Hoe computer gegevens zien.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It's just a fact

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een programma dat kan zien of het spel geschikt voor je pc is of niet of je pc het makkelijk aan kan of niet.

En mijn vraag is:
1- Hoe kun je zeg maar het aantal RAM geheugen laten zien dat op je pc staat in het geopende scherm van Visual Basic.
2- Hoe kun je de DRIVE snelheid van je DVD-Station zien? zoals 8x en 6x.

Alvast heel erg bedankt :)

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Google is your friend? :P

Het is geen vraagbaak hier, lees de FAQ even door, want dit zijn duidelijk opzoekvragen. En indien je wel gezocht hebt, is daar nu weinig resultaat van te zien.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

ik weet niet hoe het in Visual Basic kunt opvragen maar meestal zijn hier een stel functies en/of classes voor die je van die informatie kunnen voorzien. aangezien je met Visual Basic werkt neem ik aan dat Windows het doel OS is.

de hoeveelheid RAM of het CPU type en snelheid zijn vaak niet zo moeilijk maar de snelheid van een optische drive is wat moeilijker. de meeste portabele manier zou zijn door gewoon een snelheids testje te doen. lees een redelijk groot bestand een paar keer van een dvd en meet de tijd die het duurt. doe dit wel een paar keer omdat zo een goed gemiddelde te krijgen en de eerste keer zal de drive waarschijnlijk moeten nog moeten opspinnen dus houd daar rekening mee.

vervolgens deel je de grote van het bestand door de tijd die het gemiddeld duurde om deze te lezen en zo heb je het aantal KiloBytes per seconde. voor CD's is dat 1x = 150KB/s, en voor DVD's 1x = 1200KB/s.

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Topicstarter
Ja sorry, Ik heb heel google afgezocht maar het is meer met andere visual basic tutorials. ;|

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Topicstarter
Ja het ging over My.Computer enzo maar ik kan verder geen opties vinden die zich connecten met het aantal ram op je pc.

P.s Sorry voor dubbel post.

[ Voor 11% gewijzigd door jopitan op 03-07-2007 22:47 ]

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://www.google.com/search?hl=en&q=vb+2005+total+ram eerste hit.
http://www.google.com/sea...q=vb+2005+physical+memory eerste hit.

Ik weet niet hoe je zoekt, maar schijnbaar niet goed genoeg ;)
Verder is dit gewoon een scriptrequest en daar doen we niet aan in PRG (zie onze Programming Beleid Quickstart over hoe we wél graag een topic zien). Let voortaan ook op je topictitel.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:42:
de meeste portabele manier zou zijn door gewoon een snelheids testje te doen. lees een redelijk groot bestand een paar keer van een dvd en meet de tijd die het duurt. doe dit wel een paar keer omdat zo een goed gemiddelde te krijgen en de eerste keer zal de drive waarschijnlijk moeten nog moeten opspinnen dus houd daar rekening mee.
Moet je wel een DVD in de drive hebben :X
Er zijn gewoon API calls voor hoor ;)

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 03-07-2007 23:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.