In een poging om ipv een simpel HDD ledje, een korte neonbuis op te laten lichten, heb ik, in samenwerking met de plaatselijke electronica-boer, het volgende schema gemaakt (met Word, dus het ziet er niet uit, maar is imo wel duidelijk):

De bedoeling is dat ik achter een 2*10cm semi-transparant venster de harddisk activiteit dmv een oplichtende neonbuis kon zien
.
Omdat ik niet zo'n soldeerkunstenaar ben, heb ik het gesoldeerde printje eerst getest op een losse voeding.
Na aansluiten van het 12v circuit ging de neon al gelijk branden, aan de potmeter zwengelen gaf geen resultaat en met 5 volt verder aansturen ook niet.
Daar sta ik dus met mijn noeste huisvlijt.
Als iemand een idee heeft waar er iets fout zit dan hoor ik het graag.

De bedoeling is dat ik achter een 2*10cm semi-transparant venster de harddisk activiteit dmv een oplichtende neonbuis kon zien
Omdat ik niet zo'n soldeerkunstenaar ben, heb ik het gesoldeerde printje eerst getest op een losse voeding.
Na aansluiten van het 12v circuit ging de neon al gelijk branden, aan de potmeter zwengelen gaf geen resultaat en met 5 volt verder aansturen ook niet.
Daar sta ik dus met mijn noeste huisvlijt.
Als iemand een idee heeft waar er iets fout zit dan hoor ik het graag.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀