Wanneer ik mijn thinkpad of ander OBSD systeem direct wil connecten op één van mijn routerpoorten dan krijg ik geen linklight op de nic te zien (no carrier). Geen connectie dus en geen functionerende nic.
Met een andere thinkpad met linux of XP wel. Wanneer ik een switch zet op de poort dan gaat de linklight wel branden. OBSD krijg wel een linklight als ik hem vervolgens op de switch aansluit.
Het ligt niet aan de kabel, nic of routerpoort (soekris 4801 met openbsd als operating system), maar het is alleen met het OpenBSD operating systeem (als client). Weet iemand wat de oorzaak hiervan is?
dus:
router/firewall => openbsd
Client => XP/linux wel link, openbsd geen link (zonder switch ertussen).
Met een andere thinkpad met linux of XP wel. Wanneer ik een switch zet op de poort dan gaat de linklight wel branden. OBSD krijg wel een linklight als ik hem vervolgens op de switch aansluit.
Het ligt niet aan de kabel, nic of routerpoort (soekris 4801 met openbsd als operating system), maar het is alleen met het OpenBSD operating systeem (als client). Weet iemand wat de oorzaak hiervan is?
dus:
router/firewall => openbsd
Client => XP/linux wel link, openbsd geen link (zonder switch ertussen).
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 15:07 . Reden: Toevoeging "no carrier" ]