Toon posts:

Welke CPU koeler past in deze behuizing?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een nieuwe pc in onderdelen besteld (die hopelijk volgende week komt). :D

Het gaat hierbij om een quad core q6600 systeem in een Aopen G325 m-atx behuizing.

Welke CPU koeler zou ik ter vervanging van de Intel Stock Cooler kunnen gebruiken voor een goede koeling?

Ik zie op review pics dat ik niet al teveel plaats tot mijn beschikking zal hebben in de omvang.. de hoogte is zo te zien niet zo'n probleem.

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/1/4/4/7/8/9.jpg

Alvast bedankt _/-\o_

PS. zou een van deze koelers een optie kunnen zijn?

http://www.thermaltake.co...more/socket_775_more.html

Ik weet de exacte afmetingen niet van de Boxed koeler die bij de q6600 zit heb hier al een uurtje naar gegoogled maar die info schijnt nergens bekend gemaakt te worden. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 02:18 ]

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-04 11:04
Een Arctic Cooling Freezer 7 Pro moet er in kunnen, die is in de lengte en breedte niet veel groter als de boxed cooler van Intel, alleen wat hoger. Verder heb ik van afmetingen niet van verschillende koelers niet zoveel kennis, want ik heb nu zelf een Scythe Infinity en die gaat er zeker niet in passen. Je zou natuurlijk altijd op internet kunnen zoeken naar afmetingen van verschillende koelers. Maar zodar je een grotere koeler in de kast gaat plaatsen creeer je wel weer een ander probleem: minder airflow omdat de lege ruimtes nu worden gevuld door koeler.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een Freezer 7 zorgt wel voor een andere airflow (andere richting) dan de stock koeler, daar moet je dan wel rekening mee houden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
De Hyper L3 van CoolerMaster is een Low profile 775 koeler. Waarschijnlijk past deze d'r op...
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/233102.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de freezer erin weten te krijgen alleen weet ik niet of dit optimaal is :)

hij blaast iig de lucht richting de psu en dan naar buiten toe zoals op t doosje staat, alleen de fan staat niet vrij zegmaar, maar tegen de hds aan :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gerzom/SPM_A0059.jpg

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:13
Zo worden je hdd's ook mooi gekoeld. Mij lijkt het de perfecte oplossing. :)

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Je zou een plattere fan kunnen kopen, deze is toch wel er dik. Scheelt je een milimeter of ~20

• Orend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-04 13:17
Zalman CNPS 8000 lijkt mij wel een geschikt model voor deze kast.

Afbeeldingslocatie: http://www.ibertronica.es/img/zalman8000.jpg

[CPU] Intel Core i7 3820 @ 3,6 Ghz, [MEM] Kingston HyperX 16GB 1600Mhz [GPU] Asus GTX660, [MB] Asus P9X79 Pro [SSD] 2X Samsung 830 128Gb RAID0,[HDD] WD 640 Sata

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:56

Shoarma kip

IceDFire

Wordt de warme lucht van de hdd's nu niet naar de processor toegeblazen ? Ben best wel nieuwsgierig naar de temps in zo'n klein bakje :D

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

temps zullen niet zo'n ramp zijn. de warmte blijft niet lang in de kast :)

trouwens, mag ik vragen wat de rest van je specs zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door M2M op 09-08-2007 14:22 ]

-_-

Verwijderd

Misschien kan je de freezer omgekeerd (180° gedraaid) monteren, en een andere fan gebruiken die de lucht dan zuigt door het koelblok naar achtern in de kast toe.
Zou de CMPS9500 ook niet passen overigens?
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:24:
Je zou een plattere fan kunnen kopen, deze is toch wel er dik. Scheelt je een milimeter of ~20
Het is vooral het fanframe dat dik is, de fan zelf lijkt me niet dikker als een gewone fan, al bij al ziet het er nog ok uit.

Verwijderd

Topicstarter
De rest van mijn specs zijn:

Core :

CPU : Intel Quad Core Q6600 2.4Ghz
RAM : 4GB Kingston HyperX Low Latency DDR2-800 CL4
MAINBOARD : Gigabyte GA-G33-DS2R
PSU : Zalman ZM460B-APS 460W
CASE : Aopen G325 M-ATX Red/Black
OPTICAL : Asus 1814-BLT S-ATA Writer /w Lightscribe Technology

Audio/Video :

VGA: MSI Geforce 8500GT /w HDMI passed through to X-FI ( SPDIF )
AUDIO: Creative X-FI Elite Pro + Logitech Z-5500 Digital ( Optical ) / Sony MDR-V700 Headphones
SCREEN : Samsung Syncmaster 244T ( 24" Widescreen LCD )

Storage:

HD1 : Western Digital Raptor 74GB 10.000 RPM 16MB Cache S-ATA ( OS Disk )
HD2 : Western Digital Raid Edition 500GB 7200 RPM 16MB Cache S-ATA ( Storage Disk )
HD3 : Western Digital Raid Edition 500GB 7200 RPM 16MB Cache S-ATA ( Storage Disk )

External Storage :

HD1 : Western Digital Mybook Pro II 1000GB ( 1TB ) ( Firewire )
HD2 : Western Digital Mybook Pro II 1000GB ( 1TB ) ( Firewire )
HD3 : Western Digital Mybook Pro II 1000GB ( 1TB ) ( Firewire )
HD4 : Western Digital Mybook Pro 500GB ( Firewire )
HD5 : Western Digital Passport 250GB ( USB 2.0 )

Input/ Output :

Printer/Fax/Copier : Hewlett Packard Photosmart 3310
Desktop Set : Microsoft Wireless Optical Desktop 1000 / Black Steelpad Pro
Microphone : Logitech USB Desktop Microphone

Network :

Router : Linksys WRT54GL Linux Opensource Router

Misc :

PCI Fan Slot Cooler (Outtake)
Belkin 3 Ports Firewire800 Card (1394b)

De temps met de huidige koeler zijn:

Core's Idle +/- 50 graden en stressed 60/65

Hd's +/- 50/55 graden

Casetemp 48 graden.

Als iemand nog tips heeft, voor t beter koelen etc.. hoor ik t graag want weet niet of deze temps gezond zijn op langere termijn :)

PS. De freezer zuigt de lucht dus van de hd's richting de koelblok achterop de fan. (zo staat het op t doosje)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 00:47 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Mooi dat het allemaal past en dan ook nog zo koel blijft! Echt niet verwacht.
Wat doe je precies zoal dan je 4TB aan opslag gebruikt? Zou ik graag willen weten ^^

Verwijderd

server???

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:39
als het een server was geweest had hij beter een grotere kast kunnen kopen. ik denk eerder dat hij een fanatieke downloader is

*edit*

alleen de temps van je hd's vind ik aan de hoge kant. of is dat normaal voor wd's?

[ Voor 15% gewijzigd door markje1 op 10-08-2007 17:22 ]

-

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:59
markje1 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:17:
[...]

alleen de temps van je hd's vind ik aan de hoge kant. of is dat normaal voor wd's?
Jaa dat lijkt me ook erg hoog.. is dat wel gezond? :>

Verwijderd

beetje te hoog igg, wd's zijn meestal de koudste Harddisks, alleszins hier tog kouder als een maxtor en een seagate

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:05:
beetje te hoog igg, wd's zijn meestal de koudste Harddisks, alleszins hier tog kouder als een maxtor en een seagate
Zijn WD´s dooogaans de koudste ja? Mm ik heb hier 2 seagate's @ 28 graden en andere pc een WD @ 40 graden met niet onwijs veel verschil in airflow.. Toch nog eens keertje kijken naar de oorzaak dan :+

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik al de opslag voor hd content op te slaan en te editen :)

De HD's idlen zo rond de 48 graden en als ik ga rarren etc gaat de temp langzaam tot aan de 52/53 graden.

Iemand tips om ze nog iets koeler te krijgen? of kunnen ze dit wel aan?

Dit is dus ook de rede waarom ik meestal wat "duurdere" schijven pak, dus de raid editions en raptor ipv de caviar of caviar16

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 13:53 ]

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:47

HugoBoss1985

Xenotech

Offtopic: Vet leuk bakkie!
Hier kan dus geen 8800gtx in, maar wel een 8800gts (SLI ook?)
Weet jij ook wat de maten zijn van de PSU cage en of hier een Coolermaster Realpower Pro 850 watt in kan?

Ik heb zelf al even rondgezocht maar kan deze info niet vinden.

Harde schijven mogen wel warm worden hoor. (ik vind hdd koeling persoonlijk onzin... maar mijn raptors zitten achter mijn 120mm intake, is goed genoeg.)

[ Voor 141% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-08-2007 14:02 ]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Stressed temp van 65 graden is toch wel vrij hoog.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik snap niet helemaal waarom je zo'n kleine kast hebt :X Je hebt 8 HD's waarvan 5 external, je hebt een bloedhete CPU en er past enkel een m-ATX bordje in dat kastje.

Als je een leuke tower had gekocht kon je mooi alles intern doen, was het een stuk koeler en neemt het ook nog minder ruimte in dan al die HD's op je bureau :P Bovendien had je meer keuzes in mobo's waardoor je alle HD's op sata kon zetten en het allemaal weer wat sneller is.

Maar goed, wie ben ik ;)

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik vind het een leuk kastje terwijl ik zelf gewoon een miditower heb.
Is dus een kwestie van smaak.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:39:
Ik vind het een leuk kastje terwijl ik zelf gewoon een miditower heb.
Is dus een kwestie van smaak.
Zeker maar daar twijfel ik ook niet aan ;) Ik doel hier even op het praktische nut.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Praktisch is het gewoon slecht, tenzij je veel naar lanparties gaat enzo...
Maarja een miditower kan je ook prima vervoeren én je hebt nog meer praktische ruimte en mogelijheden.

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:57

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:51:Iemand tips om ze nog iets koeler te krijgen? of kunnen ze dit wel aan?
Nb. "Ze" zijn de hardeschijven.

Tja, in lijn met de fan van je Freezer kan je vooraan je kast een (grote) fan plaatsen. Die zuigt dan koude lucht naar binnen, langs je HD's, de Freezer zuigt dat weer door naar de achterkant en de warme lucht gaat via die fan aan je achterzijde dan weer naar buiten.

Ik zou een vrij grote fan nemen daar aan de voorkant, zodat je maximaal koelt. Want dan gaat er ook nog wat lucht langs je HD's en niet alleen er tegen aan. :)

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:50
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:27:
Praktisch is het gewoon slecht, tenzij je veel naar lanparties gaat enzo...
Maarja een miditower kan je ook prima vervoeren én je hebt nog meer praktische ruimte en mogelijheden.
Een miditower met zoveel zooi erin is nog best zwaar te tillen hoor! :P Maar je hebt wel een vet hoog pimp-gehalte in een midi/big tower met 8 HD's erin.

Niet dat dat kleine kastje ook een hoog pimpgehalte heeft 8)

PHILIPS Motional Feedback 544

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Het is maar wat je zwaar te tillen vind he! :P
Wat je zegt klopt wel, qua casemodding.

Maar ik vind dat het kleine kastje er al gepimpt uitziet.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:13
Het warm worden van de schijven is zo erg niet zolang ze maar 24/7 blijven draaien. Het is immers het uitzetten en krimpen van het metaal ten gevolge van de temperatuursverandering dat de schijven harder doet slijten.

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1