multiplier probleem / fancontroller

Pagina: 1
Acties:

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 19:15
Hey,

Ik heb sinds gisteren een nieuw systeem:

asus p5b
ati 1950 pro
c2d e6600

Nou heb ik het volgende probleem:

In mijn bios staat netjes aangegeven dat de cpu een multiplier van 9 heeft en een fsb van 1066MHZ.
Maar als ik cpu-z open flikkert de multiplier tussen 6 en 9 en de core speed tussen 1,6 ghz en de goede 2,4 ghz. Toen heb ik speedstep in de bios uitgezet maar het probleem bleef. Vervolgens heb ik ook al die asus "zooi" (asus probe etc.) maar dit mocht niet baten.

Wie moet ik nu geloven?

Plaatje: Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/6982/cpuzbn2.th.jpg

VRAAG 2:

Ik gebruik nu atitool om de 1950 pro te controllen. Op bepaalde temperaturen gaat deze harder draaien en ik heb 1 stil en 1 game profiel.
Nu heb ik gekeken of speedfan deze functie ook heeft; maar deze kan alleen maar 1 bepaald percentage of een vage automatic die niks doet volgens mij. Ik kan bv geen streef temperatuur iinstellen.

Toen op google gezocht maar geen goed tooltje gevonden (1 brak programma dat vol met bugs zat). Dus hebben jullie nog tips voor programmas waarmee ik de cpu fan zo kan controllen dat hij
x% gaat draaien bij > 40graden en y% bij 50graden etc?

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb zelf een P5W DH Deluxe en ken het probleem. Alles met stroom besparing moet je uit zetten dus ook VII enz.

• Synch
Maar als het nietschadelijk is en als ik gewoon kan overklokken dan laat ik het liever zo.

Of is het zo dat je op deze manier niet meer kan overklokken?

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 14:29
Vraag 2: Ik heb de P5B deluxe, en ik kan alleen maar fanspeeds (met fanspeed) regelen op de CHA0/1 Fanheader... Probeer je CPU koeler is om te steken (en vergeet dan niet de warning in de bios uit te zetten...)

• Synch
Volgens mij begrijp je mijn vraag2 niet; ik kan heel goed mijn cpu fan controllen, ik zoek alleen een goed programma om dit op zon manier als atitool dat doet te controllen.

Ik heb de arctic freezer 7 pro

• Behzo
Je kan toch gewoon in speedfan een threshold voor je cpu instellen en een minimum speed van je fan, zodra de treshhold wordt overschreden gaat je fan sneller draaien tot de temp. weer gedaald is onder het aangegeven niveau.
(VB E6600: Mijn fan draait altijd op 65% als de CPU onder de 45 graden is, zodra hij erboven komt wordt de fan stapsgewijs in snelheid opgevoerd (delta value = 5)...)
een vage automatic die niks doet volgens mij
Je moet speedfan wel een beetje configureren en niet denken dat als je automatic aanvinkt, de boel gewoon gaat draaien zoals jij het wilt...

[ Voor 21% gewijzigd door Behzo op 04-07-2007 12:50 ]

• Synch
Sorry maar ik zie inderdaat dat die zin nogal fout was en is niet zo bedoeld.
Ik heb die delta value wel gevonden maar de treshhold kan ik echt niet vinden (ik heb ook op de site van fanspeen gekeken). Ik heb alle instellingen 3 keer nagelopen etc. maar kan hem niet vinden.

• Behzo
Onderaan "Desired" is de threshold...

Afbeeldingslocatie: http://www.almico.com/images/configtemps.gif

En dan zet je bij de "subvinkjes" onder CPU alleen de CPUFan aan, en als je voor de rest niets anders wil regelen... dan zet je alle andere "subvinkjes" uit...

Vervolgens ga je naar speeds > selecteer je CPUFan en stel min. en max. RPM in en vink automatic variated aan...

Dan moet de Automatic functie het doen

[ Voor 62% gewijzigd door Behzo op 04-07-2007 13:06 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
Vraag1:

Bij configuratiescherm > energiebeheer heb je als het goed is 3 instellingen. Prestatie, energiezuinig en gebalanceerd. Bij die laatste flipt die bij CPU-Z. Athans is bij mij zo.

• Synch
Oeps; ja ik die tree uitklappen en rechtsklikken etc. maar niet goed uit men doppen gekeken

Bedankt!
Pagina: 1