[XP] netwerk login scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WaaaghNL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-03 03:47
Hallo,

ik zit met het probleem dat ik moet inloggen als ik een share wil benaderen die voor iedereen tegankelijk zou moeten zijn. de beveiliging staat op "iedereen" met volledig beheer. maar toch krijg ik een loginvenstertje (zo een die je ook wel is ziet op het internet bij een beveiligde website met .htaccess) :X :X

BVD.
waaagh

WaaaghNL

Verwijderd

Je zult iets meer informatie moeten geven over de software die je gebruikt.

Je gebruik blijkbaar XP, maar welke versie, op welke PC doe je wat precies?

Wat heb je gedaan om het proberen op te lossen?

Verwijderd

Mischien is het handig om 'Guest account' in te schakelen. Anders zou je eventueel gewoon de gebruikersnaam dan met of zonder WW intypen.

• WaaaghNL
ik gebruik op alle pc's windows XP pro SP2 (geupdate tot vandaag). en zitten allemaal in de zelfde werkgroep (alleen de accounts per PC verschillen)

ik wil er voor zorgen dat mijn vader in de gedeelde foto map kan kijken zonder dat hij daar een login voor nodig heeft. wat nu dus wel het geval is.

ook als ik wil printen via mijn netwerk moet ik inloggen dit is zeer irritant (aangezien ik regelmatig mensen op bezoek krijg die even snel iets willen printen.

gast account staat intussen aan maar nu krijg ik niet eens een login venster.

EDIT:
een share maak ik via "Computerbeheer" aan.

[ Voor 8% gewijzigd door WaaaghNL op 04-07-2007 04:19 . Reden: kleine toevoeging ]

WaaaghNL

Verwijderd

Waaagh schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 03:50:
gast account staat intussen aan maar nu krijg ik niet eens een login venster.
Wat is dan nu nog het probleem?

(Of is het een typo omdat je beter kunt gaan slapen?)

• WaaaghNL
Als mijn gast account aan staat krijg ik de melding dat ik geen rechten heb om de PC te benaderen.
Error:
\\computernaam is niet toegangkelijk. U heeft mogenlijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder bla bla

Aanmeldingdsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer

als ik het gast account uit heb staan dan krijg ik een loginvenster. ik wordt er niet helemaal lekker van :X

WaaaghNL

• WaaaghNL
niemand???

WaaaghNL

Verwijderd

Doe eens rechtermuisklik op de folder die je delen wilt, 'delen' , geen wizzard activeren gewoon de map delen. Desnoods alleen leesrechten, en klaar.

• WaaaghNL
Gedaan, en nog steeds niks :(

ik ben er intussen wel achter als ik 2 dezelfde accounts heb met het zelfde wachtwoord dat ik die niet meer krijg :) maar dit is niet echt de bedoeling (vanwegen mijn printer)

WaaaghNL

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:28
heb je wel de wizard netwerk instellen uitgevoerd? en je moet simple file sharing aan hebben staan onder mapeigenschappen

Verwijderd

Ik weet niet wat je allemaal gedaan hebt, maar volgens mij heb je gebruikers toegevoegd om zo netwerktoegang te verkrijgen, maar nogmaals als je niets openzet dan kan je weinig doen :+

Ik denk dat je even die users die je aangemaakt hebt, eruit halen moet, en vervolgens guest account aanzetten danwel de juiste folders 'delen'. Vervolgens benader je de PC via de Sharenaam en / of IP adress, die kan je invullen het adressbar van mijn computer. Dus \\192.168.100.2 of \\PC1

Het is altijd backslash, dat je dat niet vergeet ;)

• WaaaghNL
ik heb hier nog een PC (net opnieuw geformateerd dus met een admin account en een standaart beheerders account en een gast account)

ik heb een share gemaakt D:/share
als ik deze benader via \\testpc\share dan moet ik inloggen.
als ik deze benader met het gast account AAN dan krijg ik al eerder gemelde error :X
ik wordt er helemaal simpel van :(
ik zit intussen al te denken om een linux bak neer te zetten met samba (bij een kennis werkt dit lekker :) maar ik kan voorlopig nog geen PC missen in mijn netwerk en mijn bankrekening is leeg ;)

[ Voor 8% gewijzigd door WaaaghNL op 05-07-2007 01:16 ]

WaaaghNL

Verwijderd

Oke probeer het volgende eens dan.

Geef je PC waarop je wilt komen, een vast IP adress. De gateway moet je router zijn, en de DNS gewoonweg de DNS van je ISP (internet provider, is makkelijk op te zoeken via google).
Vervolgens doe je dus \\192.168.1.100 en vertel me dan of je access hebt ofniet.

Weet je zeker dat je ook geen firewall software draaien hebt? Hoop dat je ook weet dat dat achter een router zinloos is overigens vanaf buitenaf.

• WaaaghNL
monsieurpinot schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:55:
heb je wel de wizard netwerk instellen uitgevoerd? en je moet simple file sharing aan hebben staan onder mapeigenschappen
simple file sharing stont uit. deze heb ik nu aangezet maar nu kan ik de beveiliging van de mappen niet meer aan :( terwel ik dit wel graag wil gebruiken daar voor iemand een idee?

WaaaghNL

Verwijderd

Welke beveiliging wil je dan voor de mappen?

Ik zou niet weten of het werkt, maar is bijv \\admin:wachtwoord@computernaam niet geldig?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-03 17:17
Waaagh schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:17:
Aanmeldingdsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer
Lijkt erop alsof je guest account wel enabled is, maar niet mag aanloggen. Check je local security policy (all programs->administrative tools->local security policy), dan bij local policies->user rights assignment. Check of user guest mag inloggen.

In datzelfde programma, local policies->security options staat ook nog een optie "Let EVERYONE permissions apply to anonymous users". Nooit getest, maar het lijkt erop of je dan het hele guest-userid niet nodig hebt als de groep EVERYONE toegang heeft

Whatever

• WaaaghNL
nee ik kom er niet mee uit (mijn windows XP home werkt wel :P maar die kent die beveiligingen per map niet maarja ik leer er wel mee leven over een paar weken mijn spaarpot maar is om gooie en een PCtje aanschaffen voor een linux bak :)

vanmij mag die op slot, ik heb intussen al weer veel geleerd :)

WaaaghNL

Pagina: 1