[DFI Infinity 975x] Onboard Gbit lan dood?

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Vanmiddag kreeg ik ineens een keiharde crash terwijl ik TDU speelde, en nadat ik gereset had deed mijn LAN het niet meer. Omdat mijn hele install toch gaar was heb ik even geimaged, maar nadat ik mijn schone Windows in kwam, werkte mijn LAN nog steeds niet. Symptomen:

- Windows zeurt om een onaangesloten netwerkkabel
- het lampje blijft uit op zowel mijn moederbord, als de router aan de andere kant van de kabel.

Een andere netwerkkaart er in werkt goed, hoewel de UTP kabel ook aan vervanging toe is. (Veel timeouts, wss ergens een kabelbreuk ofzo...)

Aan de andere kant, een 2e testkabel mocht ook niet baten bij het testen van mijn onboard LAN.

Wie weet wat hier aan de hand is? Is mijn moederbord kapot?

Specs:

WinXP SP2
DFI Infinity 975x @ 366x9 <----------> Draytek Vigor 2800

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Het kan net zo goed de router zijn die balkt, probeer die eens te resetten of even van het stroom te halen.

een lan-controller gaat niet zo snel kapot afaik.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik heb er ook 1 en ik weet dat zonder die drivers (van de CD) de LAN-aansluiting niks doet. Dat al gedaan? Misschien is DIY-forum of global.dficlub.com een betere plek om je probleem voor te leggen, DYI was vroeger aan DFI toegewijd en momenteel het officieuze DFI-forum, DFIClub het huidige officiele forum.

• _eXistenZ_
Die drivers zaten al ingebakken in mijn nieuwe image, en toch werkt het niet... Zal ff op DFI forum vragen.

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
misschien omdat die kabel gaar was heeft hij kortsluiting gemaakt. dat verklaard de crash en dat je lan het nu niet meer doet.

• _eXistenZ_
Zou goed kunnen :) Ik ga de kabel sowieso vervangen. Hopelijk doet mijn onboard LAN het weer met een nieuwe kabel...

Mijn insteekkaartje doet nu ook gaar nml, Steam update met 25 kb/s, op een andere pc in mijn lan met 500.

[ Voor 31% gewijzigd door _eXistenZ_ op 04-07-2007 22:12 ]

• _eXistenZ_
Kabel vervangen, en nog steeds doet mijn pc uber eng. Daarnet werkte mijn Gbit weer gewoon, en na een reboot was deze weer dood. Wie het weet mag het zeggen.

Oude Lankabel + Gbit lan = werkte tot gisteren.
Oude Lankabel + 100Mbit lan = werkte gisteren en vandaag, behoorlijk sloom.

Nieuwe Lankabel + Gbit lan = werkte daarnet, na een reboot weer helemaal niet.
Nieuwe Lankabel + 100Mbit lan = werkt nog steeds, wel sloom.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Mijne is sinds vanochtend ook gaar, geen idee hoe. Nieuwe kaart geplaatst en ik heb weer internet, werkt dus prima.
Tijdens het booten geeft de onboard niks meer aan van PXE-booten ofzo, terwijl daar normaliter een korte prompt staat: iets van een toetsencombiatie om PXE te configureren. Helaas wel erg jammer, toch maar een beroep doen op de garantie denk ik. Massive kick. :P

Vannacht trouwens m'n servertje geconfigureerd (een andere client in het netwerk dus), met Bitcomet en Flashgot wat mp3's gedownload, en Bitcomet ingesteld dat na alle taken de server zichzelf moest uitschakelen. Zou daar wat mee gebeurt kunnen zijn? Lijkt me sterk maar ik meldt 't even voor de zekerheid.

[ Voor 28% gewijzigd door m0nkey op 04-10-2007 19:07 ]

Pagina: 1