Toon posts:

[gezocht] spellchecker voor irc en forums *

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ene beetje een probleem met tiepen. Of t dyslexie is of iets anders, Ik maak enorm veel tiepfouten. Dat si rampzalig voor forums en chatten. Het ziet er a, niet uit en b, irriteren mensen zich er aan.. Zouo t mogelijk zijn een spelchecker of zoiets als t9 mee te laten draaien op een chatbox?
t zit m vaak in dat ik dingen omdraai zoe als t woordtje is (si) en combinaties zoals oe (eo) een (ene)
en amsterdam (masterdam)Voor mn gevoel tiep ik normaal, maar als ik dan na de post terug leest staat alles verkeerd. ik zat al te denken om die letters op mn toetsebord los te maken en anders terug te zetten. word dr zelf namelijk ook gestoord van.

Iemand?

tnxx

(edit)
zie je daar gaan we al ik heb gvd 2 gecheckt of dr spelchecker in t topic stond.waar is die c gebleven? (ik heb ondertussen een aantal woordjes veranderd weer, maar de helfd van mn foutjes laat ik staan, om jullie een indruk te geven van t probleem:)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 07:10 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:27
Volgens mij zit in Firefox een spellcheck, of kun je deze als plugin installeren.

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Je kan een topic of reply eerst in Word tikken en controleren en daarna kopieren naar een forum.
Voor chat is dit niet handig iig. Misschien weet iemand daar een oplossing voor.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Ik heb ooit een script in elkaar gebakken voor mIRC, daar zit een simpele spell checker in en deze is ook eventueel makkelijk zelf uit te breiden.

http://82.95.207.16/millenniumse

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

Het schrijven van "si" in plaats van "is" is inderdaad tikfout, misschien iets langzamer typen ? Spellingcontrole is niet heilig, zelfs de spellingscontrole van Microsoft haalt weinig fouter eruit. Opfris cursus Nederlands misschien ?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voor MSN/ICQ e.d. zou je Pidgin kunnen gebruiken, die heeft een spellchecker (zelf nog niet geprobeerd dus geen idee hoe goed/handig dat werkt):
http://www.pidgin.im/

Verwijderd

In Firefox zit een spelchecker, voor MSN zou je Pidgin kunnen gebruiken.

Ik gebruik ze zelf beide en bevallen een stuk beter dan IE/MSN

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Misschien een iets wat dramatische stap... koop een mac.. Hier zit spellingchecker standaard ingebouwd en bijna elk programma maakt er direct gebruik van :)

--

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij heeft de google toolbar ook een spelchecker ingebouwd. Die kun je aanklikken en dan gaat hij controleren

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Pff, spelfouten als 'si' en 'ene' maakt iedereen, gewoon omdat er te snel getypt wordt ;) Daar hoef je je niet druk om te maken dus. Andere fouten kunnen best wel eenss dyslexie zijn, maar wij zijn verder geen artsen. Een heel simpel antwoord op je vraag is al gegeven: Firefox. Die heeft sinds versie 2 een ingebouwde spellcheck, dus daarmee zal je een heel eind uit de voeten komen.

Verder nog een tip: lees je berichten eventjes door, voordat je ze post. Kan je ze zelf nog even teruglezen en eventueel fouten corrigeren, want een spellchecker kan logischerwijs nog niet alles eruit halen.

Succes! ;)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit heeft niets te maken met Development Tools & Environments (aangenomen dat je geen spellchecker zoekt voor in Vidsual Studio :+ ), dus DTE -> Client Software Algemeen.

Hoe dan ook is het inderdaad duidelijk (ook) een probleem van gewoon te snel zijn. Dat is ook wel te zien ana het gebrek aan hoofdletters en inderdaad dingen als 'si'. Dat is geen dyslexie maar haast. Halveer je typesnelheid, ga met 1 vinger typen, en het gaat waarschijnlijk al beter ;)

Dan verder: welke irc client en welke browser gebruik je eigenlijk?

edit:

Inderdaad is ana een signaal dat ik te snel typ :D

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 04-07-2007 08:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:04:
Dit heeft niets te maken met Development Tools & Environments (aangenomen dat je geen spellchecker zoekt voor in Vidsual Studio :+ ), dus DTE -> Client Software Algemeen.

Hoe dan ook is het inderdaad duidelijk (ook) een probleem van gewoon te snel zijn. Dat is ook wel te zien ana het gebrek aan hoofdletters en inderdaad dingen als 'si'. Dat is geen dyslexie maar haast. Halveer je typesnelheid, ga met 1 vinger typen, en het gaat waarschijnlijk al beter ;)

Dan verder: welke irc client en welke browser gebruik je eigenlijk?
hahaha ""äna" je tiept te snel:)
maar serieus, t zou handig zijn als je een aantal veelvoorkomende tiepfouten automatisch zou kunnen laten corrigeren
zoadat er aan staat als je ana intikt.een spellchecker zoals in word heeft geen zin, vooral niet als je chat. Dan doe je nog steeds 3 minuten over een antwoord.

ik zal die irc checker eens bekijken.

ja en wat voor operatingsystemen gebruik ik? msdos, windows mobile, palm, linux en mac os,
ligt er aan bij wie ik achter de computer zit he. ik ehb zelf een hp laptop en een ibook.

als ik iets intik kijk ik altijd of er geen fouten in staan en druk dan pas op enter.
en als ik dan later terug lees, staan dr ineens heel veel fouten. ik denk dat ik op de een of andere manier dus toch leesblind ben. als er cursussen nederlands zijn voor mensen met leesblindheid ben ik daar wel voor in. Vooral omdat ik zelf schrijf, tot nu toe laat ik mn scripies altijd dooor een spelchecker lopen, of ik laat t door iemand anders nakijken. want na zelfs 3 keer handmatig editten , duiken ze nog op, die spelfouten. Ik lees er gewoon overheen, heel irritant.

waar zit die spelchecker in mn mac eigelijk? en corrigeert die ook als ik rechtstreeks in dit forum tik?
leuk die verborgen functies allemaal. ik had pas na een half jaar door dat er een ecyclopedietje in zat:) ebn benieuwd wat ik nog meer tegenkom.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 08:55 ]

Verwijderd

als er cursussen nederlands zijn voor mensen met leesblindheid ben ik daar wel voor in.
Uhm... ik weet niet hoe oud je bent maar als het goed is wordt dit op de basisschool al in een vroeg stadium opgepikt en gecorrigeerd.

Ik denk dat dit gewoon een kwestie is van te snel willen typen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben 40. in mijn tijd bestond dyslexy gewoon niet, dan was je gewoon een lui kind en kreeg je straf.
ik heb dus best vaak straf gehad vroeger

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb er ook last van en waarschijnlijk ook een lichte vorm van dyslexie. Maar wat ik doe is als ik woorden of zinnen niet vind kloppen dan typ ik de tekst in word of een andere tekst editor voor de spelling controle. Wat ook helpt is de tekst een aantal keer door te lezen voordat je op verzenden drukt.

Verwijderd

Topicstarter
ben alvast pidgin aan t downloaden.
ik hoop dat die een nederlandse spelchecker aankan.
altijd een probleem mee gehad. ik heb nog nooit een spelchecker duidelijk kunnen maken dat ie een nederlandse module moet gebruiken, t lijkt wel een vloek

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Volgens mij is het tweaker eigen om taal problemen te hebben.... :'(

Ik heb zelf heel veel moeite om begrijpelike teksten te tikken. Vaak ben ik een zin aan het in tikken en dan begin in het midden van de zin alvast met de volgende zin. Zonder dat ik het door heb. Terug lezen is vaak ook lastig omdat ik die overgangen zelf niet altijd zie. Ik weet namelijk wat ik wou tikken en dat lees ik dan ook. Tijdens het teruglezen moet ik dan ook woord voor woord teruglezen. Met schrijven is het probleem nog erger. :(

Verder heb ik een probleem met leestekens op de juiste plek te zetten, maar dat is meestal gewoon luiheid.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
LuCarD schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:14:
Volgens mij is het tweaker eigen om taal problemen te hebben.... :'(

Ik heb zelf heel veel moeite om begrijpelike teksten te tikken. Vaak ben ik een zin aan het in tikken en dan begin in het midden van de zin alvast met de volgende zin. Zonder dat ik het door heb. Terug lezen is vaak ook lastig omdat ik die overgangen zelf niet altijd zie. Ik weet namelijk wat ik wou tikken en dat lees ik dan ook. Tijdens het teruglezen moet ik dan ook woord voor woord teruglezen. Met schrijven is het probleem nog erger. :(

Verder heb ik een probleem met leestekens op de juiste plek te zetten, maar dat is meestal gewoon luiheid.
Je doet t nog altijd beter dan mij...
ik heb net pidgin gedownload. kreeg de melding dat de file corrupt was.
oew.
en tja heelaas. ik heb geen word. ik krijg wordprocessors trouwnd nooit bijgebracht dat ze nederlands moetten spelchecken.probleem 2 is, ik internet via een mda (compact III) die met usb aan dr laptop hangt. heb geen berijk voor wifi liften:)zover ik weet loopt zon windows mobile telefoon niet op een mac.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Is een type-cursus & een opfris cursus Nederlands niet iets voor je?

Keys verplaatsen heeft natuurlijk geen nut, immers is je hand-coordinatie aan het falen, en dan maakt het ook in principe niet waar de keys zitten.

Stap een is gewoon om je berichten goed door te lezen voordat je ze bekijkt het plaatst, En ja, dan duurt het tikken van een post een stuk langer dan als je dat niet zou doen. Maar het komt wel een stuk beter over naar mensen toe.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
dusty schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:20:

Keys verplaatsen heeft natuurlijk geen nut, immers is je hand-coordinatie aan het falen, en dan maakt het ook in principe niet waar de keys zitten.

Stap een is gewoon om je berichten goed door te lezen voordat je ze bekijkt, En ja, dan duurt het tikken van een post een stuk langer dan als je dat niet zou doen. Maar het komt wel een stuk beter over naar mensen toe.
misschien wel. wie weet kunnen leraren van nu mensen dingen beter bijbrengen van vroeger.
Wat dat betreft hebben mijn docenten in mijn schooltijd behoorlijk gefaald, want heb is het neit gelukt. maar ja techniek staat neit stil, dus waasrom zouden doceertechnieken neit bveel beter zijn nu..

Ik lees mijn berichten altijd door. en toch pas als het gepost is zie ik de fout.
waarschijnlijk lees je rustiger als t klaar staat, Het zal wel psychologisch zijn. Zelfs als ik langsaam heb getiept merk ik achteraf tot mijn stomme verbazing dat er hele rare dingen staan. Dyslexy is volgens mij echt een hersenprobleem, dr werkt gewoon iets niet naar behoren daar binnen.hopelijk komt er snel een techniek uit die dat kan opvangen. ze kunnen blinde mensen laten zien, llaten ze nu maar eens dyslectische mensen laten spreken.

Verwijderd

Topicstarter
nou, de grote test. ik type nu met Firefox met t Nederlands woordenboek. eens kijken of hij mn fouten ziet staan. (en jups, hij onderstreept verkeerde spelling) Hmm, t gaat niet automatisch, maar t is al een hele verbetering.

Verwijderd

Topicstarter
hmm pidgin is ook binnen , maar waar die spelchecker zit?

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 13:37

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

dusty schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:20:

Stap een is gewoon om je berichten goed door te lezen voordat je ze bekijkt, En ja, dan duurt het tikken van een post een stuk langer dan als je dat niet zou doen. Maar het komt wel een stuk beter over naar mensen toe.
ik lees volgens mij hier echt iets grappigs

je zegt hij moet zn berichten goed lezen voor hij het bekijkt. Vertel me eens hoe je dat doet dan iets lezen voor het te bekijken.

je vraag lijkt me retorisch. hehehe

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

ehh.. ik pleit J_F_K's snelheid's fout! :P

heb het veranderd in wat het hoort te zijn: ze bekijkt -> Het plaatst.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1