[xs4all] router weggehaald, geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 15:18
Ik wil een router tussen m'n computer en m'n xs4all verbinding vandaan halen (was voorheen demon, maar nu gemigreerd naar xs4all).
Krijg dus een ander mac-adres en normaal gesproken kom je dan, als je voor het eerst je modem en pc weer opstart, op zo'n aanmeld pagina terecht waar je je nieuwe mac adres kan registreren. Dit gebeurd echter nu niet. Heb dit al meerdere keren geprobeerd.
Bellen naar de xs4all helpdesk was ook geen succes, na een half uur wachten maar opgehangen. Maar misschien weten jullie een oplossing?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij XS4All hoef je toch geen MAC-adres registratie te doen? Misschien moet je je firewall even herconfigureren?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:51

Onbekend

...

Is het niet mogelijk om het MAC-adres van je computer te veranderen voor het zelfde MAC-adres in je router? (Mag, mits je die router niet meer gebruik)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Bij xs4all is dit dus niet zo. Je ip wordt niet gegeven aan de hand van je MAC ID.
Waarschijnlijk staat in je modem je DHCP uit of moet je een statisch ip invullen.

[ Voor 19% gewijzigd door battler op 03-07-2007 22:55 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• gabberjoost
battler schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:54:
Bij xs4all is dit dus niet zo. Je ip wordt niet gegeven aan de hand van je MAC ID.
Waarschijnlijk staat in je modem je DHCP uit of moet je een statisch ip invullen.
Ah, kan ik dan ook in m'n modem inloggen, net zoals bij een router, ofzo?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gabberjoost schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:56:
[...]

Ah, kan ik dan ook in m'n modem inloggen, net zoals bij een router, ofzo?
Dat hangt van je modem af, en van de instellingen. Je geeft geen enkele informatie, dus een duidelijk antwoord kun je dan ook niet verwachten.

Geef dus
- Merk en type modem
- uitdraai van ipconfig/all (in DOSscherm) terwijl je PC direct op het modem zit
- software, firewall, etc etc

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• gabberjoost
gambieter schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:59:
[...]

Dat hangt van je modem af, en van de instellingen. Je geeft geen enkele informatie, dus een duidelijk antwoord kun je dan ook niet verwachten.

Geef dus
- Merk en type modem
- uitdraai van ipconfig/all (in DOSscherm) terwijl je PC direct op het modem zit
- software, firewall, etc etc
Hmm, het gaat om de pc bij m'n ouders, dus ik kan nu helaas geen info geven, maar volgens mij heb ik iets van een Allied Copperjet 811 modem. Verder geen firewalls of andere bijzondere software...
Voor de duidelijkheid: met router ertussen werkt het perfect, zonder router niet.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gabberjoost schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:01:
[...]

Hmm, het gaat om de pc bij m'n ouders, dus ik kan nu helaas geen info geven, maar volgens mij heb ik iets van een Allied Copperjet 811 modem. Verder geen firewalls of andere bijzondere software...
Voor de duidelijkheid: met router ertussen werkt het perfect, zonder router niet.
Dan stopt het topic toch gewoon tot je meer informatie kan geven :) . Of bel de helpdesk nog eens.

Waarom gaat de router er trouwens tussenuit? Als het werkt met de router erin, deze gewoon laten staan.

(of wil jij die soms meenemen ;) )

• gabberjoost
gambieter schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:07:
[...]

(of wil jij die soms meenemen ;) )
Je hebt me door ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is het zo'n speciale router? Anders heb je net zo snel een nieuwe gekocht, en hou je de mogelijkheid om een laptop bij je ouders aan te sluiten. Ik heb mijn oude router juist aan moeders gegeven en koop zelf een nieuwe, en kan op die manier ook bij paps en mams de laptop aansluiten :)

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:40
Het adres van de modem blijkt standaard op 172.19.3.1 te staan.

Username en password zijn beiden admin.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sanderdam schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:53:
Het adres van de modem blijkt standaard op 172.19.3.1 te staan.

Username en password zijn beiden admin.
Dat is niet echt de standaard reeks van routers (vaak 192.168.*.* of 10.0.0.*). Het kan dus goed zijn dat alleen de firewall even opnieuw moet worden ingesteld. Iets wat de TS toch echt eerst eens even uit moet zoeken.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
battler schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:54:
Volgens mij doet XS4all dat niet op mac-adres, maar op een veld (option82) uit de DHCP pakketten. Elke aansluiting heeft een eigen zegmaar 'nummer' in een DHCP pakket. Dat wordt door apparatuur toegevoegd in het pakket voor elke aansluiting.

Zo kan de DHCP server dus het juiste IP per aansluiting netjes uitdelen als er een verzoek komt vanaf jouw aansluiting.

Echter...

Als je op je oude mac-adres je IP niet hebt vrijgegeven loopt die DHCP lease nog voor dat mac-adres. Dus op je aansluiting kan je met een ander mac-adres geen IP meer aanvragen omdat die al bezet is.

Dus:
  1. Router aansluiten en als hij zijn IP weer heeft deze vrijgeven in de webinterface (DHCP release). Zit vaak een knop voor ergens. Dan loskoppelen en andere aansluiten en een IP aanvragen.
  2. Of wachten tot de lease verlopen is, geen idee welke leasetijd XS4al gebruikt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 22:42

Gallus

Cheesy

Leasetijd is twee uur. Dus alles in de nieuwe configuratie neerzetten en gewoon twee uur wachten. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• gabberjoost
2 Uur het modem zonder stroom zetten werkte idd perfect! Thanx!
Pagina: 1