Courier reject password

Pagina: 1
Acties:

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 23:46
Hey,

Sinds een paar dagen heb ik een mailservertje op een debian machine geinstalleerd,
ik gebruik postfix met courier, i.c.m. met de gebruiker, domeinen etc. in mysql
(ik heb deze howto gevolgd http://www.howtoforge.com...d05424b0d05ee46ee7139e35&)

Echter zoals zich al laat raden zit ik met een klein probleempje, als ik via Outlook Express mail wil ophalen krijg ik deze melding:
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'webmaster@netusers.nl', Server: 'pop.netusers.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Temporary problem, please try again later', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92

Helaas is deze fout niet zo tijdelijk als ik zou willen :|

Met uitgaande mail heb ik geen problemen.

wat mij verder ook nog op viel; ik moest volgens de howto gebruiker vmail aanmaken waar dan alle mailboxen opgeslagen zouden worden, echter is deze map helemaal leeg :?

Op een forum las ik dat ik gewoon eerst een mail moest sturen en dat postfix dan vanzelf de maildir zou aanmaken, echter kan ik mailen wat ik wil, post ophalen gaat nog steeds niet...

hier mijn main.cf van postfix
# See /usr/share/postfix/main.cf.dist for a commented, more complete version

# Debian specific: Specifying a file name will cause the first
# line of that file to be used as the name. The Debian default
# is /etc/mailname.
myorigin = $mydomain

smtpd_banner = $myhostname ESMTP $mail_name (Debian/GNU)
biff = no

# appending .domain is the MUA's job.
append_dot_mydomain = no

# Uncomment the next line to generate "delayed mail" warnings
#delay_warning_time = 4h

# TLS parameters
smtpd_tls_cert_file = /etc/postfix/smtpd.cert
smtpd_tls_key_file = /etc/postfix/smtpd.key
smtpd_use_tls = yes
smtpd_tls_session_cache_database = btree:${queue_directory}/smtpd_scache
smtp_tls_session_cache_database = btree:${queue_directory}/smtp_scache

# See /usr/share/doc/postfix/TLS_README.gz in the postfix-doc package for
# information on enabling SSL in the smtp client.

myhostname = mail.netusers.nl
alias_maps = hash:/etc/aliases
alias_database = hash:/etc/aliases
mydestination = $mydomain, $myhostname localhost.$mydomain, localhost
relayhost =
mynetworks = 127.0.0.0/8
mailbox_command = procmail -a "$EXTENSION"
mailbox_size_limit = 0
recipient_delimiter = +
inet_interfaces = all
virtual_alias_domains =
virtual_alias_maps = proxy:mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_forwardings.cf, mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_email2email.cf
virtual_mailbox_domains = proxy:mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_domains.cf
virtual_mailbox_maps = proxy:mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_mailboxes.cf
virtual_mailbox_base = /home/vmail
virtual_uid_maps = static:5000
virtual_gid_maps = static:5000
smtpd_sasl_auth_enable = yes
broken_sasl_auth_clients = yes
smtpd_recipient_restrictions = permit_mynetworks, permit_sasl_authenticated, reject_unauth_destination
transport_maps = proxy:mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_transports.cf
virtual_mailbox_extended = yes
masquerade_domains = netusers.nl
proxy_read_maps = $local_recipient_maps $mydestination $virtual_alias_maps $virtual_alias_domains $virtual_mailbox_maps $vir$
content_filter = amavis:[127.0.0.1]:10024
receive_override_options = no_address_mappings

Iemand enig idee? _/-\o_

Jeej alweer een Tweaker

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Zou het kunnen zijn dat alles achter de @ wegmoet bij: Account: 'webmaster@netusers.nl'. Dus dat je alleen Account: 'webmaster' hebt.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Tevens dikke kans dat de echte foutmelding in /var/log/maillog staat, kijk daar ook eens.

• Emtrix
/var/log/mail.err geeft:
Jul 3 19:52:26 localhost courierpop3login: authentication error: Input/output error
Jul 3 19:52:27 localhost authdaemond: failed to connect to mysql server (server=localhost, userid=mail_admin): Can't connec$$connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

ik ga weer even googlen :)

Jeej alweer een Tweaker

• Emtrix
Ik heb MySQL meegeinstalleerd met xampp
mysql.sock bevindt zich dus hier: /opt/lampp/var/mysql/mysql.sock
mysqld.sock kan ik nergens vinden

Dus als ik mysql.sock al mag gebruiken hoe laat ik authdaemon dan weten waar die staat? Een duidelijke config file van authdaemon lijkt niet te bestaan :?

Jeej alweer een Tweaker

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Authdaemon zelf doet niks met Mysql, het zijn de modules die de daadwerkelijke authenticatie doen.
Je moet dus authmysqlrc hebben
De comments binnen de authdaemonrc vind ik uitstekend. Misschien heeft jouw distributie het e.e.a. weggehaald binnen die config.
Binnen authmysqlrc vind je:
MYSQL_SOCKET /var/mysql/mysql.sock

Wijzig die naar het goede path. Als alternatief kan je een mount --bind doen...

• Emtrix
Ik heb myqsl nu via apt-get geinstalleerd (was ook niet echt tevreden met xampp) dus nu is dat probleem opgelost, echter heb ik nu dit, als ik een mail stuur naar $user@netusers.nl krijg ik al gauw een mailtje terug:

This is the mail system at host mail.netusers.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<web@netusers.nl>: unknown user: "web"

Final-Recipient: rfc822; web@netusers.nl
Original-Recipient: rfc822;web@netusers.nl
Action: failed
Status: 5.1.1
Diagnostic-Code: X-Postfix; unknown user: "web"

Wat misschien van invloed is:
zoals in de config file te zien is gebruik ik masquerading

Maar nu weet ik niet precies wat ik in mysql bij domein moet invullen, mail.netusers.nl of netusers.nl?
het zelfde geldt voor mailadressen

Ik zal wel weer iets fout gedaan hebben, nu kan ik namelijk ook niet meer mailen wat gisteren nog wel kon :P

Jeej alweer een Tweaker

• Emtrix
Ik heb alles nog een nagelopen en kwam in authmysqlrc een klein foutje tegen, (een lege file werkt niet echt :P) Nu kan ik wel mailen, maar nog steeds geen mail ontvangen, wegens "unknown user"
De melding van outlook als ik wil connecten is
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop.netusers.nl', Server: 'pop.netusers.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR chdir netusers.nl/web/ failed', Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92

en zonder SSL:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.netusers.nl', Server: 'pop.netusers.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

[ Voor 62% gewijzigd door Emtrix op 05-07-2007 12:23 ]

Jeej alweer een Tweaker

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 15:11

DataGhost

iPL dev

Reactie van server: '-ERR chdir netusers.nl/web/ failed'
Die map bestaat? Permissies staan goed?

• Emtrix
heel de map vmail waar de mailboxes moeten staat is leeg, kan ik die zo met mkdir aanmaken? of moet ik daar iets anders voordoen?

Jeej alweer een Tweaker

• smesjz
  • Niet online
Emtrix schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:58:
heel de map vmail waar de mailboxes moeten staat is leeg, kan ik die zo met mkdir aanmaken? of moet ik daar iets anders voordoen?
Postfix maakt die automatisch aan voor je. Dus dat moet je eerst werkend maken...maar masquerade_domains gaat je daarbij niet helpen. Postmap wel (als debug tool).

Wat geeft:
postmap -q web@blabla.nl mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_mailboxes.cf

• Emtrix
postmap -q web@netusers.nl mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_mailboxes.cf
geeft:
netusers.nl/web/

[ Voor 7% gewijzigd door Emtrix op 06-07-2007 00:41 ]

Jeej alweer een Tweaker

• smesjz
  • Niet online
Wat geeft grep "web@netusers.nl" /etc/postfix/* ?

Dat masqueraden is niet eens nodig, je dbase instelling lijkt goed. Anders had ie wel iets gezegd als: unknown user in virtual mailbox table ofzo.

• Emtrix
grep "web@netusers.nl" /etc/postfix/* geeft verder geen output, hij accepteert het commando maar verder gebeurt er niets.

Masquarading gebruik ik trouwens omdat mijn mx-10 record naar mail.netusers.nl verwijst
daarna heb ik een A-record met mail.netusers.nl naar mijn ip wijzen, gebruik ik geen masquarading krijg ik emailadressen als "gebruiker@mail.netusers.nl"

Jeej alweer een Tweaker

• Emtrix
schopje

Jeej alweer een Tweaker

• smesjz
  • Niet online
Emtrix schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:35:
grep "web@netusers.nl" /etc/postfix/* geeft verder geen output, hij accepteert het commando maar verder gebeurt er niets.

Masquarading gebruik ik trouwens omdat mijn mx-10 record naar mail.netusers.nl verwijst
daarna heb ik een A-record met mail.netusers.nl naar mijn ip wijzen, gebruik ik geen masquarading krijg ik emailadressen als "gebruiker@mail.netusers.nl"
Masquerading heeft niks te maken met je MX record, maar eerder met myhostname param in main.cf

Deze heb je nu waarschijnlijk staan op mail.netusers.nl
Volgens mij is masquerade_domains = netusers.nl al genoeg.

In principe is het geen probleem natuurlijk, omdat je met sendmail de envelop sender kan aangeven met -f en met mutt kan je gewoon de afzender ook wijzigen.

Maar post een wat logs van inkomende en uitgaande mail...

• Emtrix
dat is ook zoiets raars, /var/mail is leeg :?

Jeej alweer een Tweaker

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 17:52

silverstorm

tearing me apart

Worden mails wel opgeslagen?
Probeer eens
code:
1
postfix check

Als dat geen fouten geeft, stuur jezelf een mailtje en kijk of je mails wel in maildirs geplaatst wordt.

Courier geeft een fout wanneer een directory niet aangemaakt is.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• smesjz
  • Niet online
Emtrix schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:53:
dat is ook zoiets raars, /var/mail is leeg :?
Kijk eens in /home/vmail (zie ook je config)...

• Emtrix
/home/vmail is ook leeg...

Jeej alweer een Tweaker

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 17:52

silverstorm

tearing me apart

postfix check of nog iets kunnen vinden in je logfiles?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Emtrix
Logs zijn nergens te vinden, en het enige wat ik krijg als ik een mailtje naar mezelf stuur is een mail terug van mailerdaemon met unknown user.
Wat ik verder nog weet te vertellen is dat postfix de verbinding met de database wel goed maakt, want als ik vanuit outlook mail wil verzenden moet ik mijzelf eerst verifiëren. Ik kan geen mail verzenden met een gebruiker die niet in de database staat of met een verkeerd wachtwoord.
Iemand nog ideeën _/-\o_

Jeej alweer een Tweaker

• smesjz
  • Niet online
Emtrix schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:57:
Logs zijn nergens te vinden, en het enige wat ik krijg als ik een mailtje naar mezelf stuur is een mail terug van mailerdaemon met unknown user.
Wat ik verder nog weet te vertellen is dat postfix de verbinding met de database wel goed maakt, want als ik vanuit outlook mail wil verzenden moet ik mijzelf eerst verifiëren. Ik kan geen mail verzenden met een gebruiker die niet in de database staat of met een verkeerd wachtwoord.
Iemand nog ideeën _/-\o_
Je haalt nu SMTP-Auth (sasl) met de virtual_*_domains door elkaar.
Lekker triviale informatie ook, dat die mail bounced. Had je dat niet wat eerder kunnen melden?
Logisch dat je mail dat niet wordt afgeleverd.

Logs staain /var/log/mail.log en dat vereist natuurlijk wel een werkende syslog(-ng) daemon.

Zet debug_peer_list eens aan door er je eigen IP (dat je hebt als je een mail stuurt naar die machine) er in te zetten.

Het lijkt allemaal goed te staan, maar naar welk e-mail adres stuur je nu een mailtje? Naar 1 met of zonder subdomain?

• Emtrix
Ik mail naar web@netusers.nl
ik heb zojuist debug_peer_list aangezet en krijg nu een ook een delivery report mee.
hierin staat het volgende:

Reporting-MTA: dns; mail.netusers.nl
X-Postfix-Queue-ID: E2369197C4AB
X-Postfix-Sender: rfc822; kevinbuijs@kabelfoon.net
Arrival-Date: Sun, 15 Jul 2007 23:29:17 +0200 (CEST)

de logboeken:
http://emtrix.netusers.nl/mail.warn
http://emtrix.netusers.nl/mail.info
http://emtrix.netusers.nl/mail.log

[ Voor 96% gewijzigd door Emtrix op 16-07-2007 18:26 ]

Jeej alweer een Tweaker

• smesjz
  • Niet online
Emtrix schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:22:
Ik mail naar web@netusers.nl
ik heb zojuist debug_peer_list aangezet en krijg nu een ook een delivery report mee.
hierin staat het volgende:

Reporting-MTA: dns; mail.netusers.nl
X-Postfix-Queue-ID: E2369197C4AB
X-Postfix-Sender: rfc822; kevinbuijs@kabelfoon.net
Arrival-Date: Sun, 15 Jul 2007 23:29:17 +0200 (CEST)

de logboeken:
http://emtrix.netusers.nl/mail.warn
http://emtrix.netusers.nl/mail.info
http://emtrix.netusers.nl/mail.log
Sloop SASL er eerst eens uit of fix het. Dit leidt zo alleen maar af van het probleem.

Verder, haal masquerade_domains = netusers.nl eens weg. Idem met receive_override_options = no_address_mappings

Uit de logs zie ik dat er geen mysql wordt gebruikt bij het lookup (dict_mysql moet je dan zien) van de username.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:16
Omdat PAM de hele authenticatie afwikkelt met MySQL lijkt auth.log me veel interessanter dan de maillogs. Die komen namelijk niet verder dan 'LOGIN FAILED'. Neem daar dus eens een kijkje in.

Verder moet ik smesjz gelijk geven: ondanks dat SASL weinig te maken heeft met het ophalen van de e-mail is het wel iets dat later nog kan komen. Je doet teveel tegelijk en daardoor is het lastig om de oorzaak van problemen te achterhalen. Een voorbeeld is dat je niet wilt dat het e-mailadres '@mail.netusers.nl' wordt. Dat kan zijn, maar ik denk dat het van groter belang is dat je een werkende situatie krijgt. Die kun je vervolgens stapsgewijs meer naar je wens maken. Zo ook met beveiligde toegang. Hoe erg is het dat je test123-mailtjes onderschept kunnen worden? Is het niet belangrijker dat het eerst eens lukt om daadwerkelijk e-mail succesvol op te halen?

Bouw eens een mailservertje zonder ingewikkeld virtueel gedoe, aanschouw dat het werkt en beveilig het dan pas. Ga dan eens experimenteren met virus- en of spamfilters. Ook die kunnen op dit moment namelijk een probleem vormen. Probeer vervolgens hetzelfde met MySQL (als je dat zo graag wilt gebruiken; ik betwijfel namelijk dat jij duizenden gebruikers voor honderden domeinen erin wilt stoppen). Als je kleine stapjes zet glijd je minder snel uit. :)

Als laatste kanttekening: waarom pop.netusers.nl? Dat werkt weliswaar bij ISP's zo, maar dat is omdat die meerdere servers gebruiken. Zolang jij dat niet doet volstaat 'netusers.nl', hoewel je bij het testen ook eens alleen het IP zou moeten proberen; dan sluit je DNS-problemen uit. Ook zou ik, indien je inderdaad opnieuw begint maar dan wat stapsgewijzer, beginnen je server "van binnenuit" te testen, dus niet meteen via een andere computer, maar op de console zelf door eerst root eens een mailtje te sturen (simpelweg via de 'mail'-opdracht) en te zien of die aankomt en vervolgens hetzelfde met een nieuw aangemaakte gebruiker. Ook dan sluit je weer heel wat oorzaken uit. Succes ermee.

^ Wat hij zegt.

• smesjz
  • Niet online
Z-Dragon schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 03:32:
Omdat PAM de hele authenticatie afwikkelt met MySQL lijkt auth.log me veel interessanter dan de maillogs. Die komen namelijk niet verder dan 'LOGIN FAILED'. Neem daar dus eens een kijkje in.
Jij hebt duidelijk nog nooit met Postfix en Courier gewerkt. Deze gebruiken, tenzij je een hele rare config hebt, gewoon direct mysql via de libmysqlclient voor de vhosts in het geval van de TS.

LOGIN FAILED zegt idd vrij weinig, juist daarom kan je debugging aanzetten en (courier)authtest dien je verder te gebruiken voor het testen. Je kan beter de mysql query log aanzetten om te kijken of de query wel goed wordt opgebouwd en of de query zelf wel klopt.
Bouw eens een mailservertje zonder ingewikkeld virtueel gedoe, aanschouw dat het werkt en beveilig het dan pas. Ga dan eens experimenteren met virus- en of spamfilters. Ook die kunnen op dit moment namelijk een probleem vormen. Probeer vervolgens hetzelfde met MySQL (als je dat zo graag wilt gebruiken; ik betwijfel namelijk dat jij duizenden gebruikers voor honderden domeinen erin wilt stoppen). Als je kleine stapjes zet glijd je minder snel uit. :)

Als laatste kanttekening: waarom pop.netusers.nl? Dat werkt weliswaar bij ISP's zo, maar dat is omdat die meerdere servers gebruiken. Zolang jij dat niet doet volstaat 'netusers.nl', hoewel je bij het testen ook eens alleen het IP zou moeten proberen; dan sluit je DNS-problemen uit. Ook zou ik, indien je inderdaad opnieuw begint maar dan wat stapsgewijzer, beginnen je server "van binnenuit" te testen, dus niet meteen via een andere computer, maar op de console zelf door eerst root eens een mailtje te sturen (simpelweg via de 'mail'-opdracht) en te zien of die aankomt en vervolgens hetzelfde met een nieuw aangemaakte gebruiker. Ook dan sluit je weer heel wat oorzaken uit. Succes ermee.
Het is niet altijd handig om mails te sturen naar root als je bijv. de alias niet goed hebt staan.

Anyway, voor zo ver ik kan zien werkt POP3 niet omdat Postfix geen mails heeft afgeleverd. Daarom bestaat de maildir ook niet en kan er niet worden ingelogd.
Hij moet eerst Postfix werkend zien krijgen en daarna pas Courier.

Dovecot heeft hier geen last van, ik zou zeker Dovecot overwegen als POP3/IMAP server. Die is fatsoenlijk geprogrammeerd en heeft veel betere debugmogelijkheden dan Courier.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:16
smesjz schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:20:
Jij hebt duidelijk nog nooit met Postfix en Courier gewerkt. Deze gebruiken, tenzij je een hele rare config hebt, gewoon direct mysql via de libmysqlclient voor de vhosts in het geval van de TS.
Op de man spelen is niet nodig. Je moet niet voor niets bestandjes aanpassen in '/etc/pam.d'... Bij nader inzien lijkt dat meer met smtp te maken te hebben, maar het is dus niet zo dat PAM hier helemaal geen rol in speelt.
Het is niet altijd handig om mails te sturen naar root als je bijv. de alias niet goed hebt staan.
Met standaard instellingen zou zo'n e-mail aan moeten komen, anders is er sowieso al iets mis.
Anyway, voor zo ver ik kan zien werkt POP3 niet omdat Postfix geen mails heeft afgeleverd. Daarom bestaat de maildir ook niet en kan er niet worden ingelogd. Hij moet eerst Postfix werkend zien krijgen en daarna pas Courier.
Ondanks dat ik dat vreselijk stom zou vinden omdat zoiets nooit zou mogen resulteren in een 'LOGIN FAILED', is dat desalniettemin makkelijk uitsluiten door zelf die maildir handmatig aan te maken ('maildirmake').
Dovecot heeft hier geen last van, ik zou zeker Dovecot overwegen als POP3/IMAP server. Die is fatsoenlijk geprogrammeerd en heeft veel betere debugmogelijkheden dan Courier.
Ik zal niet ontkennen dat Dovecot wat lekkerder werkt, maar om de problemen heen draaien lijkt me niet echt een oplossing hier. Dit hoort gewoon te kunnen werken en het is een prima ervaring om met wat doorzettingsvermogen zulke eigenaardigheden op te lossen.

^ Wat hij zegt.

• smesjz
  • Niet online
Z-Dragon schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:10:
[...]
Op de man spelen is niet nodig. Je moet niet voor niets bestandjes aanpassen in '/etc/pam.d'... Bij nader inzien lijkt dat meer met smtp te maken te hebben, maar het is dus niet zo dat PAM hier helemaal geen rol in speelt.
Bij een vhost config zoals TS die gebruikt heb je dat helemaal niet nodig. Sterker nog, ik heb daar nog nooit iets hoeven aan te passen. Het kan evt. nodig zijn als je SMTP-AUTH gebruikt via PAM, maar voor een werkende Postfix is het niet nodig.
Met standaard instellingen zou zo'n e-mail aan moeten komen, anders is er sowieso al iets mis.
Daarom is debug_peer_list wel handig. Misschien is mysql ondersteuning niet eens meegecompiled? Ik geloof dat Postfix (postconf) niet mekkeert bij onbekende config items.
Toch raar dat ie dan wel mail accepteert voor @netusers.nl.
Ondanks dat ik dat vreselijk stom zou vinden omdat zoiets nooit zou mogen resulteren in een 'LOGIN FAILED', is dat desalniettemin makkelijk uitsluiten door zelf die maildir handmatig aan te maken ('maildirmake').
Klopt, maar ongetwijfeld heeft TS dan weer problemen met permissies e.d. als ie geen chown doet.
Ik zal niet ontkennen dat Dovecot wat lekkerder werkt, maar om de problemen heen draaien lijkt me niet echt een oplossing hier. Dit hoort gewoon te kunnen werken en het is een prima ervaring om met wat doorzettingsvermogen zulke eigenaardigheden op te lossen.
Uhm, door je te focussen op maildirmake e.d. draai je om de problemen heen die TS heeft met Postfix :) First things first ;)

Ik zie zo snel niet waarom het niet werkt. Wat geeft trouwens 'postconf -m' terug?

Afijn, TS kan ook eens informeren op Freenode IRC kanaal #Postfix (irc.freenode.org), daar zitten altijd een hoop mensen met clue.
Pagina: 1