Freezer 64 PRO element lijnt niet uit met AMD64 X2 AM2 CPU

Pagina: 1
Acties:

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Zoals te zien op onderstaande afbeelding lijnt mijn Arctic Freezer 64 PRO niet uit op mijn AMD X2 3600+ AM2 processor. Is dit normaal? Kan dit kwaad?
Het moederboard is een ASRock ALIVEN7G-HDREADY.
Ik heb de koeler braaf volgens de handleiding geinstalleerd met de fan aan de kant van de voorkant van mijn case.

Afbeeldingslocatie: http://fileserver1.jpghosting.com/images/DSC00757_8c80fe322d13cfb4d7200a69f82b79e2.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door JasperE op 03-07-2007 19:51 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nee, dit kan geen kwaad, dit is 'normaal'.

Je zou nog kunnen kijken of de bevestigingsclips wel goed aan de bracket zitten, maar volgens mij zit het zo echt goed.

Veel maakt het niet uit, want de meeste hitte van de processor zit in het midden; daar zit de core. Het stuk koper dat erop zit is enkel om de hitte wat te spreiden, en het bevestigen van een koeler minder risicovol te maken.

Verder zou ik even de koeler er opnieuw opzetten, met 75% minder koelpasta ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:58:
Lijkt mij dat je 'm eventueel nog een stukje links kan schuiven somehow?
Gaat niet zonder modden, zit 'gewoon' met een beugeltje om de standaard bracket heen namelijk.
En anders gewoon laten zoals het is. A64's hebben een Heatspreader, en dat is dat zilveren ding.Onder dat zilveren vindt je nog gewoon een klassieke core.
Koper, met een afwerking van $metaal :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door TheZeroorez op 03-07-2007 20:02 ]

Verwijderd

Is bij mij ook.

Lijkt wel veel koelpast dat er tussenzit.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Thx, die pasta stoorde ik me ook al aan, deze was standaard al op het koelblok gesmeerd. Niet los in een tube dus :(

Verwijderd

Lijkt mij dat je 'm eventueel nog een stukje links kan schuiven somehow?

En anders gewoon laten zoals het is. A64's hebben een Heatspreader, en dat is dat zilveren ding.Onder dat zilveren vindt je nog gewoon een klassieke core.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
JasperE, die pasta kun je er gewoon afhalen en er dan zelf goede pasta opsmeren. Arctic Silver 5 of Thermal Grease van ik geloof Zalman.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:56

Wildfire

Joy to the world!

Dit soort dingen zie je ook nog wel 's als de koeler verkeerd om zit... je weet zeker dat 'ie niet verkeerd om zit?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou inderdaad niet kijken naar of de ventilator naar de bodem van de kast is gericht, maar meer naar hoe de socket gedraaid is ten opzichte van de gebruikershandleiding. Dus als de ventilator in de handleiding naar de bodem wijst, maar de socket 90 graden gedraaid is ten opzichte van jouw moederbord, draai je de koeler 90 graden in tegenovergestelde richting.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:53:
Veel maakt het niet uit, want de meeste hitte van de processor zit in het midden; daar zit de core.
Is dat hetzelfde met een dual-core? Lijkt mij dat ze aan de 2 zijkanten in het midden zitten. (en dan nog zit de koeler wel gewoon goed. Er zit namelijk ook nog een heatspreader op)

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Wildfire schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:03:
Dit soort dingen zie je ook nog wel 's als de koeler verkeerd om zit... je weet zeker dat 'ie niet verkeerd om zit?
dit klopt wel hoor, de bodem van de freezer is veel kleiner dan de ihs van de AMD. Voor een intel past hij perfect maar AMD's zijn te groot.

Die koelpasta is ook wel goed, met de standaard MX1 die er op zit haal je de beste temperaturen ben ik al achter. heb beide getest, en AS5 is echt minder dan die MX1

Audi S3

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:12:
[...]

Is dat hetzelfde met een dual-core? Lijkt mij dat ze aan de 2 zijkanten in het midden zitten. (en dan nog zit de koeler wel gewoon goed. Er zit namelijk ook nog een heatspreader op)
Een dualcore is twee maal langer, en heeft dus een twee maal groter oppervlak ja

Ook al heb jij een Athlon, het ziet er van binnen ongeveer zo uit. Er is dus nog meer dan genoeg contact.

Verwijderd

MexxT schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:27:
[...]

dit klopt wel hoor, de bodem van de freezer is veel kleiner dan de ihs van de AMD. Voor een intel past hij perfect maar AMD's zijn te groot.

Die koelpasta is ook wel goed, met de standaard MX1 die er op zit haal je de beste temperaturen ben ik al achter. heb beide getest, en AS5 is echt minder dan die MX1
Dan doe je iets verkeerd denk ik, want als je een heel klein druppeltje AS5 neemt moet je toch echt lagere temps krijgen in vergelijking met de dikke laag MX1 die er standaard op zit O-)
Pagina: 1