Toon posts:

Nieuwe pc of upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Net zoals Ted56 die een topic begonnen was om een upgrade voor zijn computer vraag ik me af of ik dat moet doen:

Mijn computer nu:
  • Moederboord: Asus P5P800
  • CPU: Pentium 4/ 3.0 Ghz
  • Videokaart: Sapphire 1950XT 512 MB AGP
  • Voeding ( weet niet 1,2,3 mar wel een redelijk goede )
  • Geheugen: 1,5 Gb
------------------------

Opzich geen slechte comp maar alles is nog van de oude generatie.. geen SATA2, geen PCI-e enz enz. ik word er panisch van... ik wil gewoon bijblijven..
Dit is het nieuwe systeem wat ik in elkaar heb geflanst ( afgekeken bij Ted56 :P )
  • CPU: Intel Core2Duo E6600, €193,34
  • Videokaart: MSI NX8800GTS (€300,00) of mss toch MSI NX8800GTX(€526,26)
  • Moederbord: GigaByte P35-DS4, €136,01
  • Geheugen: OCZ, DDR2, PC6400, 2048MB (OCZ2P800R22GK), €119,32
  • Voeding: Corsair CMPSU-520HXEU 520 Watt, €96,76
  • Kast: Antec 900, €100,06
  • CPU Koeler: Scythe Infinity € 38,21
komt rond de 1000 euro uit. als het beter kan, plz let me know.. het budget zit rond de 1000 euro.

Wat ik eigenlijk ook wil vragen is:
  1. Zou ik deze upgrade moeten doen? Is er misschien op dit moment geen heel goed moederboord wat mijn huidige videokaart aankan en dat ik deze over een tijdje upgrade naar de nieuwe?
  2. Wat kan ik voor het oude systeem vragen ( met videokaart? )

Verwijderd

Je kan zo'n dual-asrock mobo overwegen, dan kan je deze videokaart nog ff gebruiken; prima ding die nog wel ff meekan. Of je neemt een goedkoop agp mobo en ruilt later om.

De waarde van het setje wat je nu hebt, zal ik ff schatten. Ik ga ff niet uit van dvd-drives en software ed, wel van simpele kast :)

- Mobo; 35
- CPU; 55
- Videokaart (mocht je die verkopen) 125 (minstens)
- Voeding + kast; 35
- RAM; 65

Totaal 315, afronden naar 275, lijkt mij wel goede prijs voor alles los verkopen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je had toch net een nieuwe PC binnen?

Waarom gebruik je de suggesties niet uit je vorige topic. Beetje zinloos dit. Daarnaast zou je volgens mij onderhand heus wel moeten weten wat je wilt en wat er mogelijk is.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ik was destijds bezig met een nieuwe comp samen te stellen maar voordat ik het geld bij elkaar had ging mijn computer kapot nadat ik er een memorystick inplugde..
videokaart, voeding en moederboord waren kapot. Toen heb ik ervoor gekozen om nog even een kleine upgrade te doen omdat ik het geld gewoon niet had voor het systeem wat ik destijds wou.

en nu wil ik dus dit systeem kopen, ik vroeg me alleen af of het mogelijk was om een nieuwe computer samen te stellen maar wel met mijn oude videokaart. dus hetzelfde als het nieuwe maar dan met een nieuw moederboord wat ik ook AGP ondersteunt.

nu ik het zo lees is het eigenlijk niet eens aangegeven.. >.<
in ieder geval, bedankt voor replies :D

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas, maar je hebt een eerdere kans om advies te krijgen gehad met je vorige topic. Het advies wat daarin is gegeven moet je maar goed gebruiken, hier ga je niet meer uit krijgen namelijk. Aangezien dit topic niet conform is met de policy (Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**), wordt het voorzien van een mooi hangslot. :P

Dit topic is gesloten.