Toon posts:

OSX flipt na Audio Update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na, recentelijk de Audio Update te installeren, is gelukkig die 'pop' verdwenen, maar zijn er 2 andere problemen:

Bluetooth gaat niet meer, zelf bij systeemprofiel zegt osx: "Geen informatie gevonden."
Macbook gaat niet meer in Sluimerstand, ik hoor constant dat de cd-drive geluid maakt

Heb al zo'n reset geprobeerd (macbook uit, batterij eruit, x-aantal sec op power gedrukt)

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Waarom bluetooth niet meer werkt is mijn een raadsel, maar een verklaring voor de sluimerstand kan zijn dat er een usb apparaat is aangesloten dat voorkomt dat de mac gaat slapen. Probeer het eens na reboot, zonder 1 enkel usb apparaat aangesloten en tevens zonder "vreemde" software draaiende te hebben (er is bijv software dat voorkomt dat een mac gaat slapen, geen idee of je dat draait).

Mocht dit alles niet helpen dan kan je altijd nog kiezen een herinstallatie uit te voeren. Ik heb dit een tijdje terug gedaan en moet zeggen dat je binnen een uur weer up-and-running bent (33 minuten voor de OSX installatie, dan wat spul van een externe disk terug copieren en je bent zo goed als klaar).

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voordat je een herinstallatie doet, kun je als eerste de permissies herstellen via Schijfhulpprogramma en vervolgens de 10.4.10 v1.1 combo update installeren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger ging mijn mac altijd in sluimerstand, met tal van usb- apparaten aangesloten, dus ik zou het bizar vinden, dat het nu plots niet meer zou gaan

Een herinstallatie is niet echt een optie.. wie verwachter er nu nadat je een update geinstalleerd hebt, alles verkeerd loopt.... 't zit vol met allerlei programma's en het herinstalleren hiervan, is veel te veel werk..

@Daedalus, ik heb een paar dagen geleden alreeds die updates geinstalleerd, allemaal

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 12:11 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:10:
@Daedalus, ik heb een paar dagen geleden alreeds die updates geinstalleerd, allemaal
Had je toen de combo of de delta update geïnstalleerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Daedalus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:52:
Voordat je een herinstallatie doet, kun je als eerste de permissies herstellen via Schijfhulpprogramma en vervolgens ....
..dit al geprobeert? werkt miraculeus soms

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:12:
[...]
Had je toen de combo of de delta update geïnstalleerd?
Ja, ik heb ze net geinstalleerd, maar niks hoor.... pff ik begin hier echt moe van te worden, mijn macbook heeft gewoon geen Bluetooth meer! En gaat niet meer in sluimerstand!!!

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/16538/Afbeelding2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/16539/Afbeelding3.jpg

Verwijderd

Heb je al eens een SMC/PRAM/NVRAM/whatever reset uitgevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:56:
Heb je al eens een SMC/PRAM/NVRAM/whatever reset uitgevoerd?
Yep, allemaal, ik ga er nu Windows opzetten, want ik ben OSX beu, niks anders dan problemen, trage werking, etc...

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kan ook OS X opnieuw installeren? Lijkt me erg sterk dat er hier een hardware probleem is of iets dergelijks. Ook geen vage haxies geinstalleerd waar 10.4.10 nu last van heeft of iets dergelijks?

Verwijderd

maak een test user aan, en kijk hoe t daar werkt...

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:46:
[...]

Yep, allemaal, ik ga er nu Windows opzetten, want ik ben OSX beu, niks anders dan problemen, trage werking, etc...
haha, een paar posts geleden was jij toch de enige die geen problemen had met OSX..? _O-
en hier op tweakers kennen we geen problemen, alleen uitdagingen!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:07:
Hoe bizar, er zijn altijd zoveel mensen die klagen na een update dat er iets niet werkt.. maar ik heb nog NOOIT een of ander probleem gehad.. ben ik dan de enige die echt met osx kan werken ofzo?

[ Voor 37% gewijzigd door nilski op 06-07-2007 09:46 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet het.. my bad

Dus ik heb er Windows opgezet, nu geeft Windows constant een foutmelding weer van een usb-apparaat dat niet goed geinstalleerd is. En daar in Apparaatbeheer kan ik nergens BlueTooth weervinden... ik ga hem toch binnen een paar dagen terugbrengen naar de MediaMarkt

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 16:03
Ik had ook plotseling een Bluetooth die verdwenen was. Hebben ze simpel en snel opgelost bij de Apple Store in Hilversum. De kabel van de bluetooth module bleek defect. Heeft dus niets met de update te maken, maar gewoon stomme pech.

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Zeker weten dat je een PRAM reset hebt gedaan? Want dat heeft mij in voorkomend geval goed geholpen...
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:31:
Ja, ik weet het.. my bad

Dus ik heb er Windows opgezet, nu geeft Windows constant een foutmelding weer van een usb-apparaat dat niet goed geinstalleerd is. En daar in Apparaatbeheer kan ik nergens BlueTooth weervinden... ik ga hem toch binnen een paar dagen terugbrengen naar de MediaMarkt
Volgens mij word bluetooth niet geondersteund onder Windows. Tenzij er recentelijk een update is uitgekomen die ik gemist heb.

Verwijderd

Icey schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:52:
[...]

Volgens mij word bluetooth niet geondersteund onder Windows. Tenzij er recentelijk een update is uitgekomen die ik gemist heb.
Windows ondersteunt sinds het uitkomen van sp2 een paar jaar geleden gewoon bluetooth. Dat die ondersteuning brak is en heel beperkt en nauwelijks ondersteuning genoemd mag worden is een ander verhaal...

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
En een herinstallatie is iets smoother dan dat je gewend bent van Windows. Enige wat je hoeft te doen is een archiveer en installeer optie aan te vinken, even een half uurtje laten ratelen, terug komen en erachter komen dat je MacBookje weer als van ouds is. Inclusief alle instellingen, bestanden, programma's die je had vlak voor de herinstallatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Sage op 08-07-2007 13:33 ]

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, maar het probleem blijft nog steeds...kzal hem morgen terug binnen brengen...

Dat is dan Apple-quality.... my ass

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:25:
Heb ik al gedaan, maar het probleem blijft nog steeds...kzal hem morgen terug binnen brengen...

Dat is dan Apple-quality.... my ass
Heb je de post van connos wel gelezen? Misschien heb jij wel hetzelfde probleem?
connos schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:16:
Ik had ook plotseling een Bluetooth die verdwenen was. Hebben ze simpel en snel opgelost bij de Apple Store in Hilversum. De kabel van de bluetooth module bleek defect. Heeft dus niets met de update te maken, maar gewoon stomme pech.

Verwijderd

Topicstarter
Raar maar waar... heb eens heen en weer geschud met mijn macbook, en plots werkt bluetooth weer???

Ondertussen is de scheur op mijn macbook groter en groter aan het worden...
http://bay01.imagebay.com/bay.php?view=16425_DSC00214.jpg

Kzal hem morgen binnenbrengen naar de MediaMarkt, maar ik vraag me af hoe lang het zal duren tegen dat het vermaakt zal zijn... terwijl er op 1km afstand een premium reseller is.. kan ik hier ook naar toe met garantie?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Sage schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:32:
En een herinstallatie is iets smoother dan dat je gewend bent van Windows. Enige wat je hoeft te doen is een archiveer en installeer optie aan te vinken, even een half uurtje laten ratelen, terug komen en erachter komen dat je MacBookje weer als van ouds is. Inclusief alle instellingen, bestanden, programma's die je had vlak voor de herinstallatie.
De paar keer dat ik die optie heb geprobeerd heb ik alleen maar problemen gehad :(

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Dat komt dan omdat het probleem in je thuismap zat, zoals dat meestal het geval is.
Daarom heeft een herinstallatie van het OS, òf van een progje meestal weinig zin.

Wat wel helpt is een nieuwe gebruiker aanmaken en kijken of het probleem zich daar ook in voordoet. Zo nee, dan zit het in je thuismap als bv een corrupte .plist, cache, haperende plug-in's, etc.
Als het probleem zich dan wel vordoet, dan is het eerder een systeem wijd probleem (dus in het OS) of bv ook evt een hardware probleem.

Maar ja, switchers hè: probleem=herinstallatie. Zelfs bij zg tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Pff macbook is nu terug opgestuurd via Mediamarkt naar Apple.... de medewerkster zei dat het minimum 3 weken kan duren.... ik heb nu thuis niks meer van internet... zit nu in de bib.. kutbak

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik eindelijk mijn macbook terug! Yes! De topcase + toetsenbord is vervangen... hebOSX opnieuw moeten installeren, en -ALLE- programma's weer moeten zoeken op internet, downloaden & installeren, pff veel werk, maar bon, kben content dat ik terug met OSX kan werken, na 3 weken op een kut Windows-laptop te werken, die zonder reden, constant foutmeldingen gaf
Pagina: 1