Toon posts:

Processor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het bezit van een ASRock k7S8X moederbord met een AMD Athlon XP 2800+ processor. Volgens aanwijzingen in het boekje zou deze processor 2083 mhz moeten hebben. Mijn systeem geeft echter aan dat de kloksnelheid van de processor 1.25 is. Ook in bios word dit weergegeven. Mijn vraag is dus hoe dit mogelijk kan zijn en wat ik hieraan kan doen. Verder zou ik graag willen weten wat de snelste processor is beschikbaar voor mijn moederbord, (socket a, 462 pins)

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 20:35
Je processor klokt waarschijnlijk gewoon terug als je niks/weinig aan het doen bent. Start eens wat zware programma's en kijk of er dan nog steeds 1,5 staat ;)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

er staat ook in je bios de frontside bus(FSB) en multiplexer. Daar klopt iets niet mee. wat staat er?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:49
Zet je FSB op 166MHz ipv 100MHz.

• keur0000

keur0000

Zover ik weet zat dat niet in de socket A versie van AMD :?
Gamepie56 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:02:
Je processor klokt waarschijnlijk gewoon terug als je niks/weinig aan het doen bent. Start eens wat zware programma's en kijk of er dan nog steeds 1,5 staat ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Jimster schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:04:
Jep :) 12.5x 166 = 2075MHz.

Edit: SocketA cpu's klokken niet terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 13:06 ]

• keur0000

keur0000

Mits je geheugenbanken dit ondersteunen ;)
Jimster schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:04:

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:26
Heb je al geprobeerd je BIOS te updaten? Wellicht word de snelheid van de processor wel ondersteund in een nieuwere versie.

Snelste processor voor socket A is een Athlon 3200+, daar ben je dan wel weer pakweg 125-130 euro voor kwijt tegenwoordig (daarvoor heb je een simpel AM2 bord met eengelijk preseterende AM2-processor... met DDR2 geheugen dat geen drol meer kost kun je dan wellicht beter niet voor een nieuwe socket A processor zijn, maar gewoon de overstap naar AM2 maken (of naar socket 775 natuurlijk)).

edit: typo

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaa,

Ten eerste bedankt voor de reacties, ik heb het volgende uitgeprobeerd:

In bios vond ik de term CPU Host Frequency, dit stond ingesteld op 'By Jumpers', dit heb ik vervolgens op manuel ingesteld en daarna op 166 Mhz, met als resultaat dat me computer uitklapte en niks meer deed :)

Ik heb in me boekje van de moederbord gekeken naar de instellingen van de jumpers, deze stonden volgens de afbeeldingen ingesteld op 333 mhz, wat mij correct lijkt. Op dit moment heb ik beide jumpers eruit gehaald omdat ik anders mijn computer niet aan de praat kreeg. Wie herkent hier een probleem en wat zou ik er aan kunnen doen?

Het lijkt mij logisch dat ik de jumpers weer terug zet naar orgineel. op dit moment herkent mijn computer me processor als een 2200 en klokt dit op 1.67 ghz. lijkt me dat ik wel op de goede weg zit.
Pagina: 1