Toon posts:

Smarthost voor wanadoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het versturen van email via mijn exchange server.
Hij blijft in de queue hangen en krijg de melding: The remote server did not respond to a connection attempt.

Ik heb de smpt connector al naar mijn isp doorverwezen (smarthost). smtp.wanadoo.nl en smtp.orange.nl geprobeerd.
Mijn ISP is wanadoo / orange.
In mijn recepient policy heb ik @wanadoo.nl en @orange.nl geplaatst.
Onder advanced/outbound security heb ik basic authentication gekozen ,mijn inlognaam en wachtwoord ingegeven om aan te loggen op de wanadoo mailserver. Ook geprobeerd zonder authentication. Maar ik blijf met het probleem zitten dat de mail niet verstuurd wordt.

In een ander topic "[Exchange 2003] Orange mail verzenden blijft in queue" hebben ze het erover dat ik bij undeliverable mail ook nog de smtp.wanadoo.nl moet zetten. Maar ik kan deze nergens vinden in de system manager.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt
Anthony

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Je kan in ieder geval als eerste vanaf de server een telnet sessie starten naar de smarthost. Als je op die manier (telnet smtp.wanadoo.nl 25) een mail kan versturen, dan weet je in ieder geval zeker dat de server mail kan sturen.

Heb je de services al een keer opnieuw opgestart (weet niet zeker wanneer de host geupdate wordt...) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanaf mijn server een telnet maak naar smtp.wanadoo.nl krijg ik wel de server van hun op mijn scherm. Dan geef ik een "helo dude" en "mail from: anthony.....@wanadoo.nl" en dan geeft hij een foutmelding "501 bad address syntax", verder kom ik niet.

• lier

lier

MikroTik nerd

Duidt op een syntaxtische fout...

Heb je het mail adres bewust zo geschreven ?
Kan je eens testen met een fictief (maar goed) mail adres, zoals info@tweakers.net ?

Verwijderd

Topicstarter
Ook met info@tweakers.net krijg ik een bad syntax.
Maar de syntax is voor zover ik weet goed.

MAIL FROM: info@tweakers.net
501 Bad address syntax

hmmmm

• lier

lier

MikroTik nerd

Klinkt misschien kinderachtig (maar zo is het niet bedoeld !), maar zou je eens de totale invoer en reacties hier kunnen posten ? Misschien maak je een "fout" met het toevoegen van bijvoorbeeld een spatie oid...

• hyriand
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 14:22
Bij de SMTP server van Orange moeten emailadressen bij MAIL FROM en RCPT TO met punthaken geschreven worden:
220 mwinf7003.orange.net ESMTP **************************
HELO localhost
250 mwinf7003.orange.net
MAIL FROM: <foobar@orange.nl>
250 Ok
RCPT TO: <foobar@orange.nl>
554 <XXXX>: Client host rejected: Access denied
(de 554 komt omdat ik niet via orange ben verbonden)

Verwijderd

Bij mij ligt hij er nu ook uit !!!

Helpdesk aan de lijn gehad en mag blijkbaar alleen inloggen met mijn wanadoo adres :+ zo nog eens proberen of ik een andere persoon aan de lijn krijg.

Sinds vanmiddag zo in Heythuysen noord Limburg.

[edit]
En even een duidelijk uitleg vanaf mijn kant: Ik heb een aantal domeinen waarvan ik de email altijd via de smtp server van Orange verstuur en sinds vanmiddag werkt dat niet meer. Ik krijg voor deze domeinen de melding "SMTP Error 450 Requested mail action not taken: mailbox unavailable". Mijn blabla@wanadoo.nl adres werkt wel gewoon.

Misschien heeft het niets met de TS zijn probleem te maken maar je weet maar nooit.

De 2de lijn bij Orange gaat het nu uitzoeken (hopelijk).

[edit2]
Het werkt weer bij mij @ 17:41

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met telnet kan ik vanaf de server een mail versturen nu.
Die komt ook goed aan.

Verwijderd

Topicstarter
Dus er moet nog iets ingesteld worden op de server.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de smarthost verwijdert en opnieuw gemaakt en nu werkt ie.

:)

YEEEEHAAAA

Groetjes
Anthony

• lier

lier

MikroTik nerd

Good for you !

Ook al is het ten koste van je nachtrust gegaan...

:Z

Pagina: 1