Hallo,
Ik had nog een Biostar P4TGV moederbord met een intel chipset 845GV liggen. Met de gedachte deze op een tv aan te sluiten heb ik een andere videokaart nodig. Weliswaar bevat het moederbord onboard videokaart, echter heeft deze geen TV-out, dus kan ik m niet zo op de tv aansluiten.
Daarom heb ik een PCI FX5200 gekocht, aangezien er geen AGPslot aanwezig is.
Nu krijg ik deze niet aan de praat, krijg geen beeld, en windows geeft een geel uitroepteken aan in apparaatbeheer, waar bijstaat 'dit apparaat kan niet gestart worden'.
Het volgende heb ik al gedaan;
- Videokaart in een andere pc gechecked, werkt prima
- Videokaart in een ander PCIslot, heeft geen zin
- BIOS geupdated
- Dit forum doorgezocht en zodoende wat dingen geprobeerd, zoals het uitvinken (iets) van "gecombineerd schrijven" in beeldscherm ---> geavanceerd
- In BIOS ingesteld dat ie PCI-videokaart eerst moet pakken
- In Windows onboard uitgeschakeld
- NVidia drivers geinstalleerd, resulteert in een fout melding dat ie het programma niet kan opstarten, bij het opstarten van windows
- etc. etc.
Het lijkt de chipset te zijn, in Windows blijft ie zeggen dat 'het apparaat niet kan opgestart worden'.
Voor de rest zit er niets in de overige PCIsloten
Specificaties PC
- Biostar P4TGV
- AOpen FX5200 V128 PCI
- 1.25 GB DDR-ram
- Intel Celeron 2,0 GHz
- Maxtor 40 GB hd
- NEC 3520A DVD-brander
- diskettedrive
- AOpen 200 Watt Flex ATX
Alvast bedankt voor jullie inspanningen!
Ik had nog een Biostar P4TGV moederbord met een intel chipset 845GV liggen. Met de gedachte deze op een tv aan te sluiten heb ik een andere videokaart nodig. Weliswaar bevat het moederbord onboard videokaart, echter heeft deze geen TV-out, dus kan ik m niet zo op de tv aansluiten.
Daarom heb ik een PCI FX5200 gekocht, aangezien er geen AGPslot aanwezig is.
Nu krijg ik deze niet aan de praat, krijg geen beeld, en windows geeft een geel uitroepteken aan in apparaatbeheer, waar bijstaat 'dit apparaat kan niet gestart worden'.
Het volgende heb ik al gedaan;
- Videokaart in een andere pc gechecked, werkt prima
- Videokaart in een ander PCIslot, heeft geen zin
- BIOS geupdated
- Dit forum doorgezocht en zodoende wat dingen geprobeerd, zoals het uitvinken (iets) van "gecombineerd schrijven" in beeldscherm ---> geavanceerd
- In BIOS ingesteld dat ie PCI-videokaart eerst moet pakken
- In Windows onboard uitgeschakeld
- NVidia drivers geinstalleerd, resulteert in een fout melding dat ie het programma niet kan opstarten, bij het opstarten van windows
- etc. etc.
Het lijkt de chipset te zijn, in Windows blijft ie zeggen dat 'het apparaat niet kan opgestart worden'.
Voor de rest zit er niets in de overige PCIsloten
Specificaties PC
- Biostar P4TGV
- AOpen FX5200 V128 PCI
- 1.25 GB DDR-ram
- Intel Celeron 2,0 GHz
- Maxtor 40 GB hd
- NEC 3520A DVD-brander
- diskettedrive
- AOpen 200 Watt Flex ATX
Alvast bedankt voor jullie inspanningen!