Kiezen tussen Dell 2407WFP of Dell 2707WFP? Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008

• ipaqlinux48
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 17:25
Beste,

Ik ga binnenkort 2 LCD schermen kopen. Ik zit te twijfelen tussen een Dell 2407WFP of een Dell 2707WFP. Is het prijsverschil van ruim € 300 te verantwoorden? Wat heeft een 27" meer dan een 24" (buiten de grootte uiteraard)? Is er een reden waarom ik eerder een 24" moet kopen dan een 27" of omgekeerd?

Zelf heb ik voor mij uitgemaakt dat € 200 meer te betalen "verantwoord" is. Maar misschien kunnen jullie mij overtuigen om toch naar het 27" model te gaan of toch te blijven bij het 24" model.

En nee, het 30" model wil ik (nog) niet, dus dat is geen alternatief voor mij.

Mvg

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft die 27" dezelfde resolutie toch? Dus grotere pixels dan. Als je dus 24" groot genoeg vind, zou ik daar bij blijven want qua resolutie ga je er niet op vooruit.

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie geen voordelen in de 27" eigenlijk. Het scherm oppervlak is wel iets hoger, maar je zit nog steeds met dezelfde resolutie als de 24".
Ik zou daarom eerder gaan voor de 24", gezien de meerprijs imho erg veel is voor alleen wat beeldoppervlak.
De 30" is dan weer wel een leuke verbetering gezien de hogere reso, maar je geeft zelf al aan die niet te willen (en hij is gewoon onnoemelijk duur, dus dat kan ik best begrijpen).

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
We zijn er niet om jou te overtuigen (denk ik ;)). Je moet eerst zelf op onderzoek uitgaan. Wat zijn alle voordelen en nadelen van bijvoorbeeld een 2707. Genoeg te vinden op het internet. Bekijk de verschillende reviews maar eens.

Persoonlijk zou ik toch echt naar de 3007 gaan kijken. De andere twee maken namelijk gebruik van een s-pva paneel. Ook al zijn het redelijke rappe schermen met mooie kleuren, toch is er nog wel eens wat ghosting te zien. De 3007 heeft een S-IPS Paneel, in mijn optiek beter. Daarnaast heeft de 2407 uitzonderlijke veel last van input-lag (is iets anders dan ghosting).

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 16:52

Jesse99

Everything's Tweakable!

Heb je beide al eens in actie gezien?
Je gaat voor langere tijd naar het scherm zitten kijken dus het lijkt me zeker niet onbelangrijk te zien hoe ze bevallen, ipv op basis van enkel reviews te kopen.

Ik meen dat enkel de grootte het verschil is, misschien ook de resolutie (zie productinfo bij Dell). Als de resolutie gelijk is lijkt 24" me wat prettiger, maar het hangt er ook vanaf hoe dichtbij je zit en wat je zelf verwacht qua schermgrootte. Ik weet dat ik een 27" op mijn bureau op iets meer dan een meter afstand gewoon te groot zou vinden...

New pc under construction...

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-07 23:53
24" absoluut. Heb hem zelf ook. Groter met dezelfde resolutie is zeker niet beter. Is gewoon al een perfecte resolutie op 24". Bespaar dat geld wat die 3" extra kosten!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vleppyniles schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:16:
Persoonlijk zou ik toch echt naar de 3007 gaan kijken. De andere twee maken namelijk gebruik van een s-pva paneel.
De 3007 is anders wel €1200 duurder, dat is wel heel erg veel geld ;)
Daarbij is zo'n s-pva paneel ook meer dan prima.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-07 23:53
Persoonlijk zou ik toch echt naar de 3007 gaan kijken. De andere twee maken namelijk gebruik van een s-pva paneel. Ook al zijn het redelijke rappe schermen met mooie kleuren, toch is er nog wel eens wat ghosting te zien. De 3007 heeft een S-IPS Paneel, in mijn optiek beter. Daarnaast heeft de 2407 uitzonderlijke veel last van input-lag (is iets anders dan ghosting).
Ben met je eens dat S-IPS beter is (kan zijn). Ik heb echter 3 jaar gezocht, en dus steeds weer uitgesteld, naar een goed scherm. Daarbij alle reviews in acht nemend. Keer op keer komt dit scherm als een van de besten naar buiten qua kleur. En ja, ze zijn niet het allersnelst. Maar ruim snel genoeg. En ik ben een behoorlijk zeikert. Input lag? Is voor het eerst dat ik dat hoor. Heb het nog niet gemerkt, en dat was bij de 215TW van Samsung wel anders.

• pelican
  • Niet online

pelican

...
Daarnaast heeft de 2407 uitzonderlijke veel last van input-lag (is iets anders dan ghosting).
Waarop baseer je dat?
Het is me bekend dat bij de oudere versies (en de 2405) dit een bekend probleem was,
maar niet bij de nieuwste versies van de 2407.

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-03 18:31
Ik heb zelf lang getwijfeld wat ik zou doen: 1 groot scherm of meerdere kleine naast elkaar.

Toen ik bij een klant 2 stuks 2407 moet installeren (gekocht voor de mei-aanbiedingsprijs van 680,- ex btw per stuk) , en daar dus even mee kon werken was ik er uit: 1 groot scherm is toch wel het prettigste. Toen dus de vraag welk scherm de 24, de 27" of de 30".

Hoewel ik de 24" wel een erg mooi beeld vond geven, heb ik toch nog even naar de pixelsize gekeken,. Ik had tot dan toe een 19" met 1280 x 1024 en dat vind ook duidelijk prettiger dan 17" bij die resolutie.

Na enkele reviews te hebben gelezen (o.a. hier op tweakers) was ik er uit : ik wilde de 27", alleen die prijs...

Toevallig was de 24" niet meer in de aanbieding, maar de 27" wél, dus was de keuze voor mij snel gemaakt. Ik heb de 27" nu inmiddels een paar weken, en mijn bevindingen zijn:

+ Fantastisch beeldscherm, nét dat beetje grotere pixels t.o.v. de 24"...
- Erg groot apparaat, je moet er wel de juiste plek voor hebben om 'm goed neer te zetten.
- Je hebt een standaard (of beugel) nodig om 'm op om de juiste hoogte te krijgen
+ Veel mooier design (erg persoonlijk natuurlijk) die brede mat-alu rand vind ik veel mooier en prettiger dan de donkere rand van de 24" (de muur achter mijn beeldscherm is licht-grijs, waardoor een donkere rand erg opvalt, dat had ik ik met m'n 19" ook)
+ PIP voor een 2e bron (gebruik ik zelf niet)

Ik heb 'm gekocht voor onder de € 1000,- ex btw, en dat is 'ie voor mij zeker waard, temeer daar de 24" op hetzelfde moment iets meer dan € 800,- ex btw moest kosten.

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:00

Church of Noise

Drive it like you stole it

Interessant topic, ik stelde me onlangs dezelfde vraag.

Initieel dacht ik een 2407 te kopen, omdat die full HD 'aankan', maar gezien ik films en eventueel tv zou kijken op't zelfde scherm, lijkt de 2707 me toch interessanter. En daarnaast is ie bloedmooi ook :D

Een 3007 lijkt me dan minder interessant omdat de native resolutie al hoger is (en verder van 1920x1080) en dus meer van je graka gaat vragen.

Laat ons weten wat 't geworden is en wat je ervan vindt ajb!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
(input lag)
pelican schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:30:

[...]
Waarop baseer je dat?
Het is me bekend dat bij de oudere versies (en de 2405) dit een bekend probleem was,
maar niet bij de nieuwste versies van de 2407.
Dat baseer ik hier op: http://www.behardware.com...compared-to-crts-yes.html
Een duidelijk overzicht van de vertragingen (Bij 60 Hz = 1 plaatje elke 16.7ms)

Vertraging in ms in vergelijking met een Mitsubishi CRT.

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/17/IMG0017677.gif

Let meteen ook op het type paneel, aangeduid aan de linkerkant het plaatje.

[ Voor 29% gewijzigd door vleppyniles op 23-07-2007 01:19 ]

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:36:
[...]

De 3007 is anders wel €1200 duurder, dat is wel heel erg veel geld ;)
Het verschil is slechts 600€. De 3007 is zelfs 130€ goedkoper dan de 2707! Maar wees snel, over enkele weken is deze actie voorbij. :) Zo heb ik hem in maart gekocht voor 1400€ ipv 1900€ oid.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 01:35 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Zoals je al een paar keer in sluitmessages te horen hebt gekregen zijn "welke moet ik kopen?"-topics ongewenst op GoT. Een Tweaker kan namelijk zelf kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.