[Bootcamp] MacBook Pro C2D fans aan in Vista

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Het viel mij op dat in Vista de ventilatoren van de MacBook Pro (Core 2 Duo, 2.16, 2GB) zo vaak draaien. Komt dit alleen omdat Vista's interface zoveel rekenkracht kost, of zijn er nog manieren om dit aan te passen?

Onder OSX is m'n MacBook Pro een stuk koeler en hoor je de fans bij normaal gebruik eigenlijk nooit.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Vista doet een aantal mooie grafische kunstjes met pixelshaders, die wat complexer zijn dan de simpele polygonen die Tiger laat zien. Maar het zou ook gewoon kunnen dat Microsoft traditioneel zwaar lopende software levert die veel energie nodig heeft ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

• vlesierse
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-02 12:49
Het heeft inderdaad te maken dat Vista intensief gebruik maak van zijn GPU. Volgens mij als je Aero uit zal schakkelen zou het een stuk minder moeten zijn. Vraag me wel eens af of Microsoft de Laptop gebruikers mee hebben genomen toen ze dit soort beslissingen maakt. Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je Aero automatisch wil uitschakkelen als je switch naar een batterij.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Blijf het leuk vinden dat Vista voor haar graphics zo veel gpu / cpu nodig heeft, terwijl onze Tijger het op haar sloffen doet.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |