Ik ben bezig met de ontwikkeling van een stylesheet voor een phpBB3 forum. Hiervoor heb ik me begeven op het vlak van CSS, waar ik nog een beginner ben. Wat is het probleem?
Ik heb het forum een fixed width gegeven en gecentreerd. Het is dus altijd 750 pixels breed (even breed als het logo) en daarbuiten is alles zwart. Recht onder het logo moet gewoon het forum komen (logo maakt deel uit van de forumsoftware trouwens). Dit lukt echter niet helemaal, en ik snap niet waarom. Het logo blijft namelijk 1 pixel naar rechts staan tov het forum.
In de code stond:
Iets verderop in de stylesheet staat:
Dit lijkt mij als beginner toch te kloppen. Toch blijft het 1 pixel opgeschoven. Zie onderstaande screendump in IE7:

Ik heb het ook nog eens bekeken in FF2, om te zien of het misschien een IE probleem was. Daar blijkt het hele forum nog steeds helemaal links te staan, en ok weer het logo 1 pixels naar rechts. Zie screendump:

Ik had het forum gecentreerd door in de stylesheet aan te geven:
En bij de elementen waar de tekst links moet staan gewoon weer links uitgelijnd. Zo staat dat uitgelegd bij phpBB-support, maar dat werkt dus niet. Ik heb van tweakers een iets hogere pet op, dus misschien dat jullie zien wat hier verkeerd is?
PS: ik kan geen link geven naar de site, want ik werk in een afgeschermde omgeving die alleen dmv bepaalde IP's te bereiken is. Het forum draait nu namelijk live op de oude software. Ik zou graag voor de duidelijkheid de complete stylesheet.css hier plaatsen, maar ik kan me voorstellen dat dit vanwege het formaat niet gewaardeerd wordt. Kan ik dat hier ergens op een nette manier plaatsen?
Ik heb het forum een fixed width gegeven en gecentreerd. Het is dus altijd 750 pixels breed (even breed als het logo) en daarbuiten is alles zwart. Recht onder het logo moet gewoon het forum komen (logo maakt deel uit van de forumsoftware trouwens). Dit lukt echter niet helemaal, en ik snap niet waarom. Het logo blijft namelijk 1 pixel naar rechts staan tov het forum.
In de code stond:
Cascading Stylesheet:
Hierbij stond het logo echter 25 pixels omhoog en naar rechts. Dit leek me aan de padding te liggen, dus heb ik die regel weggehaald. Er staat nu dus:1
2
3
4
5
6
| #logodesc { margin-bottom: 5px; padding: 5px 25px; background: #000000; border-bottom: 1px solid #4787A7; } |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
| #logodesc { margin-bottom: 5px; background: #000000; border-bottom: 1px solid #4787A7; } |
Iets verderop in de stylesheet staat:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
| #wrapheader { min-height: 120px; height: auto !important; height: 120px; width: 750px; padding: 0; background-color: #000000; } |
Dit lijkt mij als beginner toch te kloppen. Toch blijft het 1 pixel opgeschoven. Zie onderstaande screendump in IE7:

Ik heb het ook nog eens bekeken in FF2, om te zien of het misschien een IE probleem was. Daar blijkt het hele forum nog steeds helemaal links te staan, en ok weer het logo 1 pixels naar rechts. Zie screendump:

Ik had het forum gecentreerd door in de stylesheet aan te geven:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| body { /* Text-Sizing with ems: http://www.clagnut.com/blog/348/ */ font-family: Verdana, "Lucida Grande", Arial, Helvetica, sans-serif; color: #323D4F; background-color: #000000; font-size: 55%; /* This sets the default font size to be equivalent to 9px */ margin: 0; text-align: center; } |
En bij de elementen waar de tekst links moet staan gewoon weer links uitgelijnd. Zo staat dat uitgelegd bij phpBB-support, maar dat werkt dus niet. Ik heb van tweakers een iets hogere pet op, dus misschien dat jullie zien wat hier verkeerd is?
PS: ik kan geen link geven naar de site, want ik werk in een afgeschermde omgeving die alleen dmv bepaalde IP's te bereiken is. Het forum draait nu namelijk live op de oude software. Ik zou graag voor de duidelijkheid de complete stylesheet.css hier plaatsen, maar ik kan me voorstellen dat dit vanwege het formaat niet gewaardeerd wordt. Kan ik dat hier ergens op een nette manier plaatsen?
Tjolk is lekker. overal en altijd.