Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Het nut van certificering
HBO of 'werken + MCSE'
Wat ik zou doen, in jouw geval: avondschool HBO. Als je een tijdje werkt, zal je jezelf er moeilijker kunnen toe brengen om dan nog een avondopleiding HBO (die over meerdere jaren gaat) te volgen, dan als je het nu zou doen.
Certificaten behalen is niet zo intensief als het behalen van een HBO, en die certificaten kan je nadien ook nog altijd behalen.
Daarnaast is een HBO diploma ook een reden voor een hoger loon / salarisverhoging.
[ Voor 44% gewijzigd door whoami op 04-07-2007 10:26 ]
https://fgheysels.github.io/
Edit: Het klopt inderdaad dat je MCSE heel goed naast je werk kunt doen. Of dat voor de HBO opleiding ook geldt weet ik niet...
[ Voor 23% gewijzigd door Hyp Hyper op 04-07-2007 12:12 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Tuurlijk is het ook te doen. Er zijn genoeg mensen die het doen, een HBO opleiding. Ik zou ze allebei doen. Is goed te doen. HBO heb je op langere termijn meer profijt van en je hoeft niet om de zoveel jaar te update/upgraden..Hyp Hyper schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:11:
Het ligt er aan wat je wil. Als je operationele (beheer) taken wil blijven doen, kun je je het best Microsoft certificeren. Als je uiteindelijk graag verder wil (projecten leiden, management etc.) heb je meer aan HBO.
Edit: Het klopt inderdaad dat je MCSE heel goed naast je werk kunt doen. Of dat voor de HBO opleiding ook geldt weet ik niet...
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
HBO zal pittig worden daar ben ik zeker van, maar ik wil een goede basis creeeren voor in de toekomst en daarna certificaten halen.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
Ik vraag me wel af als ik over 2 jaar Mbo Niv 4 afgerond heb. En werk heb gevonden.
Dan kan ik ook Hbo avond opleiding ga volgen, maar duurt dat dan ook 4 jaar?
En wie betaald meestal die opleiding? werkgever of ik.
Wie heeft enige ervaring met werk en avond opleiding, ik zou graag een idee hebben hoe dat precies in zijn werk gaat. Begin tijden enz.
Verwijderd
HBO Bedrijfskundig Informatica aan de HVA in Amsterdam is het geworden.
In principe duurt het vier jaar, als je snel bent kan het in drie
Kosten rond de 1500 euro collegegeld en daarnaast nog 600 aan boeken (aftrekbaar van de belasting)
twee avonden in de week (di,do) om 18:45 beginnen, daarnaast nog grofweg drie dagdelen thuisstudie / groepsopdrachten, (soms meer soms minder) Het lijkt me erg zwaar...
Ikzelf heb MCSE (en 9 jaar werkervaring) maar wil mezelf wat meer gaan richten op projectleiding en management, nu nog geen kinderen dit is dan ook het moment.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 16:18 ]