PC start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 09:45
Op onze PC deed het internet het niet meer. Aangezien ik geen idee had hoe dit op te lossen, en de pc weer aan de beurt was voor een clean-install heb ik besloten om hem opnieuw te instaleren.

Nu het probleem, ondertussen dat ik bezig was met formateren, en instaleren viel de PC uit. Als ik de PC aanzet kan ik nog in het windows formateer scherm (geen idee hoe je dit precies noemt) komen. Hier kan ik (soms) ook nog vertellen dat hij Windows moet instaleren op partitie C:, maar even daarna valt hij dan uit en start weer opnieuw op(dit gebeurt in het meest positieve geval). Andere keren kom ik al niet in het formateer scherm, of valt de PC tussendoor uit.

Voordat ik vanmiddag begon met opnieuw instaleren deed hij het wel nog, en kon ik gewoon in Windows komen (en hier bv een Word Document aanmaken).

Nu is mijn vraag, wat is er kapot, wat doe ik fout? Heeft iemand enig idee?

Hier mijn specs:
P4 2,0 Ghz
Gigabyte GA-8SR533P
512 MB Ram geheugen (PC 2700)(Volgens mij Kingston)
Ati Radeon 9600XT
60 GB Maxtor HD
300W (Maxpower/Noname) Voeding

Alle onderdelen zijn bijna 5 jaar oud, behalve de videokaart deze is 1,5 jaar oud en het geheugen(ik weet het niet precies) max 1 jaar oud.

Ik hoop dat dit genoeg info is, zo niet hoor ik het wel

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Draai om te beginnen eens memtest. Hoe je dat kunt doen vind je in de FAQ. Het is zoiezo aan te raden om die al even door te nemen. Wat je ook al eens kunt doen is proberen te booten met een linux live cd. Bijvoorbeeld Ubuntu. Je kunt die gratis van het internet downloaden. Blijkbaar ligt het ergens aan je hardware maar heb je geen problemen als windows eenmaal geinstalleert is. Dus probeert dat eerst even.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Ik weet niet hoe handig je bent met hardware maar ik zou eerst alle hardware die je niet nodig hebt afkoppelen om ze veel mogelijk uit te sluiten en vervolgens nog eens proberen te booten.

Mocht dat niet helpen dan ff memtest + hddtest tool draaien, ondertussen kun je ff je kast open schroeven en kijken of alle fans draaien om een hitte probleem uit te sluiten. Hiren's BootCD 9.1 is een mooie cd met alle tools erop mocht je die nog niet hebben.

Als je dan nog geen resultaat hebt dan zou ik ff kijken of je nog hardware hebt liggen die je zou kunnen vervangen om te testen, bijvoorbeeld een andere voeding, een andere grafische kaart\onboard video, andere hdd enz.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 01:10 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 22:20
Verder staat een 5 jaar oude noname voeding ook niet bepaald garant voor een optimale en stabiele werking 8)7

There is no replacement for displacement!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Precies hiervoor is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (uit de PMG FAQ)gemaakt. Volg eerst alle aanwijzingen op, en geef daarna aan wat er uitkwam. Vaak heb je dan je antwoord al.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.