I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Wat staat er in de eventlogs? En is dit de zelfde server als dat andere rechtenprobleem?
Misschien zou je dan kunnen overwegen om een lichte security template terug te zetten...
En misschien niet nuttig, maar je zou authenticated users eens kunnen gebruiken als securitygroup voor de share. Die gebruik ik ook altijd. Niet met full control, maar geen everyone iig.
Je kunt wel vanaf de pc waar je de user aanmaakt zelf met de verkenner naar \\server\users$\home\ browsen en daar een map aanmaken en ook hernoemen?
[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 04-07-2007 12:27 ]
Verwijderd
offtopic
Een nederlandstalige server, is dat prettig/handig? Volgens mij niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 12:47 ]
De event logs puilen uit van steeds maar dezelfde foutmelding maar ik denk dat dat er niets mee te maken heeft:(bij toepassing, bij systeem bijna geen foutmeldingen)
#50070: Kan geen verbinding maken met database STS_Config op servernaam\SharePoint. Controleer de gegevens van de databaseverbinding en zorg ervoor dat de databaseserver actief is.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Dit is inderdaad dezelfde server van mijn public folders rechten probleem.
Je moet me denk even helpen met die security template, dat heb ik in een grijs verleden wel eens gedaan. Iets met een nieuwe mmc aanmaken en dan een paar van die modules toevoegen ofzo toch?
Ja ik kan wel vanaf de pc naar \\server\Users\Home een nieuwe map aanmaken/hernoemen/verwijderen.
Authenticated users dat is geverifieerde gebruikers neem ik aan, toegevoegd met wijzigings rechten en nog steeds de zelfde foutmelding als ik een home mapping invul en op toepassen klik.
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Ik heb nu de share permissies staan op iedereen>volledig beheer - wijzigen - lezen(alles aangevinkt)Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:44:
Dus de sharepermissies staan op everyone 'Read' en 'Change'? De NTFS staat VOOR CREATOR OWNER , full control voor subfolders and files only?
De NTFS rechten heb ik iedereen met volledig beheer en geverifieerde gebruikers(Authenticated users) met wijzigings rechten.
Ik zet ze nu gewoon even op volledig beheer, wel zo makkelijk om andere rechten problemen meteen uit te sluiten.
Ik kan er niks aan doen hij is niet van mij, zelf had ik ook voor een EN versie gekozen. Veel makkelijker met support/fora e.d.offtopic
Een nederlandstalige server, is dat prettig/handig? Volgens mij niet.
Ik zou in ieder geval even een goede backup maken, maar neem aan dat je die al hebt voordat je verder stoeit.
Security templates zijn niets meer en niets minder dan een basisset permissies die je kan resetten. Dit kan afhankelijk van je aanpassingen in configuratie ook de boel overhoop gooien dus lees dit goed voordat je hier mee aan de slag gaat:
How to apply predefined security templates in Windows Server 2003
HOW TO: Define Security Templates By Using the Security Templates Snap-In in Windows Server 2003
Misschien is er bij jou op de server iets qua ntfsrechten veranderd, of is SP2 voor Server 2003 geinstalleerd?
Lijkt er haast op dat de bron van het probleem de %ProgramFiles%-directory van Exchange, SQL/hacks in de rechten op %SystemRoot% is.
Best practices and known issues when you install Windows Server 2003 Service Pack 2 on a Windows Small Business Server 2003-based computer
Verwijderd
Anders een optie om even bij wijze van test een folder aan te maken zoals dat hoort en een testgebruiker in AD om te zien of in de testmap de map wel aangemaakt word? Als dat dan lukt kun je rechten vergelijken.
De MSSQL$ instanties draaien gewoon voor zover ik kan zien.
Ik had net gevonden hoe ik die templates moest toepassen, meteen me geheugen weer op gefrist.
Toch bedankt voor de HOWTO en links.
Ik zal eens kijken hoe het verder met de NFTS rechten staat, ook meteen even %ProgramFiles%-directory van Exchange, SQL/hacks in de rechten op %SystemRoot% nalopen.
Ik heb net een test gebruiker aangemaakt en een test map aangemaakt in de map \\server\users\Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:20:
Is het een optie de mappen in kwestie te verwijderen? Opnieuw aan te maken?
Anders een optie om even bij wijze van test een folder aan te maken zoals dat hoort en een testgebruiker in AD om te zien of in de testmap de map wel aangemaakt word? Als dat dan lukt kun je rechten vergelijken.
Ik voeg dat toe en ik log in onder test en zie meteen mijn H: in deze computer staan.
Nu nog kijken of ik het onder de andere accounts ook werkend krijg.
Het werkt nu, ik heb een nieuwe Home map aangemaakt en iedereen volledig beheer gegeven, nu alleen testen of het ook vanaf de pc's werkt als de gebruikers opnieuw inloggen.
Dan even de rechten goedzetten, bedankt allemaal.
[ Voor 14% gewijzigd door Vae Victus op 04-07-2007 13:47 ]
Verwijderd
Volledig beheer zou ik weghalen. Volledig slaat nl alleen maar op het kunnen wijzigen van permissies.Vae Victus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:38:
[...]
Ik heb net een test gebruiker aangemaakt en een test map aangemaakt in de map \\server\users\
Ik voeg dat toe en ik log in onder test en zie meteen mijn H: in deze computer staan.
Nu nog kijken of ik het onder de andere accounts ook werkend krijg.
Het werkt nu, ik heb een nieuwe Home map aangemaakt en iedereen volledig beheer gegeven, nu alleen testen of het ook vanaf de pc's werkt als de gebruikers opnieuw inloggen.
Dan even de rechten goedzetten, bedankt allemaal.
Dat recht wil je niet aan everyone geven lijkt me.
Offtopic
Kun je niet engelse languagepack over zo'n SBS heen zetten?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 13:52 ]
Ik zal eens kijken, ik denk niet dat het kan maar wie weet.Offtopic
Kun je niet engelse languagepack over zo'n SBS heen zetten?
Nog wel even aan de baas vragen hier anders weet ie straks de weg niet meer.
Misschien zet 2003 het spul op read-only als er een kopieslag en een access tegelijkertijd plaatsvinden?
[ Voor 12% gewijzigd door hamsteg op 04-07-2007 15:03 ]
Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.
De dingen die hij allemaal even gedaan heeft.
DNS stond naar de speedtouch op de server
WINS naar een niet bestaande ser
Er was geen reverse lookup
Binnen IIS was een ip-reeks ingesteld welke niet bestaat, voor toegang tot de default website.
Veder is IIS opnieuw gegenereerd en werkt sharepoint nu ook, alhoewel dat nog niet gebruikt wordt.
Office XP is op de server geinstalleerd, dit is unsupported http://support.microsoft.com/kb/820283.
Office XP heb ik net verwijderd, nu draait alles weer vrolijk.
Ook heb ik security templates geinstalleerd(voor zover dat mogelijk is).
Hier ga ik ook nog een keer naar kijken.
Verder zijn de rechten structuren nu weer normaal en kan ik weer naar hartelust homedirs en public folders aanmaken.
[ Voor 6% gewijzigd door Vae Victus op 04-07-2007 16:46 ]