[LFS] Raid + Lilo

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,

Ik heb een probleem. Ik gebruik LFS Pure64. Hierbij is het niet mogelijk om Grub te gebruiken want die werkt niet in pure64 omgevingen. Ik zit dus met handen en voeten gebonden aan Lilo.

Ik gebruik een RAID0 opstelling (nvraid). Ik heb een ramdisk gemaakt, lilo als volgt geconfigureerd:
boot = /dev/mapper/nvidia_dhibbhae
lba32
disk = /dev/mapper/nvidia_dhibbhae bios=0x80 sectors=63 heads=255 cylinders=77826
compact
vga = normal
prompt
timeout = 100

other = /dev/mapper/nvidia_dhibbhae1
label = Windows

image = /boot/vmlinuz
initrd = /boot/initrd
root = /dev/ram0
append= "init=/linuxrc real_root=/dev/mapper/nvidia_dhibbhae8"
label = LFS
Elke keer als ik nu Lilo wil runnen, krijg ik het volgende:
Fatal: Linux experimental device 0x04x needs to be defined.
Check 'man lilo.conf' under 'disk=' and 'max-partitions='
Op google vond ik al iets dat het te maken zou kunnen hebben met het niet kunnen lezen van /proc. Echter dit is niet het geval. Lilo kan wel lezen van /proc.

Kan iemand me hiermee verder helpen?

tnx

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Grub gebruik ik al jaren op onze systemen en die zijn bijna zonder allemaal 'pure' 64bits? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• LollieStick
The Lilo package contains the Linux Loader, a bootloader.

We have chosen to use Lilo because at the moment no other bootloader builds and runs on a pure64 system. If your machine has multiple systems (i.e. x86 or multilib) you may prefer to use the bootloader from the other system, such as GRUB.
Bron: Linux From Scratch

Op de LFS site staat dit toch echt. Als het jou wel gelukt is met Grub vind ik dat best wel vaag. De laatste versie compiled bij mij niet eens :(

Verwijderd

--- snip ----

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 12:33 . Reden: ik sliep nog, pure64 is geen x86_64 ]

• deadinspace
  • Laatst online: 01-02 13:45

deadinspace

The what goes where now?

moto-moi schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 01:06:
Grub gebruik ik al jaren op onze systemen en die zijn bijna zonder allemaal 'pure' 64bits? :)
Voorzover ik het begrijp wil de huidige GRUB niet builden op 64 bit; de GRUB die bij Debian en Slackware zit is dan waarschijnlijk gebuild op 32 bit machines / chroots.

Ik weet overigens niet precies in hoeverre GRUB zelf 16 bit is, en in hoeverre 32/64. Dat kan ook nog uitmaken voor het buildproces.

• LollieStick
Op de LFS installatie kan ik dus alleen 64 bit software draaien. De 32 bit libs zijn niet gecompiled, anders zou het een multilib systeem zijn.

Wel jammer dat Grub niet werkt want die gebruik ik ook liever. Maar good-old Lilo zou het gewoon moeten doen....

maar niet bij mij :(

• LollieStick
*schopje*

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:35
Grub kan idd niet gecompileerd worden op amd64. De truc die we op archlinux uithalen is vrij simpel: een statisch gelinkte 32bit versie van grub en 32bit emulatie support in de kernel. Om dat voorelkaar te krijgen moet je of op een 32bit systeem compileren, of in een 32bit chroot op je amd64 systeem grub compileren als statisch gelinkte 32bit binary. Een andere optie is om gewoon simpelweg het archlinux pakket te pakken en de bestanden (.FILELIST, .INSTALL en .PKGINFO uitgezonderd) in de root neer te zetten. Aangezien het een statische binary is maakt het niet uit dat die niet gecompileerd is voor je distro.
Pagina: 1