[HetNet] Tijdsurfen met Wireless Accespoint

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 21:53

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Topicstarter
De afgelopen dagen heb ik al veel gezocht, maar ik kan het nergens echt vinden.
En ik wil graag even weten of mijn gedachten correct zijn.
Voor een kennis moet ik een wireless netwerk maken met HetNet Tijdsurfen (vraag mij niet waarom?!).
Hij heeft een Speedtouch 546 modem (een multi-pc modem). Op een PC gebruikt hij nu software om de verbinding aan en uit te zetten.
Nu wil ik graag de volgende setup maken:

code:
1
2
3
speedtouch  ---- oude PC
                         |
                        -- Linksys AccessPoint -- wireless laptop

En het AP 'transperant' maken, zodat de software niet merkt dat hij niet direct aan het modem is verbonden.
Wie weet of dit gaat werken of weet iemand van het bestaan van een work-around voor de HetNet software?

Koffie werkt echt!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Aangenomen dat die software werkt via IP, zal het inderdaad geen verschil maken of het bedraad of wireless verloopt.

Ik denk niet dat je simpel een vervangend pakket vindt voor die software.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik vermoed dat die software gewoon een PPTP link legt die na een tijdje inactiviteit gewoon de verbinding verbreekt.
Dat weet ik niet zeker, maar euhm.. wat dacht je dan van een simpel routertje er tussen hangen en connect on demand aanzetten op die router en dan na 5 minuten inactiviteit die router de verbinding laten verbreken.
Kan afaik elke breedbandrouter die verkocht wordt op dit moment.
Als je handig genoeg bent kun je dit de WAP54G zelfs nog laten doen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Romke op 04-07-2007 00:18 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 12:31

Elektronicanet

Leds do it!

Dit is waarschijnlijk niet het antwoord dat je wil horen, maar je geeft zelf al aan dat je niet weet waarom ze HetNet hebben. Ik merk dat veel mensen dat uit onwetendheid kiezen, omdat het "van KPN is" en dus betrouwbaar. Ook lijkt het goedkoop.

Het is gewoon het beste voor die mensen als ze overstappen naar bijv. 12Move ADSL Start 2 Mb voor vast € 10,00 p/m...

Nederlander in België

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Elektronicanet schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:20:
Dit is waarschijnlijk niet het antwoord dat je wil horen, maar je geeft zelf al aan dat je niet weet waarom ze HetNet hebben. Ik merk dat veel mensen dat uit onwetendheid kiezen, omdat het "van KPN is" en dus betrouwbaar. Ook lijkt het goedkoop.
HetNet opzich is niets mis mee. Dat wordt qua techniek allemaal door Planet gedaan. Maar TijdSurfen is idd kansloos. Het kost ruim minder dan een uur voordat je goedkoper uit bent met een normaal always-on abo van 10 euro per maand. (59 minuten a 3ct per minuut, maar da's exclusief het starttarief van 5ct per keer dat je inlogt).

Oh, ik zie dat je er 2 uur bijkrijgt. Nou ja 3 uur dan.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 04-07-2007 00:26 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:28

Wimo.

Shake and Bake!

Ik snap je probleem niet helemaal.Je wilt dus 2 pc's tegelijk laten internetten? Zodra één van de systemen 'inbelt' kan iedereen die verbonden is met de router (bedraad en draadloos) internetten. Wat is nu precies het probleem ? De laptop draadloos laten inbellen is geen probleem , dit heb ik laatst nog getest

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik weet niet hoe er 'ingebeld' wordt.
Ontvangt de pc die inbelt niet het WAN ip?

Als je overigens meerdere bakken tegelijk op internet wil is tijdsurfen overigens behoorlijk kansloos.
Het is traag en kost veel.
Neem dan liever een of ander goedkoop abbo bij een andere provider.

[ Voor 55% gewijzigd door Romke op 04-07-2007 12:20 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:28

Wimo.

Shake and Bake!

Voor zover ik heb gezien belt de modem zelf in, vanaf dat moment kan iedereen op het netwerk gebruik maken van inet(al heb ik ze niet tegelijk getest) . Het hele idee is wel kansloos ..

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Mijn lieve broer had dit ook totdat Hetnet na een aantal dagen belde waarom hij continue online was...
Kreeg hij een fikse rekening, duurde een jaar voordat Hetnet verklaarde een verkeerde configuratie te hebben gegeven. Wireless werkt volgens hun dus niet met tijdsurfen.

diskeltische lurker

Pagina: 1