[Hoofdtelefoon] Vervanger voor Sennheiser HD201 (< € 75,-)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28
Op dit moment gebruik ik een Sennheiser HD201 hoofdtelefoon, aangesloten op mijn Creative X-Fi Platinum. Opzich een goede hoofdtelefoon, zeker voor de 15 euro die ik ervoor betaald heb, maar ik wil toch wat beters omdat het verschil tussen de geluidskwaliteit van mijn speakers (Logitech Z-5500 digitaal aangesloten) en de hoofdtelefoon enorm is.

Reden van topic
Ik open dit topic niet uit luiheid, ik heb zelf al aardig wat rondgekeken op internet. Het zijn er echter zo ongeloofelijk veel.. en ik ben helemaal geen kenner op het gebied van hoofdtelefoons dus ik hoor graag van mensen die hier wél verstand van hebben of de hoofdtelefoons die ik interessant vind ook daadwerkelijk goed zijn, of dat er evt. alternatieven zijn. Als ik een lijstje heb met wat types ga ik vervolgens eens een winkel opzoeken waar ik rustig kan vergelijken.

Eisen:
Ik gebruik hem nooit langer dan een uur en voornamelijk om muziek mee te luisteren. De huidige komt op dat gebied te kort. Ik zoek een hoofdtelefoon die het geluid warmer en voller weergeeft. Voorbeeld: de bass tonen zijn karig en niet in verhouding tot de andere toonhoogtes. Mooie bass (dus niet: zo hard mogelijk) vind ik wel belangrijk dus dat is een van de belangrijkste redenen om iets anders op te zoeken.

Ik zoek bij voorkeur een gesloten hoofdtelefoon. Gebruik hem hier thuis zodat anderen geen last van me hebben als ik iets eens wat harder dan normaal wil horen, dus een open versie zou niet echt handig zijn.

Tenslotte heb ik uiteraard een budget. Ik zoek er een onder de 75 a 80 euro.

Opties
Gesloten:
Sennheiser eH 250

Sennheiser HD 215

Open:
Sennheiser HD 485

Sennheiser HD 515

Heb geen ervaring met andere merken, en ook geen interessante artikels over gevonden. In ieder geval niet in de prijsklasse waarin ik zoek :P

Graag hoor ik ervaringen van mensen die een of meer van bovenstaande hoofdtelefoons kennen of eventueel betere alternatieven kennen, zodat ik wat beter weet waar ik me op moet richten.

Tenslotte heb ik nog een vraag m.b.t. de specs van bovenstaande hoofdtelefoons: ik zie dat er bij elk een bepaalde weerstand in Ohm wordt aangegeven. Moet ik in deze klasse hier nog rekening mee houden als ik hem op mijn geluidskaart zonder versterker aan ga sluiten, zonder tussenkomst van versterker?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Uuuh, in de MediaMarkt hangen rekken met ik weet niet hoeveel koptelefoons die je allemaal kunt testen. Hoeveel simpeler wil je het hebben? :?

Btw zeg je dat het kwaliteits verschil tussen je Z5500 en je HD201 heel groot is in het voordeel van de Logitech set. Nofi, maar je HD201 geeft muziek ed 10x beter weer dan je Logitech set met z'n beruchte sub's.

• maka
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04-2021
Steelpad 5H is ook een optie?

Verwijderd

Ik heb de Sennheiser HD 201, Sennheiser PX 100 en Logitech Z-5500.

De PX 100 (€ 29,95 bij bol.com) vind ik een beter geluid hebben dan de Logitech Z-5500 en HD 201.

Maar met jouw budget zou ik je de Sennheiser eH 350 willen aansmeren (€ 69,99 bij bol.com).

• B-Buster
heracles schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:40:
Uuuh, in de MediaMarkt hangen rekken met ik weet niet hoeveel koptelefoons die je allemaal kunt testen. Hoeveel simpeler wil je het hebben? :?

Btw zeg je dat het kwaliteits verschil tussen je Z5500 en je HD201 heel groot is in het voordeel van de Logitech set. Nofi, maar je HD201 geeft muziek ed 10x beter weer dan je Logitech set met z'n beruchte sub's.
Volgens mij gaf ik al duidelijk aan waarom ik dit topic gemaakt heb...

En wat betreft punt twee: volgens mij weet je niet waar je het over hebt, aangezien je over 'berucht' praat. Ik heb hem ruim een jaar, heb een grondige hekel aan een sub / bass die veel te aanwezig is en toch ben ik er enorm tevreden over. Digitaal scheelt overigens enorm veel met analoog. Wellicht dat je het daarop bas(s)eerd. Ook voor mij geldt: Nofi ;)

@makaveli1988: Ik heb het liefst er een zonder microfoon. Die gebruik ik toch niet, vind die extra draad wel irritant dan.

[ Voor 6% gewijzigd door B-Buster op 03-07-2007 21:01 . Reden: typo ]

• heracles
B-Buster schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:52:
[...]

Volgens mij gaf ik al duidelijk aan waarom ik dit topic gemaakt heb...

En wat betreft punt twee: volgens mij weet je niet waar je het over hebt, aangezien je over 'berucht' praat. Ik heb hem ruim een jaar, heb een grondige hekel aan een sub / bass die veel te aanwezig is en toch ben ik er enorm tevreden over. Digitaal scheelt overigens enorm veel met analoog. Wellicht dat je het daarop bas(s)eerd. Ook voor mij geldt: Nofi ;)

@makaveli1988: Ik heb het lieft er een zonder microfoon. Die gebruik ik toch niet, vind die extra draad wel irritant dan.
Ja, je zegt idd duidelijk waarom je je topic geopent hebt. Maar wat is nou belangrijker, wat je zelf mooi vind klinken? Of wat wij zeggen dat het beste is. Ik neem toch echt aan het 1e en daarvoor moet je toch echt zelf eens gaan luisteren :) .

Die logitech subwoofer is niet een echte sub die zich mooi bijvoegt bij de sattelietjes, hij is veels te dreunerig imo. Logitech subwoofers staan nogal bekend als dat ze "boom"boxen zijn. Dat je dat mooi vind, dat is weer een ander verhaal en dat kan natuurlijk.In dat geval denk ik dat de HD202 van Sennheiser wel wat is voor jou.

Die heeft in tegenstelling tot de Sennheiser HD201 een stevigere lage tonen weergave. Meer geschikt voor de moderne (disco) muzieken etc.

Andere koptelefoonmerken die ook wel als "goed" bekend staan zijn bijvoorbeeld: Beyerdynamic, AKG, Koss.

[ Voor 3% gewijzigd door heracles op 03-07-2007 21:05 ]

• B-Buster
Als je zo'n Z-5500 goed insteld is de verhouding tussen bass en satelietten prima. Heb die woofer op 15% staan en dan is het een prima geheel. En je moet hem niet in een kleine slaapkamer oid zetten uiteraard, dat is dramatisch voor het geluid. Anyways, mijn vader die orgel enzo speelt vind het zelfs mooi en die kan heel kritisch zijn wat betreft bass, dus volgens mij hebben mensen die klagen over een opdringerige bass gewoon slechte instellingen.

Toen ik voor mijn HD201 aan het rondkijken was heb ik die HD202 ook opgehad. Vond ik veel te overheersend qua bass. En nogmaals, dat zoek ik nadrukkelijk niet :)

Ik zal eens wat info over die andere merken gaan opzoeken. Klinken geen van allen bekend, hangen die ook bij een winkel als de MM?

• h9000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07-2023
Ik heb zelf twee AKG koptelefoons (een K141 en een K240) omdat die een nogal rijk geluid overbrengen en voor mijn muziek-hobby in mn muziekstudiotje briliant presteren. Maar goed.. ik geloof niet dat je AGK koptelefoons voor onder de € 100 kan krijgen, dus die kan je denk ik uit je lijstjes houden.

• heracles
B-Buster schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:14:
Als je zo'n Z-5500 goed insteld is de verhouding tussen bass en satelietten prima. Heb die woofer op 15% staan en dan is het een prima geheel. En je moet hem niet in een kleine slaapkamer oid zetten uiteraard, dat is dramatisch voor het geluid. Anyways, mijn vader die orgel enzo speelt vind het zelfs mooi en die kan heel kritisch zijn wat betreft bass, dus volgens mij hebben mensen die klagen over een opdringerige bass gewoon slechte instellingen.

Toen ik voor mijn HD201 aan het rondkijken was heb ik die HD202 ook opgehad. Vond ik veel te overheersend qua bass. En nogmaals, dat zoek ik nadrukkelijk niet :)

Ik zal eens wat info over die andere merken gaan opzoeken. Klinken geen van allen bekend, hangen die ook bij een winkel als de MM?
Ja hoor. Dus beluisteren bij de MediaMarkt, maar voordat je hem daar koopt zou ik eerst kijken wat ze online kosten ;) , kan nogal veel schelen.
h9000 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:56:
Ik heb zelf twee AKG koptelefoons (een K141 en een K240) omdat die een nogal rijk geluid overbrengen en voor mijn muziek-hobby in mn muziekstudiotje briliant presteren. Maar goed.. ik geloof niet dat je AGK koptelefoons voor onder de € 100 kan krijgen, dus die kan je denk ik uit je lijstjes houden.
Jawel, hier bijvoorbeeld: http://www.mp3shop.nl/product/38749/akg-k-518-dj.html .

[ Voor 19% gewijzigd door heracles op 03-07-2007 22:01 ]

Verwijderd

maak gebruik van philips
Heerlijke dingen (heb er een zonder draad)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:46:
maak gebruik van philips
Heerlijke dingen (heb er een zonder draad)
In zijn prijsklasse is er niets van Philips dat uitblinkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:52:
[...]
In zijn prijsklasse is er niets van Philips dat uitblinkt.
Kwa audio heeft iedereen zijn eigen gehoor en smaak.
En kan best zijn dat er een philips tussen lig die wel erg goed zijn.
Niet vergeten dat philips vroeger ook pro spul hadden liggen.

• h9000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:26:
[...]
Niet vergeten dat philips vroeger ook pro spul hadden liggen.
Je moet ook niet vergeten dat veel bedrijven gewoon technologie inkopen, wie zegt dat philips uberhaubt zelf hun goedkopere koptelefoons of de onderdelen erin maken. Een koptelefoon beoordelen op basis van een kleiner 'broertje' uit dezelfde serie lijkt me prima, maar de vergelijking houdt meestal toch wel op als je een totaal ander product met elkaar gaat vergelijken alleen omdat de producent het zelfde is (imho).

• B-Buster
Vandaag bij de MM in Eindhoven gaan kijken. Helaas in mijn prijsklasse weinig beschikbaar om te luisteren, er hing alleen een HD515 waarvan ik niet echt onder de indruk ben. Ze hadden er sowieso weinig liggen/staan/hangen in die categorie.

Morgen of maandag maar eens bij de MM in utrecht gaan kijken denk ik, in de hoop dat daar wat meer aanwezig is.

De HD212 pro lijkt me ondertussen ook wel interessant.

AKG was helaas ook nergens te bekennen. Is dat een merk dat alleen bij echte audiozaken te vinden is?

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
AKG is voor zover ik weet inderdaad een wat onbekender merk wat meer rondcirculeert in de meer high-end audiowereld. Of je het daar ook onder mag laten vallen, heb geen idee, maar naar wat ik gelezen heb zijn het zeker wel aardige koptelefoons. :)

• B-Buster
Ok, duidelijk. Zal eens wat beter moeten gaan zoeken dan. Zover ik weet hebben we hier (omg. Den Bosch) niet echt zo'n winkel zitten die dat heeft.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of neem eens een kijkje hier: http://headphone.com/
Ik weet niet in hoeverre er iets tussen zit dat +verzenden nog in je budget valt.

• B-Buster
Dat is een van de sites waar ik mijn info vandaan heb gehaald om tot m'n shortlist te komen. Hele duidelijke site :)

Opzich niet echt een optie om daar te bestellen, volgens mij zijn ze allemaal te verkrijgen in NL.

• B-Buster
Goed, ondertussen 5 mediamarkten van binnen gezien plus nog wat andere winkels. Heb hierbij ongeveer alle open hoofdtelefoons wel kunnen testen (m.u.v. de eH350 helaas :/ ), waarbij ik de HD485 tot nu toe het meest interessant vind qua prijs/performance. Een HD555 is ook leuk, maar vind ik te duur voor mijn gebruik.

Toch hoop ik nog even wat hulp te kunnen krijgen. Zoals ik aangaf, heb ik de open versies nu ongeveer allemaal wel gehoord, maar ik was eigenlijk op zoek naar een gesloten versie. Mijn laatste vraag is nu: welke gesloten hoofdtelefoon komt het meest overeen met de HD485? Het open zijn van deze laatste is namelijk wel een flink minpunt helaas, anders wist ik het wel..

Ik weet dat zoiets een smaakverschil kan zijn, maar aangezien ik ze zelf niet kan testen hoop ik er op deze manier toch uit te komen.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik heb ook ooit eens bij MM een aantal hoofdtelefoons beluisterd (locatie arnhem) en was over geen enkele echt te spreken, wat bleek; bij navragen bleek er een simpel stuk aparatuur aan te hangen wat 128kbs mp3's stond te draaien! op deze manier kan je ook geen vergelijking maken imo...

• B-Buster
Ja klopt inderdaad, ik was er ook wel achter dat er daar geen optimaal geluid uit kwam, aangezien mijn HD201 thuis véél beter klinkt dan die bij hun. Maargoed, als een HD485 in die situatie een betere geluidsweergave heeft dan zal dat er alleen nog maar beter op worden als ie aan m'n eigen pc hangt lijkt me :)

Maarja ik hoop dus nog uit te kunnen vinden welke gesloten koptelefoon ongeveer gelijkwaardig is aan die HD485. Zou erg fijn zijn als iemand daar nog wat over kan zeggen.

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02 15:06
Firestorm schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:19:
ik heb ook ooit eens bij MM een aantal hoofdtelefoons beluisterd (locatie arnhem) en was over geen enkele echt te spreken, wat bleek; bij navragen bleek er een simpel stuk aparatuur aan te hangen wat 128kbs mp3's stond te draaien! op deze manier kan je ook geen vergelijking maken imo...
Kwam ik ook vandaag achter :(
Het viel me op dat zelfs de beste koptelefoon daar nog minder klonk als mijn huidige Sennheiser PMX 200 aan mijn mp3speler. Nou heb ik niet een doorsnee mp3speler (lichte understatement :P ) maar je mag toch verwachten dat ze zulke dure high-end koptelefoons aan een beetje redelijke bron hangen 8)7

Kon bij de mediamarkt uiteraard niet met mijn eigen mp3speler testen, bij de RAF in Utrecht mocht dit wel via een versterker. Klonk ook gewoon slecht (en ja mijn speler heeft een speciale line-out, daar lag het niet aan), bass was heel erg bonkerig (alsof het clipte |:( ). Erg veel midden, het hoog erg schel. Al dit bovenstaande gold bij alle koptelefoons.

Uiteindelijk ben ik maar gaan vergelijken bij de mediamarkt omdat ze daar ook de PX 200 hadden hangen, dat is het broertje van mijn PMX 200 (mijn model is 'achter het hoofd' in plaats van op het hoofd, de doppen zelf zijn identiek) en die klonk daar gewoon klote. Ben toen maar op zoek gegaan naar de koptelefoon die het minst erg klonk :P

Keuze is uiteindelijk gevallen op een Sennheiser HD 555, alhoewel ik de AKG K-601 ook erg goed vond klinken (en hij was ook erg comfortabel!). Maar naar mijn mening was het de 80 euro extra niet waard. De HD 595 klonk naar mijn mening eigenlijk hetzelfde als de 555 (ook bij de RAF was dat het geval). En nee ik heb hem niet bij de mediamarkt gekocht want 'ik ben toch niet gek' en dat bespaart me bijna 50 euro bij de goedkoopste webwinkel ;)
Ik heb 105 euro inclusief verzending voor mijn 555 betaald *O*

Ik snap trouwens niet dat gewone winkels nog bestaan. Voor de service hoef je het niet meer te doen. En uittesten? Tv's en monitoren worden op 80 splittertjes aangesloten, net als koptelefoons. Verkopers die doodleuk van alles en nog wat beweren en aansmeren |:(

Eventjes ter aanvulling van het topic:

De HD 485 vind ik maar een rare koptelefoon, net als z'n kleinere broertje de HD 465. Er zit geen 'gat' in het midden van het vilt dat om je oren gaat, en als ik een beetje met mijn hoofd bewoog viel ie af.

Ik vond de HD 515 iets onrustiger in het hoog dan de wat duurdere modellen. Verder klonk ie best aardig, maar als je dan toch je portemonnee open trekt voor een HD 515 is naar mijn mening die 20 euro voor een HD 555 het wel waard. Althans, ik zal mijn ervaringen wel posten zodra ik mijn 555'je uitgebreid getest heb :o

Edit (14-07):
Ik heb gelogen, ik had de HD 555 alleen besteld, nog niet betaald. Na er een nachtje over geslapen te hebben begon ik meer en meer over de AKG te twijfelen. Het is een pracht ding, en na vandaag nog een tweede keer getest te hebben ben ik toch maar voor de AKG K-601 gegaan. Ik denk dat ik hem anders later toch wel had gekocht, en dat zou eigenlijk ook zonde zijn van het geld wat ik anders had uitgegeven aan de HD 555 als tussenstap.

Ja het is een berg geld, ik weet het. Meer dan dat ik van plan was om te besteden, mijn vader zal me wel voor gek verklaren :+
Ik denk dat ik uiteindelijk steeds meer de audiofiele richting uit ga, waarom dan niet in een keer goed kopen in plaats van tussenstapjes? Ik woon nog thuis en hoef nog geen geld uit te geven aan andere dingen, dus ik koop nu het nog kan zoveel mogelijk dingen waar ik langere tijd mee vooruit kan ;)

Dit keer heb ik het geld écht overgeschreven, het is wachten tot ie binnenkomt (1 tot 2 weken volgens de levertijd indicatie). Ik weet dat ie wat zwaar is voor mijn mp3speler, ben dan ook van plan een koptelefoon versterker te maken (ik begin met een CMOY (om
het solderen weer even in de vingers te krijgen), later een PIMETA of een Mini v3) :)

Sorry dat het nu toch een beetje off-topic gaat. Hopelijk vind jij ook een koptelefoon die aan je eisen voldoet :)

Edit (19-07):
Wouw, Progress heeft nu eindelijk m'n betaling ontvangen. Nu nog 1 tot 2 weken wachten tot ze hem binnen hebben :|

[ Voor 34% gewijzigd door Larsie op 19-07-2007 03:01 ]

• B-Buster
Bumpje

Heb anderhalve week geleden de eH250 en de HD205 van Sennheiser besteld. In reviews werden ze beiden goed beoordeeld, maar kon ze nergens zelf testen dus maar alletwee besteld om te kijken welke ik het beste vond.

Helaas zijn ze het beiden 'net niet'.

De eH250 zit erg fijn, maar heeft een veel te opdringerige bass.
De HD205 zit juist niet fijn (teveel op m'n oren, te strak en hij zou eigenlijk wat verder uitgetrokken moeten kunnen worden), maar ik ben wel tevreden over het geluid dat eruit komt.

Ik ga ze dus beiden maar terugsturen denk ik. -O-

Kan iemand mij aangeven welke andere gesloten hoofdtelefoon vergelijkbaar is qua geluid aan die HD205?

Hoe verhoudt de HD280 pro zich bijvoorbeeld tot die HD205? Ook al zitten we dan in een hele andere prijsklasse..

Verwijderd

Waarom zie ik jullie niet kijken naar Beyerdynamic DT series. Evt de Pro serie's voor de meer ruime beursen?

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02 15:06
Kleine update ook hier van de Situatie.

Ik heb gisteren m'n AKG K-601 mogen ontvangen.
Aan het begin klonk ie ongeveer gelijk aan m'n Sennheisser PMX 200. Maar nu naar een dagje inspelen is er een duidelijk verschil. En niet zo'n klein beetje ook, m'n PMX 200 klinkt gewoon ronduit matig in vergelijking met m'n K-601 _/-\o_ _/-\o_ (mag ook wel voor deze prijs).

Ik doe de review eventjes precies andersom: de AKG is gewoon veel neutraler, bij m'n sennheiser heb ik nu het gevoel dat iemand met de bass en trebble knoppen van een oude radio heeft lopen kloien. Nauwelijks hoog, erg dof en laag geluid.

Het is niet dat de AKG geen bass heeft, in tegendeel, het klinkt lekker diep en zuiver. Het zal weliswaar minder zijn dan bij een gelijkgeprijsde Beyerdynamic maar nog steeds goed te pruimen 8)

Beetje kort beschreven, maar ik heb nu even niet de tijd om een uitgebreide review te plaatsen (misschien van de week) en wilde het toch even kwijt :)

Owja, voor het geval ik het nog niet genoeg vermeld had: ik ben er razend enthousiast over, het is m'n nieuwste aanwinst en kan op het moment geen meer minuut zonder. Kan me niet voor stellen hoe goed het straks moet klinken met een losse koptelefoon versterker :9~

Mocht je ook net een AKG of andere high-end koptelefoon gekocht hebben, keur hem niet na een uurtje af. Hij heeft uren zo niet dagen de tijd nodig om in te spelen. Het is echt duidelijk merkbaar, ik heb hem gewoon een nachtje laten spelen. Toen ik hem voor het eerst inplugde kon ik m'n muziek niet eens boven 'gemiddeld' volume zetten of hij clipte. Dat is nu wel even anders :9

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Larsie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:46:
Kleine update ook hier van de Situatie.

Ik heb gisteren m'n AKG K-601 mogen ontvangen.
Aan het begin klonk ie ongeveer gelijk aan m'n Sennheisser PMX 200. Maar nu naar een dagje inspelen is er een duidelijk verschil. En niet zo'n klein beetje ook, m'n PMX 200 klinkt gewoon ronduit matig in vergelijking met m'n K-601 _/-\o_ _/-\o_ (mag ook wel voor deze prijs).

Ik doe de review eventjes precies andersom: de AKG is gewoon veel neutraler, bij m'n sennheiser heb ik nu het gevoel dat iemand met de bass en trebble knoppen van een oude radio heeft lopen kloien. Nauwelijks hoog, erg dof en laag geluid.

Het is niet dat de AKG geen bass heeft, in tegendeel, het klinkt lekker diep en zuiver. Het zal weliswaar minder zijn dan bij een gelijkgeprijsde Beyerdynamic maar nog steeds goed te pruimen 8)

Beetje kort beschreven, maar ik heb nu even niet de tijd om een uitgebreide review te plaatsen (misschien van de week) en wilde het toch even kwijt :)

Owja, voor het geval ik het nog niet genoeg vermeld had: ik ben er razend enthousiast over, het is m'n nieuwste aanwinst en kan op het moment geen meer minuut zonder. Kan me niet voor stellen hoe goed het straks moet klinken met een losse koptelefoon versterker :9~

Mocht je ook net een AKG of andere high-end koptelefoon gekocht hebben, keur hem niet na een uurtje af. Hij heeft uren zo niet dagen de tijd nodig om in te spelen. Het is echt duidelijk merkbaar, ik heb hem gewoon een nachtje laten spelen. Toen ik hem voor het eerst inplugde kon ik m'n muziek niet eens boven 'gemiddeld' volume zetten of hij clipte. Dat is nu wel even anders :9
Veel plezier met je K601. Heb em zelf ook en hij is fantatisch.

Om even de topictitel direct te beantwoorden:
AKG K81DJ / AKG K518DJ.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1