen zijn in andere dingen. Einstein was geen held in Engels, had die dan ook geen diploma mogen halen? Ik vind dat nogal een stom punt, als ik mijn best doe kan ik redelijk begrijpbare Nederlandse zinnen neerzetten. Dat lijkt me voldoende als IO-er. Ik ga geen manager worden, ik ga geen journalist worden dus het leek me eigenlijk niet een groot probleem.

Heb nu ook blijkbaar mijn dag niet meer :D.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:45:
[...]

sterker nog .. bijne elke laptop heeft 2x vga
de interne en de externe, vaak clone je beeld, maar de meeste kunnen ook gewoon je desktop extenden hoor ...
Na overleg met "de baas" en aangezien laptops geen standaard qua vormgeving gebruiken, heeft de opdrachtgever laten blijken door zijn omscrhijving dat hij liever een moederbord gebruikt waar een standaard voor bestaat. Zo kan hij over een paar jaar weer een verbeterde versie in het apparaat gezet worden. Dus helaas wordt het waarschijnlijk toch losse componenten.

Daarnaast ontwerp ik nu eerst een aangepaste variant van een bestaande touchscreen combinatie die bijvoorbeeld ook voeding nodig heeft voor het scherm, wat sommige laptop moederborden waarschijnlijk oook uitsluit.

Verwijderd

Hoe wou je het dan doen met je coolers?

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

10 20mm fans ? :p

Volgens mij bestaan er toch wel tabletpc's die met vingers bediend kunnen worden. Ik vind het toch maar raar. is het doel nu dat hij draagbaar is of niet, of niet ?
Want een 19" scherm, maakt het ook niet draagbaar!

Verwijderd

Topicstarter
tokesnugerd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:53:
10 20mm fans ? :p

Volgens mij bestaan er toch wel tabletpc's die met vingers bediend kunnen worden. Ik vind het toch maar raar. is het doel nu dat hij draagbaar is of niet, of niet ?
Want een 19" scherm, maakt het ook niet draagbaar!
Vooruit het doel van de opdracht is het ontwerpen van een "mobiele intelligente lessenaar" het apparaat hoeft niet over hele lange afstanden gesleept te worden, enkel binnen een bedrijf. Het gaat om een kleinschalig product qua hoeveelheid waarschijnlijk eerste serie hooguit 1000 stuks. Het gaat om incorparate presentaties. We maken gebruiken van mede door mezelf gemaakte software die de Presenter View van Powerpoint vervangt. Hiermee kunnen snel meerdere presentators met eigen presentaties aan het woord komen. De externe VGA is dus noodzakelijk voor de beamer. Het touchscreen zorgt voor direct contact met de presentatie wou de opdrachtgever graag.

Sommige presentarors gebrruiken DVDs of showen software programmas vandaard de wat hogere eisen dan een hele oude PC. Proccesor wordt niet extreem belast.

Als je al een tablet PC van 19 inch vindt die gemaakt is voor vingerbediening die krachtig genoeg is externe VGA uitgang heeft en aan alle andere eisen voldoet, dan nog met het scherm ook licht gekanteld kunnen worden om goed te functioneren. Daarnaast isdat niet echt een optie voor hem om door te gaan verkopen maar wellicht dus vind je hem wel mag je me altijd mailen (niet aankomen met die HP breedbeeld unit die draait op vista leek me niet echt geschikt).

Heb dit extreem snel getypt aanggezien ik nog bezig en dus exuses voor Nederlands en of typfouten.

Verwijderd

Stukje hierboven 5 posts achter elkaar beetje overdreven.

• naftebakje
^Wat is er dan mis met een karretje waarop een TS staat, en waarin een standaard desktop PC zit. Voor 1000 stuks lijkt me dat (op de grens) de meest kostefficiënte oplossing.
Als dat te groot is, is een desktop kast waarop je het scherm vast monteert (en eventueel handvaten aan de zijkant hangen) ook draagbaar.

Een desktop PC is uitbreidbaarder en veel meer standaard, misschien is het zelfs nog het goedkoopst om een standaard PC van een samenbouwer (dell, acer, HP,....) aan te kopen, heb je zelfs garantie enzo. Wel wat minder CM-spirit, maar het is tenminste realistisch in een bedrijfsomgeving.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:55:
^Wat is er dan mis met een karretje waarop een TS staat, en waarin een standaard desktop PC zit. Voor 1000 stuks lijkt me dat (op de grens) de meest kostefficiënte oplossing.
Als dat te groot is, is een desktop kast waarop je het scherm vast monteert (en eventueel handvaten aan de zijkant hangen) ook draagbaar.

Een desktop PC is uitbreidbaarder en veel meer standaard, misschien is het zelfs nog het goedkoopst om een standaard PC van een samenbouwer (dell, acer, HP,....) aan te kopen, heb je zelfs garantie enzo. Wel wat minder CM-spirit, maar het is tenminste realistisch in een bedrijfsomgeving.
Een mobiel karretje met TS wordt al verkocht/verhandeld door de producent volgens mij. Dat lijkt me inderdad te groot. De desktop kast met scherm is toch ongeveer waar dit nieuwe product op neer komt? Alleen ziet het er wat minder profisorisch uit en heeft jusite hoek uitstraling etc. Mede omdat laptops geen standaard componenten bevatten is inderdaad gekozen om compacte desktop PC onderdelen te kopen. We zouden de samenbouwer kunnen benaderen voor een nieuw ontwerp maar dit betekend weer een extra schakel die winst wil, of een vervangende schakel die meer winst wil dan de huidige samensteller. Maar waarom is de door ons bedachte oplossing niet realistisch voor bepaalde bedrijfsomgevingen?

-------------------------- ------------------------ -------------------
Ik vraag me nog steeds af hoe hoog, die mf n2 nview is. Dit lijkt namelijk wel een handig uitgansprincipe voor een redelijk compact, stil, koel, tamelijk krachtig systeem. (Neem aan dat de Intern geheugen kaartjes "lager" blijven dan proccesor met koeling. )

Oja on board leek me ook handig omdat je dan weer een component minder hoeft te plaatsen en aan te sluiten hebt. Kabels willen we juist beperkt houden aangezien de mensen die het inelkaar zetten dit natuurlijk vervelend vinden en het meer tijd kost. (Ben trouwens niet van plan mijn hele stageverslag hier uit te gaan typen ;) )

Voor de case fan hoop ik een 60mm case fan te gebruiken. Eventueel kan er ondergelocked worden om tempratuur te beperken en daarmee vereiste koeling te beperken. Het systeem hoeft namelijk niet uitzonderlijk krachtig te zijn.

Er zijn trouwens wel schermen met computer ingebouwd die semi mobiel zijn waar ook extern beeld op getoond kan worden. Ik zie dit maar als een concurerend product. Gelukkig wordt het wiel regelmatig opnieuw uitgevonden (lees verbeterd) _/-\o_ , anders zou men in de Tour de France nu niet met carbon wielen rijden en had ik minder tijd gehad om andere dingen te doen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 02:48 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Laten we weer overgaan tot het helpen van de TS. Dat geneuzel over tablets enzo heeft nu lang genoeg geduurd.

Roberdus, heb je ondertussen besloten of je een moederbord met onboard dual video gaat gebruiken of een PCI-E risercard?
Weet je al welke processorkoeling je gaat gebruiken?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Juup schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:40:
Laten we weer overgaan tot het helpen van de TS. Dat geneuzel over tablets enzo heeft nu lang genoeg geduurd.

Roberdus, heb je ondertussen besloten of je een moederbord met onboard dual video gaat gebruiken of een PCI-E risercard?
Weet je al welke processorkoeling je gaat gebruiken?
Onboard dual video card, lijkt me handigst. Omdat dit minste onderdelen nodig heeft en het meest compact is.

Ik zou graag willen weten hoe hoog deze moederborden zijn inclusief een nog te kiezen, stil koelsysteem bv http://www.perfect-system...(socket-939-am2-754).html. Lijkt me 6 cm hoog, neem aan dat de koeling vopor de GPU en de aansluitingen lager of even hoog zijn?
Pagina: 1