[XP] Boot raakt niet voorbij het laadscherm

Pagina: 1
Acties:

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-03 20:06

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb hier een sony vaio laptop die sinds gister tijdens het booten niet verder raakt dan het Laadscherm. Alles gaat prima tot het laadscherm, want daar blijft hij als het ware laden. Ik krijgen geen fouten en het miraculeuze is dat hij wel start in safe mode.

Weet iemand wat mijn probleem is?

m.v.g. Zygivt

ps: het probleem deed zich voor na het updaten van de adobe suite oid.

Verwijderd

Dan zou ik als eerste even in veilige modes kijken in het logboek (eventvwr) en daarna Adobe suite er afgooien als je daar niets kunt vinden.

Probeer ook eens een schijfcontrole (chkdsk c: /f) dit verhelpt soms ook boot problemen.
(veilige modes starten -> start -> uitvoeren -> chkdsk c: /f -> kiezen voor controle bij volgende boot -> herstarten weer in veilige modes -> heel lang wachten op de knipperende cursor -> proberen normaal te starten )

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 09:51 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:52

M2M

medicijnman

opstarten in veilige modus

intypen windowstoets + R [enter]

intypen msconfig [enter]

zet het ding op diagnostisch opstarten

kijk oftie nu wel in windows komt

zo ja? run je in gewone windows ook msconfig,

zet je 'm op selective startup,

vink je één voor één de services in de laatste twee tabs weer aan, totdattie het niet meer doet. Dan is de laatste service die je aan hebt gezet jouw probleem, en laat je die uit, of verwijder je die.

eventueel adobe uninstallen in veilige modus kan ook

-_-

Verwijderd

M2M schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:51:
vink je één voor één de services in de laatste twee tabs weer aan, totdattie het niet meer doet. Dan is de laatste service die je aan hebt gezet jouw probleem, en laat je die uit, of verwijder je die.
Lol, als je een hele dag de tijd hebt zou dat misschien wel werken maar het zou niet mijn hobby zijn :o

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:53:
[...]
Lol, als je een hele dag de tijd hebt zou dat misschien wel werken maar het zou niet mijn hobby zijn :o
sjef, hij wil graag dat zijn pc werkt, en ik kan 'm ook niet gaan vertellen welke services hij allemaal tegelijk aan kan zetten want dan ben ik hier nog lang bezig. Een beetje zelf nadenken, en tot de conclusie komen dat het ook sneller kan door de helft van de lijst aan te zetten, opnieuw opstarten en kijken oftie problemen geeft kan toch ook wel worden verwacht hier op tweekers... toch?

-_-

Verwijderd

Waarschijnlijk is het toch een niet Microsoft service die moeilijk doet of een driver dus daar ben je zo doorheen. De MS services kun je zelfs allemaal verbergen als het goed is.

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:56:
Waarschijnlijk is het toch een niet Microsoft service die moeilijk doet of een driver dus daar ben je zo doorheen. De MS services kun je zelfs allemaal verbergen als het goed is.
inderdaad, we hoeven niet idereen hier aan het handje mee te nemen. Met logisch nadenken kom je een heel eind. Ik bedoel, hij zit al in zijn veilige modus, én hij weet dat het probleem bij adobe ligt. De meest logische oplossing is toch dat adobe er van af te mikken en voila het probleem is opgelost?

-_-

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
Bedankt voor jullie vlotte reacties.

1. Check disk ga ik zo proberen.
2. Adobe deinstalleren is geen optie. In de veilig modus kun je geen software verwijderen 8)7
3. Msconfig ga ik ook proberen als checkdisk niet werkt.

Opnieuw installen van xp blijft de laatste optie.

• M2M

M2M

medicijnman

Zygivt schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:59:
Bedankt voor jullie vlotte reacties.

1. Check disk ga ik zo proberen.
2. Adobe deinstalleren is geen optie. In de veilig modus kun je geen software verwijderen 8)7
3. Msconfig ga ik ook proberen als checkdisk niet werkt.

Opnieuw installen van xp blijft de laatste optie.
xp d'r op nieuw op is wel een heel erg drastische oplossing. En hoezo kun je adobe er niet afmikken in veilige modus? heeft adobe een speciale uninstall utility... :/

anyway, om het gemakkelijker te maken, zou je ook gewoon alleen alle adobe-services in msconfig uit kunnen zetten. Misschien is je probleem dan al opgelost. De services van adobe heb je toch niet nodig eigenlijk (teminste ik niet)

anyway, kijk maar, succes.

-_-

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
1. chdisk wil ook niet want hij komt niet voorbij het laadscherm waar de schijfcontrole zich zou starten
2. uitschakelen van de services heeft ook nog niks opgelost.
3. Systeemherstel heeft ook niet gewerkt.

edit: ik heb nu checkdisk en en uitschakelen van de services gehad en nu start de safemode ook niet meer :(

edit2: Checkdisk in dos wil nu toch wel. duurde effen maar toen had hij ook fouten gevonden. Hij is nu al geruime tijd bezig met het repareren van.

[ Voor 39% gewijzigd door Zygivt op 04-07-2007 10:50 ]

Verwijderd

Je moest na het invoeren van chkdsk c: /f weer rebooten in veilige modes en niet normaal.

Maar ik gok dat dit je probleem wel oplost, duurt meestal een uurtje of zo. Ook niet onverstandig om je hardeschijf te controleren met het tooltje van de fabrikant om te kijken of hij niet stilletjes aan het afsterven is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
How to start Windows Installer in Safe Mode in Windows Server 2003, heb ik zelf echter nog nooit op XP getest, maar lijkt me dat het moet kunnen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1