Overclock probleem x1650pro

Pagina: 1
Acties:

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Hey gasten,

Ik heb gister mijn nieuwe x1650pro 512 mb van HIS binnengekregen. Dus ik dat ding aansluiten, nou hij doet het. Eerst alle oude drivers weg gehaald (inclusief ati tray tools), om vervolgens de standaard display driver te downloaden van de site van ATI. Hierna heb ik ook tray tools geinstalleerd. Alleen wat ik merkte is dit:
BIOS GPU: 600
BIOS MEM: 400

Nu staat er dat de:
Current GPU: 594,00
Current MEM: 391,50.

Dus ik denk oh nou dat verander ik wel even naar de bios clocks ( ik wou toch zowiezo em meteen hoog clocken). Alleen als ik probeer de GPU hoger te clocken schiet hij terug naar 594 & de memory gaat 10 mhz omhoog (dus 381,50). Als ik de memory hoger probeer te clocken sgiet hij terug naar 391,50. Ik heb alle settings al bekeken en er staat niks wat deze waarschijnlijke blokkering uit kan zetten. Ik heb ook gegoogled naar het probleem maar er was niks te vinden wat er ook maar op leek. Wel stond er bij de startup van ati tray tools dat ik de hotkey poller uit moest zetten. Dus dat deed hij automatisch.

Kan het hieraan liggen? Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik vraag hiermee jullie hulp!

Bedankt!

SPECS:
intel 2,8ghz 1mb cache (socket 478)
2,5 gb DDR1
Gigabyte GA-8IPE1000 GT
HIS ATI RADEON X1650PRO ICEQ

Verwijderd

Probeer eens met AtiTool

• Bolis
Ook bij atitool schiet hij terug (kep het nunet geprobeerd)

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-07 19:57
Zet ATI Overdrive uit, dan zal je Clock niet meer elke keer gereset worden.

• Bolis
Sir Guinhill schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:18:
Zet ATI Overdrive uit, dan zal je Clock niet meer elke keer gereset worden.
Het werkt :D. Dit is heel raar want in tray tools zei hij dat hij alles overdrive uit had gezet. Anyway bedankt!