Toon posts:

mce vista shokkend beeld bij dvd en live-tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hee.

ik heb een clean install vista met mce. maar alles schokt.
hoe komt dit volgens jullie? en vooral hoe kan ik het oplossen. heb al een vista codec pack geprobeert en een dvd codec van theatertek en van powerdvd maar niets werkt.

alvast bedankt!

Verwijderd

drivers van je videokaart uptodate?
Humm share geheugen van de onbourd video te laag?
Meer info over je pc zal ook wat makkelijker zijn

Verwijderd

Topicstarter
ok
net nieuwe drivers gedownload voor mn vid kaart. bij nvidia zelf
draai dus vista ultimate
op een core 2 duo
2gb geheugen
geforce 6200 (niet heel spannend)
verder een hauppauge tv usb kaartje.

wat wil je nog meer weten ;)

oja net ook de nvidia codec gedownload
heeft ook geen zin. heb ook als andere dvd en mpeg 2 codecs geprobeerd

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Bij oude videokaarten werkte het nog wel eens om de hardware acceleration van je videokaart wat te verlagen (display settings > advanced settings > troubleshoot > change settings), misschien helpt het :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 19:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarschijnlijk is het de combinatie Geforce6200 en een "hoge" resolutie en Aero ingeschakeld. Dat trekt het kaartje niet met z'n "TurboMemory". Je zult iets moeten hebben met dedicated videogeheugen en wat meer power dan dat.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
idd, probeer eens een filmpje te draaien zonder aero. Als het dan wel fatsoenlijk draait weet je waar het aan ligt

Verwijderd

aha oke vergeet niet dat de nvidia 6200 alleen maar 480p\i en 720p\i kunnen en\decoderen .(max resulitie is dan 1280\720)
Je kan de core clock via toolbits goed verhogen van deze kaarten.
Dan kan de kaart makkelijker verwerken (300@350mhz is gewoon sloom zet op 400mhz en je zal zien dat het al stukken beter gaat) (geheugen hoef je niet te overklokken ) (passief is geen probleem met deze core clock van 400mhz)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem maar op 800*600 op 16 bit staan
wat bedoelen jullie met aero? ik heb alles stylie shit uit vista gehaald by the way

Verwijderd

Topicstarter
pat42 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:26:
Bij oude videokaarten werkte het nog wel eens om de hardware acceleration van je videokaart wat te verlagen (display settings > advanced settings > troubleshoot > change settings), misschien helpt het :)
die knop is grijs bij mij en kan ik dus niet aanklikken!

Verwijderd

Topicstarter
ok even voor iedereen die het zelfde probleem heeft... ik heb het opgelost :D
ik heb op de nvidia site een driver gedownload.

tis eigelijk voor xp maar werkt blijkbaar uitstekend voor Vista !
http://www.nvidia.com/object/winxpmce_77.79.html
succes.

alleen nu nog een vraag. ik kan geen gids downloaden en heb ook bij al mn zenders staan dat hijh geen info kan vinden.
ook is het beeld ruizig en dus van slechte kwaliteid.
iemand ideeen?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 07:17

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:08:
ok even voor iedereen die het zelfde probleem heeft... ik heb het opgelost :D
ik heb op de nvidia site een driver gedownload.

tis eigelijk voor xp maar werkt blijkbaar uitstekend voor Vista !
http://www.nvidia.com/object/winxpmce_77.79.html
succes.

alleen nu nog een vraag. ik kan geen gids downloaden en heb ook bij al mn zenders staan dat hijh geen info kan vinden.
ook is het beeld ruizig en dus van slechte kwaliteid.
iemand ideeen?
Je hebt je probleem opgelost door een oude driver te installeren? Had je uberhaupt de videokaart wel fatsoenlijk geinstalleerd? Maar enfin, dat is "opgelost".

Wat bedoel je met kan geen gids downloaden? Herkend hij je postcode niet? En hoe kan het dat je zenders ziet als je geen gids hebt? Heb je zonder gids hem manueel naar zenders laten zoeken? Slecht beeld kan verklaard worden door slechte coax. Probeer de pc eens zo kort mogelijk bij een origineel coax punt (liefst vlak na waar de groene coax naar binnen komt) te zetten. Als je dan goed beeld hebt, weet je genoeg.

Overigens verwachten een beetje normaal Nederlands hier op GoT, lees eerst eens terug wat je getypt hebt voordat je het verstuurd.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• hjzwiers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 14:38
Hier heb ik ook problemen mee gehad, download de nieuwe drivers van hauppauge, daarna werkte alles perfect.

Verwijderd

Topicstarter
hjzwiers schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:56:
Hier heb ik ook problemen mee gehad, download de nieuwe drivers van hauppauge, daarna werkte alles perfect.
je bedoelt de schokkende beeld dingen.
of de epg
of de kwaliteit?

en

om even terug te komen op de epg. postcode herkent hij maar krijg een melding die lijkt op: "analoge signaal nog niet in kaart gebracht"

dus krijg wel me zenders en zendernamen maar niet de gids..
misschien via xml handmatig de frequenties instellen en koppelen aan de epg. heeft iemand in vista hier ervaring mee?
Pagina: 1