Toon posts:

[ACCESS] Mail versturen vanuit access mbv database

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Owkeeeeeee

Jawel hier weer een N00B op het gebied van access...
Ik ben driftig aan het zoeken geweest via het machtige Google-beest, en heb de search van GoT er ook op los gelaten, en heb wel gevonden hoe je dingen kan sturen vanuit access, maar niet met behulp van de gegevens in de database...

Situatie:
1 tabel,
5 kolommen: naam, telefoonnummer, emailadres, bestandnummer, Woonplaats
Ik heb op een groot familiefeest iedereen gefotografeerd die binnenkwam, en de mensen hun gegevens genoteerd, en het bijbehorende fotonummer.

Ik zou nu graag willen dat ik met 1 druk op de knop van iedereen die in de database staat een mailtje gemaakt word, met:

Email adres al ingevuld, Naam (erbij als dat gaat)
Onderwerp, ingevuld (eventueel hard in de code verwerkt, of via een invulveld)
Body, een stukje tekst van de familie die het georganiseerd heeft, met daarin de naam verwerkt van de persoon in de database.
Attachment bijgevoegd, (aan het nummer moet nog een "bestandslokatie" (via browse of hard in de code) "DSC_" en ".JPG" worden toegevoegd van het nummer wat in de database staat...

A: Is dit uberhaupt mogelijk?
B: Hoe pak ik dit aan?
C: Ik heb al een aantal subroutines uitgeprobeerd welke ik via Google gevonden had, maar 9 van de 10 geven een compile error waar ik niet uit kom, en andere zijn totaal niet werkend, dan stuurt hij bijvoorbeeld de hele database als attachment... "niet handig ;) :D"

Wie kan me op weg helpen, of uit de brand helpen...

Verwijderd

Topicstarter
en toen kam er een collega, die mij heeft geholpen het op te lossen. deze vraag kan dus worden gesloten door de mods.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:47

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Hoe heb je het opgelost?
Wellicht handig voor degene die ook ooit nog eens tegen iets dergelijks aanlopen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0